פרסומת

מרד התרנגולים ביקורת סרט

Chicken Run Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "מרד התרנגולים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Chicken Run
משחק במאי/ת פיטר לורד, ניק פארק  
ילדים
ביקורת סרט למרד התרנגולים מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע8.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די85.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אקדים ואומר - אני לא מחובבי הסרטים המצוירים. אני מהאנשים שחושבים שבמאי עצלן שאין לו כוח לקפריזות של שחקנים הוליוודיים בוחר באופציה של סרט מצויר, כדי להעביר גוד-טיים במהלך עשיית הסרט כפי שהוא היה רוצה לעשותו, ואזי התוצאה היא גרפיקה יפה וגיבוב של שטויות ללא רגש ו/או שכל. יוצא מן הכלל היה נסיך מצרים היפהפה והמושקע, אבל זה לא הסיפור כאן הרי...אז הנה בא לו הסרט הזה מאולפני ארדן, והורס את כל המיתוס המפוקפק של סרטים מצוירים. דבר ראשון שאני חייב לציין - זה שהסרט הוא למעשה "הבריחה הגדולה" (הסרט המפורסם עם סטיב מק'ווין, על שבויי מלחמה במלחה"ע השנייה המוחזקים בשבי הנאצי) - רק עם תרנגולים - רעיון, שלבדו יש בו כדי להצחיק. אבל זה ממש לא הכל.
עלילת הסרט היא קומץ תרנגולות שמוחזק בחוות התרנגולות האנגליה של גברת טווידי (אשר במגפיה, בכפפות הגומי שלה ובצעידתה יש קריצת עין פארודית על דמות החייל הנאצי), אשר מצפה מהם למכסה קבועה של הטלת ביצים. תרנגולת אשר לא עומדת במכסת הביצים - נערף ראשה לאות הרתעה. התרנגולת האנגליה ג'ינג'ר (ג'ינג'ית, אלא מה), המגלמת למעשה את דמותו של סטיב מק'ווין ב"הבריחה הגדולה" (ויש אפילו שיחזור של הסצינה של זריקת כדור הטניס אל הקיר, רק שג'ינג'ר זורקת תפוח אל הקיר...), מנסה להנהיג את קומץ התרנגולות התבוסתניות אל החופש שמחוץ לחווה. לעזרתם נחלץ תרנגול-הקרקס האמריקאי היהיר רוקי (מדובב על ידי מל גיבסון), אשר נמלט מקרקס נודד והתעופף לו היישר לתוך חוות התרנגולות.מכאן ואילך הסרט פשוט מתחיל להשתגע. מתחילה פשוט היסטריה של צחוקים, כאשר מתברר שגב' טווידי האכזרית מתכננת, בשל ירידת תפוקת הביצים הכללית, להפוך את החווה למפעל להכנת פאי-תרנגולים, כאשר נחשו מהו חומר הגלם ממנו עומדים להכין את הפאי? נכון... יוצא שתכנית הבריחה מהחווה קורמת עור וגידים בשל אילוצי המציאות, ומתחיל מאבק כנגד הזמן בניסיונות ללמד את התרנגולות המפוטמות והשמנות להתעופף - מה שסוחט צחוקים רמים מהצופה. ההומור המשעשע של הסרט לא מורכב רק מסיטואציות, אלא גם מקריצות עין שובבות לקלאסיקות הוליוודיות כמו "הבריחה הגדולה", "הגשר על נהר הקוואי", "לב אמיץ" (כן, כן - מל גיבסון עושה פארודיה על עצמו באיזשהו קטע... ולמרבה הבושה חברי הטוב לא זיהה את קריצת העין!
הסרט משופע בהומור בריא ואינטליגנטי (כפי שמתחייב מסרט שהנו בריטי באופיו), מינון נכון של דרמה ואקשן, ושלא כדרכו של סרט מצויר - הצופה מוצא עצמו נקשר ונמלא חום כלפי התרנגולות הפלסטלינות הללו. המיניאטורות בהן השתמשו יוצרי הסרט, שהביאו בעבר לעולם את "וואלס וגרומיט" חמודות להפליא ומעוררות בך חשק שתהיה לך איזו שהיא בובה כזו על שולחן העבודה, רק בשביל לשלוח יד ולטפוח על המקור הפלסטיליני שלה...לסיכום:הנאה מושלמת!
מרד התרנגולים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: zuffגיל: 5108/11/2015 01:24:33
9/10אייקון ציון
סרט מקסים מצחיק ומבריק. לא רק לילדים. יש בו המון מחוות לסרטים אחרים, וזה נותן רובד נוסף לסרט.
שם: עפריגיל: 11
9/10אייקון ציון
אחלה סרט. מאוד מאוד מצחיק.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט