שר הטבעות שובו של המלך ביקורת סרט

Lord Of The Rings Return Of The King Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "שר הטבעות שובו של המלך":
"קינוח מצוין בסופה של ארוחת מלכים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lord Of The Rings Return Of The King
משחק ויגו מורטנסן, אלייז'ה ווד, איאן מקלן, אורלנדו בלום, ליב טיילר, קייט בלאנשט, שון אוסטין, ג'ון רייס-דייויס, הוגו וויבינג, אנדי סירקיס במאי/ת פיטר ג'קסון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לשר הטבעות שובו של המלך מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"קינוח מצוין בסופה של ארוחת מלכים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
'שיבת המלך' מכתיר את פיטר ג'קסון כמלך סרטי הפנטסיה של כל הזמנים. יכולתו ליצור עולם פנטסטי ולגרום לנו להאמין שיש בו עצים מדברים, גמדים ג'ינג'ים עצבניים ואלפים יפי תואר, היא ייחודית לו, קשה לחשוב על בימאי אחר שהיה עושה את העבודה טוב יותר, או באותה רמה. ג'קסון בחר את אנשי המקצוע הטובים בעולם, על חלקם לא שמענו בעבר. המוסיקה הנפלאה של האוורד שור (החדר, שבעה חטאים, שתיקת הכבשים) מרטיטה ומרגשת ואין ספק כי נבחרה, כבר שנתיים ברציפות, כמוסיקה הטובה ביותר שנכתבה אי פעם לסרט קולנוע. הצילום המרהיב של אנדרו לסני מעניק לנופיה, הקסומים במילא, של ניו זילאנד, נופך פנטסטי שמצליח לשמור על איפיון מוכר. העובדה כי ג'קסון בחר לא לצלם את הסרט באולפן ואחר כך להוסיף רקעים במחשב (דבר שג'ורג' לוקאס עושה בסרטי 'מלחמת הכוכבים') מעניקה לסרט הרגשה כאילו אנו מכירים את הנופים הללו, או לפחות יכולים להגיע אליהם במחיר של כרטיס טיסה, עובדה זו מקלה על הצופה להזדהות עם מה שקורה על המסך מכיוון שהוא לא מרגיש מרוחק, למרות שהעלילה מתרחשת אי שם בעולם שונה לחלוטין.בחירתו של ג'קסון בצוות שחקנים שהוא ברובו לא מוכר ובוודאי לא כזה שזוכה לאהדה עיוורת, היא החשובה והמוצלחת ביותר. אלייזה ווד, הבחור בן ה- 23, משחק כבר למעלה מ- 12 שנה, עכשיו הוא כבר כוכב. גם ויגו מורטנסן בן ה- 46 משחק לא מעט שנים אך שמו לא היה שגור בפי אף אחד מאוהדי הקולנוע. אורלנדו בלום, שקיבל את תפקיד לגולס מייד לאחר שסיים את בית הספר למשחק, הפך לשחקן מבוקש בעקבות התפקיד הזה, השנה ראינו אותו ב 'שודדי הקריביים' ובשנה הבאה נראה אותו אפילו יותר מקולין פארל.
אולם, הצלחתו הגדולה של הסרט היא דווקא ביצירת דמות אנימטיבית שמצליחה לשחק, בחלק מהזמן, טוב יותר מהשחקנים בשר ודם. הכוונה היא כמובן לגולום, שכל כולו נוצר על המחשב. אנדי סירקיס, אשר מגלם את גולום בזמן הצילומים (רק בהליך העריכה 'מולבשת' דמותו של גולום על סירקיס) עושה עבודה מצויינת. הוא גם תורם את קולו של הייצור שנפל קורבן לטבעת הארורה. הסיפור הוא בהחלט הצד השולי של הסרט וניתן לסכם אותו ב "חבורה של אנשים הולכים לזרוק טבעת", אבל ג'קסון מצליח להעניק עומק לדמויות (ויש הרבה מאוד בסרט) שנותן לנו להזדהות איתן, לכאוב איתן, ולהתרגש איתן.'שיבת המלך' הוא הסרט היומרני בשלושה, אפוס מרהיב המורכב מסצינות ענק שלא נראו קודם על מסכי הקולנוע. פיטר ג'קסון הציב לעצמו רף מאוד גבוה ומצליח לעמוד בכל הציפיות. בניגוד לסרט השני, בו הקרב המרכזי היה בחושך, הפעם הכל גלוי לעין, הקרב הגדול נערך ביום והקהל יוצא נשכר. 'וואו' היא המילה שנשמעה הרבה מאוד פעמים במהלך ההקרנה. אכן, קשה לתאר במילים את העוצמה הויזואלית של הסרט. אולם, לא מדובר רק בסצינות קרב מרשימות, גם הקטעים הדרמטיים, או צילומי הנוף משאירים את הצופה עם פה פעור. ג'קסון מוכיח כי הוא יכול לביים ביד רמה סצינות ובה אלפי משתתפים, לצד סצינות רומנטיות ודרמטיות של שני אנשים בחדר.
עם כל דברי השבח שיש לאמר על הסרט הוא עדיין החלש בטרילוגיה. כל המסע הארוך הזה, שלוש שנים, תשע שעות, מסתיים לו בקול ענות חלושה. הסצינה בה זורק פרודו את הטבעת לאש ונלחם עם גולום נראית לפעמים לקוחה מסדרת טלוויזיה לילדים. גולום ש'רוכב' על פרודו הבלתי נראה, נראה כמו בובה הלקוחה מ'כנפי הרעם', קצת נאיבי, קצת מגוחך ומאוד לא אמין. כמו כן, מכיוון שג'קסון החליט להיפטר מסארומן (שאינו מופיע כלל בסרט), אין הגיבורים נלחמים נגד רע אולטימטיבי אחד, אלא נגד צבאות שלמים, מה שגורע ממרכיב ההזדהות איתם.חשוב לציין כי כמו כל דבר טוב, נראה כי גם הסאגה הזו מסרבת להסתיים. ג'קסון בחר לסיים אותה בכמה וכמה אופנים ועל כן, מי שחושב שהסרט מסתיים בסצינת הסיום בה מוענקים פרסים לאנשים ששרדו את המשא, טועה. אחרי הסצינה מסכמת מגיעה סצינה מסכמת נוספת...ועוד אחת....ועוד אחת...ובסופו של דבר הסרט מסתיים כשמונה פעמים. כדאי להיות מוכנים לזה.לסיכום: 'שיבת המלך' הוא סרט מרהיב שמסכם את טרילוגיית הסרטים המרשימה בתולדות הקולנוע. פיטר ג'קסון הציב לעצמו רף מאוד גבוה ומצליח לעמוד בכל הציפיות. למרות אורכו (למעלה משלוש שעות) הוא לא משעמם לשנייה ויותיר את הצופים פעורי פה לנוכח העוצמה הויזואלית שלו. חובה לראות.
שר הטבעות שובו של המלך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הארוויגיל: 1701/11/2019 14:45:09
9/10אייקון ציון
סיום ראוי לטרילוגית "שר הטבעות". הסרט הרגיש לי קצת מבולגן בחלקו. למשל, הקטע המוזר הזה שבו המלך משתגע ומחליט שהוא רוצה לשרוף אותו ואת הבן שלו בחיים. זה הרגיש לי טיפשי ומיותר. לא אהבתי את הרעיון שכל הרעים ברחו לאחר שהמגדל התמוטט, במקום להמשיך את הקרב המרתק שהיה עד אז. אבל חוץ מאלו ועוד כמה בעיות קטנות הסרט הוא סיום ראוי לטרילוגיה, עם קטעי אקשן טובים, משחק טוב ודרמה לא רעה בכלל. 9/10.
שם: אופירגיל: 1715/09/2019 00:20:04
9/10אייקון ציון
ללא ספק סרט אקשן מרהיב ביותר. למזלי, צפיתי בסרט במסך הטלוויזיה ולא בקולנוע, כך שיכולתי לעצור על אחת מהתמונות שבה רואים את כל חיילי הטוב מול כל חיילי הרעים, ולהנות מהיופי של התמונה המרהיבה הזאת שהלוואי שיכולתי לשתף אותה כאן באתר למי שלא זוכר. האקשן פשוט מדהים, אבל הדרמה היא לא המשובחת ביותר. יש כמה דברים טיפשיים וכמה קלישאות קטנות בעלילה, אבל הסרט בגדול הוא הרפתקה מהנה ולא רעה בכלל.
שם: Nazgulגיל: 2122/02/2017 15:52:23
10/10אייקון ציון
שר הטבעות היא יצירת הפנטזיה האולטימטיבית, לטוב ולרע. הטרילוגיה הזו (בין אם מדובר בספרים או בסרטים של פיטר ג''קסון) היא מה שמייצג את הז''אנר האהוב עליי יותר מכל בצורה הכי בסיסית שלו. אולי במשחקי הכס יש יותר עומק, אולי המבוך של פאן יותר שאפתני, אבל בסופו של דבר הכל מסתכם בטרילוגיה הזו ובסרט אחד יחיד ומיוחד - שיבת המלך. בסרט הענק הזה כל היצירה המהממת מגיעה לסיום שכל העולם ציפה לו, הקרבות האחרונים מדהימים ביופיים וההישגים של הדמויות מרגשים עד דמעות. בחלק הזה אנו גם נפרדים מהדמות הכי טובה בקולנוע המודרני - גולום, כמובן. אני כל כך אוהב את היצור המשוגע הזה שמצליח לגרום לנו להרגיש מגוון של תחושות כלפיו, לדעתי הוא הסמל של כל הטרילוגיה. אז אמנם שר הטבעות הוא קלישאתי אבל איך אמרו פעם - טולקין המציא את הקלישאות, וזה נכון, הוא המציא את זה, כמו שהביטלס נחשבים ללהקת הרוק הכי חשובה גם אם הם לא בדיוק הכי טובים, הם פרצו דרך לרוב הדברים וכך גם שר הטבעות, לטוב ולרע. לדעתי חוץ מכמה סרטים לא יחזור ההישג הענק של פיטר ג''קסון בעידן המודרני, זה היה רגע היסטורי בלתי נשכח שיעמוד לנצח במבחן הזמן.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט