פרסומת

אחי הדוב ביקורת סרט

Brother Bear Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אחי הדוב":
"אם קוראי שורות אלו לא מעריצים פנאטיים של סרטי האנימציה של דיסני, אין לכם מה לחפש בסרט הזה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Brother Bear
משחק חואקין פינקס, ג'רמי סווארז, ג'ייסון רייז, ריק מוראניס, דייב תומאס (דיבוב אנגלי) במאי/ת אהרון בלייז, רוברט ווקר  
ילדים
ביקורת סרט לאחי הדוב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אם קוראי שורות אלו לא מעריצים פנאטיים של סרטי האנימציה של דיסני, אין לכם מה לחפש בסרט הזה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע13.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די82.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש דברים שקשה מאד לסלוח עליהם, כמו הריסת הזיכרונות הנוסטלגיים המתוקים שאנשים רבים נושאים איתם מילדותם. כן, מדובר על הסרטים הקסומים של דיסני. יש כאלה שלא גדלו על זוועות תרבותיות, כגון "מלך האריות", אלא על "שלגיה", "דמבו", "פנטסיה", "במבי", "פינוקיו" ו"כלבים וגנבים" לפני שהפכו לבשר ודם.משהו רע קורה באולפני דיסני, במיוחד במחלקה המצוירת - הם נקלעו להיסטריה. בשנות השבעים והשמונים הם דשדשו, אפילו היו תקועים במקום. בתחילת שנות התשעים הם הגיעו לשיא אומנותי חדש עם סרטם, "היפה והחיה" ואחר כך לשיא כלכלי עם "מלך האריות" ומאז הם נמצאים בצניחה חופשית. חלק מהסרטים היו הצלחות כלכליות בינוניות שכיסו את ההשקעה, אבל אף אחד לא נחקק בזיכרון. חלקם היו אסונות אומנותיים וכלכלים מחפירים, כגון "כוכב המטמון".
עכשיו מגיע ארצה באיחור סרטם האחרון, "אחי הדוב" ואחרי צפייה מעמיקה בו, חבל שהוא מגיע. אם "שלישיית בלוויל" הוא אחד מסרטי האנימציה המקוריים שתראו השנה בבתי הקולנוע, "אחי הדוב" הוא מחזור החומרים הנדוש ביותר שתראו השנה בבתי הקולנוע. אם עוד איך שהוא היה אפשר לסבול את הסיפור הממוחזר של "אחי הדוב" בזכות התסריט החביב, מגיע פיל קולינס שהיה אחראי על הפס-קול ומחריב אותו כמו שאף מוסיקאי לא עשה מעולם.הפעם אנחנו למדים כמה עובדות בנאליות על החיים דרך סיפור דידקטי ומשמים על נער אינדיאני חסר אחריות שרוצה לנקום את מות אחיו הבכור ורודף אחרי הדוב שלכאורה אשם במותו. אחרי שהוא הורג אותו, האלים מענישים את האינדיאני הפוחז והופכים אותו לדוב. במהלך מסע בצפון אמריקה הדוב/אינדיאני לומד כמה דברים משעממים על החיים ואף מאמץ לו אח, דוב צעיר ויתום. נחשו מי הרג את אמו?
למרות מחזור החומרים הסרט סביל, בעיקר בזכות הצד הטכני המרשים שלו. למרות שגם הסיפור מריח מעשרות סרטים והצבאים הנודניקים מזכירים לנו שלל חיות טיפשות מסרט שנקרא, "מלך האריות", הכל היה יכול להיות נסלח אם היה באמת תסריט. במחלקת המצוירים של דיסני כנראה לא מאמינים שדמות מצוירת יכולה להיות עמוקה ומעניינת מספיק. כנראה הם לא שמו לב ש"המסע המופלא" זכה באוסקר לפני שנה. במקום להשקיע בפיתוח דמויות והעמקת העלילה הם היו חייבים לדחוף שירים ולצערי השירים שהם בחרו לדחוף הפעם, היו מהגרועים ביותר שנשמעו אי פעם בסרט מצויר.פיל קולינס שאחראי על הקטסטרופה המוסיקלית של הסרט, אפילו לא היה מועמד לאוסקר, שזה אירוע חריג במיוחד מאחר וכמעט כל שנה שיר אחד מסרט מצויר של דיסני מועמד לפרס. הפסקול המוסיקלי של הסרט לא ראוי להשמעה. פיל קולינס, התפטר ! תפסיק ליצור !כנראה מחלקת סרטי האנימציה של האולפנים ייסגרו בקרוב מאד, רק סרט אחד יכול להציל את המצב והוא הסרט הבא של האולפנים, "מרד החיות", שהטריילר שלו נראה מבטיח. אם פיל קולינס חיבר גם לסרט הזה שירים, הוא יהיה אשם באופן אישי בסגירת מחלקת סרטי האנימציה של האולפנים.

אם קוראי שורות אלו לא מעריצים פנאטיים של סרטי האנימציה של דיסני, אין לכם מה לחפש בסרט הזה. תלכו לראות את "שלישיית בלוויל" או שתמצאו לכם אח אחר, רק לא דוב.
אחי הדוב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הודיהגיל: 1828/09/2015 23:22:28
8/10אייקון ציון
מרגש! יש כאלה שזה יגרום להם לבכות
שם: ליטל לויגיל: 2230/04/2013 07:51:06
9/10אייקון ציון
סרט ממש סבבה לגמרי מצחיק קליל מתאים לילדים זה בטוח
שם: עפריגיל: 1125/08/2006 16:19:02
3/10אייקון ציון
הסרט הכי גרוע שראיתי.
קישורים
חץ אחי הדוב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט