אדון איברהים ביקורת סרט

Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "אדון איברהים":
"יש משהו קסום 'באדון אברהים', סרט שלוקח את הצופה למסע של אהבה, אבהות ודרך חיים. עומר שריף חוזר לקולנוע בתפקיד רגיש ומרגש אבל התגלית הגדולה היא ללא ספק הנער פייק בולנז'ה שיגרום לכם, לא אחת, להזיל דמעה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran
משחק עומר שריף, פייר בולנז'ה, ז'ילבר מלקי, אזאבל אדג'אני במאי/ת פרנסואה דופיירון  
זר
ביקורת סרט לאדון איברהים מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"יש משהו קסום 'באדון אברהים', סרט שלוקח את הצופה למסע של אהבה, אבהות ודרך חיים. עומר שריף חוזר לקולנוע בתפקיד רגיש ומרגש אבל התגלית הגדולה היא ללא ספק הנער פייק בולנז'ה שיגרום לכם, לא אחת, להזיל דמעה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אדון איברהים" הוא סרט שמספר על יחסם של מומו, בחור יהודי צעיר, ומר איברהים, מוסלמי שמנהל חנות מכולת באחד הפרברים הקטנים של פריז אי שם בשנות השישים. למרות שעלילת הסרט היא לא משהו שלא נראה בקולנוע בעבר, מצליח הבמאי פרנסואה דופריין לסחוף את הצופה למסע התבגרות מרגש שמתחיל בפריז ומסתיים בטורקיה.בשנות הששים פריז הייתה כמרקחה אחת גדולה. על רקע זה, בשכונה של מעמד הפועלים, שתי דמויות שונות בתכלית – נער יהודי ומוסלמי מבוגר – מפתחים ידידות שובת לב. את מואיז (או מומו) אנו פוגשים בעודו חי עם אביו למרות שההרגשה היא כי הוא למעשה יתום. אביו על סף התחפרות פנימית המובילה אותו לדיכאון נפשי עמוק, מגלה מעט מאד עניין בבנו. הידידות הבודדות של מואיז הן הזונות המציעות את מרכולתן תחת חלון ביתו, ומתייחסות אליו בחמימות רבה. מומו קונה את מצרכיו מחנות המכולת השכונתית, מקום צפוף וחשוך המנוהל על ידי איברהים, גבר שקט וחם שמזהה את מצוקתו של מומו. הקשר בין מומו למר איברהים הולך ומתהדק, לאחר שמומו ננטש ע"י אביו, ואיברהים הופך לדמות האב שכה חסרה למומו בחייו.
למרות שעומר שריף הוא השם הגדול של הסרט, אחד הכוכבים הוותיקים של הוליווד ובכלל, את ההצגה גונב ממנו הנער פייר בולנז'ה שיגרום לכם להתאהב בו מהפריים הראשון בו הוא מופיע. הנער היפה והמוכשר הזה לוקח על עצמו את התפקיד הראשי והמרכזי של הסרט ומצליח.בסרט קטעים משובבים, בייחוד אלו המתארים את מפגשו הראשוני של מומו עם זונות הרחוב החביבות. קטעים מרגשים עד דמעות (לאחר שאמו עזבה אותו מגלה מומו כי גם אביו נוטש אותו בפתאומיות). ומשפטים חכמים, רובם מפיו של עומר שריף, שייתנו לחלק מאתנו תובנה חדשה לחיים.
אומנם אין זה הסרט הטוב ביותר שמוקרן בעיר בימים אלו, אבל זה בהחלט אחד הסרטים המרגשים שמוקרנים כעת בבתי הקולנוע.לסיכום: "אדון איברהים" הוא מסע נוסטלגי לתקופה וערכים שלא קיימים. משחק מצוין של עומר שריף והתגלית, הנער, פייר בולנז'ה. מצחיק, חכם ומרגש, הכינו את הממחטות.
אדון איברהים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 3517/06/2004 14:31:54
8/10אייקון ציון
בתור מי שצפתה בהצגת היחיד של סוהיל חדד במסגרת תיאטרונטו בתיאטרון הבימה, ורק אחר כך צפתה בסרט - אני יכולה לומר שזה סרט קטן עם שחקנים גדולים,מאוד חביב, מאוד מעניין, ובקיצור - הנאה גדולה.
שם: רומן קרופניקגיל: 2506/03/2004 21:21:44
6/10אייקון ציון
סרט צרפתי, על ידידות בין נער יהודי לישיש מוסלמי. לדעתי הסרט הינו פיספוס עצום,הסרט מעביר המון אווירה (שימו לב לפסקול האסקימו לימון), הצבעים משגעים את העין ... עד כאן נפלא. אבל היכן הדמויות? היכן העלילה? היכן העומק? היכן הסיפור? וכשהנער והישיש יוצאים למסע עם המכונית האדומה יורד המסך על הסרט הזה. בקיצור לא משהו.
קישורים
חץ אדון איברהים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט