שר הטבעות שובו של המלך ביקורת סרט

Lord Of The Rings Return Of The King Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שר הטבעות שובו של המלך":
"הסרט החותם את הטרילוגיה אינו מבייש את שני הסרטים הקודמים ומוכיח לכל הקנאים שמדובר בטרילוגיה הקולנועית המפוארת ביותר בכל הזמנים."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lord Of The Rings Return Of The King
משחק ויגו מורטנסן, אלייז'ה ווד, איאן מקלן, אורלנדו בלום, ליב טיילר, קייט בלאנשט, שון אוסטין, ג'ון רייס-דייויס, הוגו וויבינג, אנדי סירקיס במאי/ת פיטר ג'קסון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לשר הטבעות שובו של המלך מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הסרט החותם את הטרילוגיה אינו מבייש את שני הסרטים הקודמים ומוכיח לכל הקנאים שמדובר בטרילוגיה הקולנועית המפוארת ביותר בכל הזמנים."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט החותם את הטרילוגיה אינו מבייש את שני הסרטים הקודמים ומוכיח לכל הקנאים שמדובר בטרילוגיה הקולנועית המפוארת ביותר בכל הזמנים. למי שעדיין לא קלט, פיטר ג'קסון הוא כנראה הבמאי החשוב ביותר של העשור החדש.עלילת הסרט מתחלקת לכמה מישורים : אראגורן חוזר לגונדור המאוימת על ידי צבאות סאורון לא לפני שיסביר לאיאווין אחייניתו של מלך רוהאן, תיאודן. שלבו שייך לארוון, אהובתו האלפית המוותרת על חיי האלמוות ונשארת מאחור. בדרך אל הניצחון. אראגורן יורד אל שבילי המתים כדי לגייס לקרב רוחות מרושעות מהעבר. פרודו, ההוביט האמיץ ממשיך את דרכו אל הר האבדון בממלכת הרשע של מורדור, רק שם ניתן להשמיד את הטבעות. גולום/סמיגול מפוצל האישיות מצליח לסכסך בין פרודו לעוזרו הנאמן סם ומסכן את חייהם. גנדאלף הקוסם רב העוצמה לוקח תחת חסותו את פיפין ההוביט החטטן והשניים מתמודדים נגד דנתור, העוצר הנוכחי של גונדור שאינו מאמין שהעיר תשרוד את ההתקפה.
סאגת "שר הטבעות" החלה בשנת 1937 כאשר פרסם טולקין את ספרו "ההוביט". בשנים 1954-1955 יצאו לאור שלושת ספרי "שר הטבעות". הטרילוגיה הנודעת הכניסה את הקוראים לעולם פנטסטי ועם זאת נגעה בנושאים אנושיים. ג'קסון, מעריץ שרוף של טולקין וספריו, הלך בעקבות חלומו להביא את האגדה המודרנית לקולנוע והוא עושה זאת בגדול. בשנת 2001 חלומו של ג'קסון התגשם והסרט הראשון ראה אור והפך לאחד הסרטים המצליחים בכל הזמנים. שנתיים אחר-כך מדובר בטרילוגיה קולנועית שהפכה לקלאסיקה עוד לפני שהיתה לחומר ארכיוני וזה הישג שעוד לא היה בתולדות הקולנוע."שר הטבעות-שיבת הטבעת" לא רק מבטיח הוא גם מקיים. קרבות ומאבקים עוצרי נשימה כאלה לא נראו מעולם על המסך הגדול. הסרט מצליח להעניק לצופה חוויה קולנועית סוחפת ומרהיבה שלא תשכח שנים אחרי הצפייה בו. לחוששים מאורך הסרט, מדובר ב- 200 הדקות הקצרות ביותר בתולדות הקולנוע.
שר הטבעות שובו של המלך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הארוויגיל: 1701/11/2019 14:45:09
9/10אייקון ציון
סיום ראוי לטרילוגית "שר הטבעות". הסרט הרגיש לי קצת מבולגן בחלקו. למשל, הקטע המוזר הזה שבו המלך משתגע ומחליט שהוא רוצה לשרוף אותו ואת הבן שלו בחיים. זה הרגיש לי טיפשי ומיותר. לא אהבתי את הרעיון שכל הרעים ברחו לאחר שהמגדל התמוטט, במקום להמשיך את הקרב המרתק שהיה עד אז. אבל חוץ מאלו ועוד כמה בעיות קטנות הסרט הוא סיום ראוי לטרילוגיה, עם קטעי אקשן טובים, משחק טוב ודרמה לא רעה בכלל. 9/10.
שם: אופירגיל: 1715/09/2019 00:20:04
9/10אייקון ציון
ללא ספק סרט אקשן מרהיב ביותר. למזלי, צפיתי בסרט במסך הטלוויזיה ולא בקולנוע, כך שיכולתי לעצור על אחת מהתמונות שבה רואים את כל חיילי הטוב מול כל חיילי הרעים, ולהנות מהיופי של התמונה המרהיבה הזאת שהלוואי שיכולתי לשתף אותה כאן באתר למי שלא זוכר. האקשן פשוט מדהים, אבל הדרמה היא לא המשובחת ביותר. יש כמה דברים טיפשיים וכמה קלישאות קטנות בעלילה, אבל הסרט בגדול הוא הרפתקה מהנה ולא רעה בכלל.
שם: Nazgulגיל: 2122/02/2017 15:52:23
10/10אייקון ציון
שר הטבעות היא יצירת הפנטזיה האולטימטיבית, לטוב ולרע. הטרילוגיה הזו (בין אם מדובר בספרים או בסרטים של פיטר ג''קסון) היא מה שמייצג את הז''אנר האהוב עליי יותר מכל בצורה הכי בסיסית שלו. אולי במשחקי הכס יש יותר עומק, אולי המבוך של פאן יותר שאפתני, אבל בסופו של דבר הכל מסתכם בטרילוגיה הזו ובסרט אחד יחיד ומיוחד - שיבת המלך. בסרט הענק הזה כל היצירה המהממת מגיעה לסיום שכל העולם ציפה לו, הקרבות האחרונים מדהימים ביופיים וההישגים של הדמויות מרגשים עד דמעות. בחלק הזה אנו גם נפרדים מהדמות הכי טובה בקולנוע המודרני - גולום, כמובן. אני כל כך אוהב את היצור המשוגע הזה שמצליח לגרום לנו להרגיש מגוון של תחושות כלפיו, לדעתי הוא הסמל של כל הטרילוגיה. אז אמנם שר הטבעות הוא קלישאתי אבל איך אמרו פעם - טולקין המציא את הקלישאות, וזה נכון, הוא המציא את זה, כמו שהביטלס נחשבים ללהקת הרוק הכי חשובה גם אם הם לא בדיוק הכי טובים, הם פרצו דרך לרוב הדברים וכך גם שר הטבעות, לטוב ולרע. לדעתי חוץ מכמה סרטים לא יחזור ההישג הענק של פיטר ג''קסון בעידן המודרני, זה היה רגע היסטורי בלתי נשכח שיעמוד לנצח במבחן הזמן.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט