פרסומת

אחי הדוב ביקורת סרט

Brother Bear Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "אחי הדוב":
"הסרט החדש של אולפני דיסני "אחי הדב" הוא סרט מלא אהבה, הומור ומוסריות. הדמויות הצבעוניות והמלבבות יתחבבו במהרה על הילדים. בילוי משפחתי מצוין, כדאי לראות."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Brother Bear
משחק חואקין פינקס, ג'רמי סווארז, ג'ייסון רייז, ריק מוראניס, דייב תומאס (דיבוב אנגלי) במאי/ת אהרון בלייז, רוברט ווקר  
ילדים
ביקורת סרט לאחי הדוב מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"הסרט החדש של אולפני דיסני "אחי הדב" הוא סרט מלא אהבה, הומור ומוסריות. הדמויות הצבעוניות והמלבבות יתחבבו במהרה על הילדים. בילוי משפחתי מצוין, כדאי לראות."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע13.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די82.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות נראה כאילו חברת דיסני איבדה קצת את הכיוון. סרטיה לא היו אחידים, הם ניסו למצוא פלח שוק חדש (דהיינו בני נוער) ולנסות לחדש בתחום הטכנולוגי. הסרטים האחרונים, להוציא "לילו וסטיץ" היו כישלון קופתי גדול שכמעט ואיים על סגירת מחלקת האנימציה הדו ממדית של האולפן הוותיק.כעת אנו יכולים לראות את סרטן "אחי הדב" שמנסה לשחזר את הצלחות העבר של דיסני ובמידה לא קטנה של הצלחה. הפעם החליטו בדיסני כי קהל היעד הוא הילדים הקטנים, שמכורח המציאות יגררו את הוריהם לבתי הקולנוע. ואכן, "אחי הדב" הוא סרט שידבר בעיקר אל הילדים הקטנים, למרות שיש בו כמה בדיחות מצוינות וקטעי פעולה לא רעים בכלל. בסופו של דבר הסרט הוא סיפור מוסרי של ילד שמגלה את האהבה ואת חשיבותם של החיים.
באמריקה של לפני האדם הלבן השתרעו ג'ונגלים נרחבים על פני האדמה, וחיות בר שלטו בארץ ביד חזקה. השבטים האינדיאנים ילידי המדינה הפרו את שלוות החיים במרחבי הירוקת האדירים לעתים תדירות, כשהיו יוצאים למסעות צייד והורגים רבים מחיות הבר. זהו סיפורו של קינאי נער מתבגר שובב ולא אחראי, שאחיו סיטקה נהרג במהלך ניסיון לצוד דובה מאיימת במיוחד. קינאי נשבע לנקום את מות האח, בעוד אחיו הנוסף דינאהי קורא לו להפסיק את מעגל שפיכות הדמים ולא להיכנע ליצריו. כאשר הוא ממאן להקשיב וצד בכל זאת את הדובה, יורדת אליו רוחו של האח סיטקה משביל הרוחות של אלו שהלכו והופכת את קינאי לדוב בעצמו. כעת, עליו ללמוד לראות את העולם מהצד שכנגד, ולהבין מבעד לעיני הדוב החדשות כיצד חשים הדובים אשר נרדפים בידי בני-האדם.הפעם לא שמו בדיסני דגש על כוכבים גדולים שמדובבים את הסרט, חואקין פיניקס (סיינס) הוא השם הכי גדול ומי שרואה את הסרט בכלל לא יכול לזהות את קולו (הוא משחק את קינאי). הדגש הושם על מוסריות, מסרים וניסיון להיות הכי חמודים שיש בתקווה שיוכלו לקנות את קהל הילדים, האם זה עובד? נראה שכן. בעוד הקהל המבוגר ייצא מהסרט בתחושה של "לא רע" הילדים יתמוגגו מכל דקה, מהפסול המצוין (פיל קולינס בגרסה האנגלית, רמי קליינשטיין בגרסה העברית) ומהדמויות החביבות.
למרות שהסרט הכניס רק בתחומי ארצות הברית למעלה מ- 85 מיליון דולרים, הישג לא מבריק אבל בהחלט לא כישלון, לא מצליחה חברת דיסני לתחזק את מחלקת האנימציה הדו ממדית ובאופן אירוני אולי, אולפן האנימציה באורלנדו, בו נעשה הסרט, נסגר לאחרונה. עתידה של האנימציה הקלאסית בכלל ואצל דיסני בפרט לוטה בערפל, נכון להיום ייצרו דיסני רק עוד סרט אחד בדו ממד, "מרד החיות" אותו נוכל לראות בקיץ.בסופו של דבר "אחי הדב" הוא סרט שמספק את הסחורה. הילדים נהנים, לומדים קצת על משמעות החיים וההורים זוכים להומור טוב ושעתיים של שקט. מצחיק, מהנה ומחנך, מה עוד צריך מסרט משפחתי?לסיכום: "אחי הדב" הוא סרט שיעניק לילדים ולהורים חיבוק דב של אהבה, הומור ומוסריות. כדאי.
אחי הדוב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הודיהגיל: 1828/09/2015 23:22:28
8/10אייקון ציון
מרגש! יש כאלה שזה יגרום להם לבכות
שם: ליטל לויגיל: 2230/04/2013 07:51:06
9/10אייקון ציון
סרט ממש סבבה לגמרי מצחיק קליל מתאים לילדים זה בטוח
שם: עפריגיל: 1125/08/2006 16:19:02
3/10אייקון ציון
הסרט הכי גרוע שראיתי.
קישורים
חץ אחי הדוב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט