ואן הלסינג ביקורת סרט

Van Helsing Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ואן הלסינג":
"הסרט שפותח בגדול את הקיץ !"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Van Helsing
משחק יו ג'קמן, קיית בקינסייל, ריצ'ארד רוקסבורג, וויל קמפ, שולר הנסלי במאי/ת סטיבן סומרס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לואן הלסינג מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הסרט שפותח בגדול את הקיץ !"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סטיבן סומרס מקדיש את הסרט לזכרו של אביו. ניתן לנחש שבהיותו ילד, סומרס צפה ביחד עם אביו בסרטי האימה של שנות השלושים והארבעים, אחרת אין לי שום הסבר מדוע הוא עורר לתחייה את "המומיה", וכעת מרחיב את מאגר המפלצות הקולנועית המכובדות ביותר בפנתאון הקולנועי, כגון דרקולה, המפלצת של ד"ר פרנקנשטיין ואיש הזאב. כל השלושה מוקמו יחדיו בחזון קולנועי פרוע, פנטסטי ומסתבר די אישי.על רקע תפאורות ענק ולוקיישנים עוצרי נשימה מציב הבמאי/תסריטאי את דמותו של ואן הלסינג. הדמות הספרותית, שהוצגה לראשונה בשנת 1897 בספרו של ברהאם סטוקר, "דרקולה", עוברת שינוי תדמית. בספר ובסרטים הקודמים (החל משנת 1931) ואן הלסינג היה מדען ורופא משפחה שנלחם ברוזן האכזרי מטרנסילווניה.
בסרט זה התאימו אותו למאה העשרים ואחת הרדודה הרבה יותר. סומרס הפך אותו לצייד מפלצות ידוע לשמצה שעובד עבור הותיקן במטרה למגר את כל הרוע מן העולם. אחרי קרב ראש בראש עם מיסטר הייד ברחובות פאריס, ואן הלסינג נשלח לטרנסילווניה להגן על הנסיכה אנה ואלריוס. זו נצר אחרון למשפחה עתיקה שהקדישה את חייה לרדיפה אחרי הרוזן דרקולה ובנות זוגו. ואן הלסינג מגלה שזו משימה די קשה להגן על הנסיכה כי זו בעצמה ציידת מפלצות מיומנת. ואן הלסינג ושותפתו לקרב יגלו שלרוזן ושלושת נשותיו יש תוכניות משלהם.סומרס כנראה לא בדיוק איש של ספרים. לבטח הוא קרא את הקלאסיקות של מרי שלי וברהאם סטוקר אבל כמו כל אמריקאי ממוצע הוא גדל על סרטי האימה משנות השלושים בכיכובם של בוריס קארלוף ובלה לוגוסי. מלבד הערך הנוסטלגי של סרטי האימה הקלאסיים יש להם השפעה עצומה על תרבות הפופ האמריקאית ובסרט זה זו אחת המעלות המרכזיות שלו.
למי שמצפה לראות התייחסות רצינית ליצירות הספרותיות אין מה לחפש בסרט הזה. למי שחובב סרטי אימה קלאסיים יש ועוד איך. הפתיחה המבריקה של הסרט מזכירה את הקלאסיקות שצולמו בזמנו בשחור לבן. המשחק המוגזם על גבול הקאמפי, האיפור שנראה במקרה הטוב מוגזם, טקסט מגוחך ומשחק מלא פאתוס. מה שהיה יכול להיות אחד האירועים הקולנועים החריגים והמפתיעים לטובה של השנה הופך תוך כמה דקות קסומות לסרט הרפתקאות הוליוודי קייצי מבדר לחלוטין ועם זאת רגיל.כותב שורות אלו עדיין לא החליט האם סומרס ביים בכוונה תחילה את השחקנים ריצ'רד רוקסבורג המגלם את הרוזן וקייט בקינסייל המגלמת את הנסיכה בצורה כל כך מגוחכת. המשפטים שהשניים פולטים מהפה במבטא רומני בלתי אמין ובתאטרליות מוגזמת לאורך כל הסרט היו יכולים להיות משעשעים אם כל הסרט היה בנוי בצורה קאמפית אבל יו ג'קמן מגלם דמות מיוסרת בצורה רגועה יחסית. בקיצור, יש משהו פגום בהדרכת השחקנים והדברים לא כל כך מסתדרים, אבל למי זה באמת משנה ?בסך הכל מדובר בלהיט קיץ מהנה, עם שפע של פעלולים בלתי נפסקים, שחקן כריזמטי, שחקנית יפה ובמאי כשרוני שאולי לא יודע לעבוד עם שחקנים וגם לא מבין בכתיבת תסריטים מקוריים אבל בהחלט יודע ומצליח לסחוף את הקהל לתוך עולם עשיר ומלא דמיון.
ואן הלסינג - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2330/05/2014 15:13:46
7/10אייקון ציון
סרט חביב.7 בסולם statham.
שם: ירון בוקרגיל: 1613/03/2011 18:21:06
10/10אייקון ציון
סרט מדהים!! הסרט מתחום המתח,פעולה,בדיוני הכי טוב שראיתי!! אני כבר הרבה זמן מחפש סרט שיהיה דומה, אבל שום סרט לא מתקרב אליו! סרט מעניין עם אפקטים מעולים ועלילה מצויינת! ראיתי את הסרט כמה פעמים ואף פעם לא נמאס!
שם: אדר צינדרגיל: 1517/07/2004 14:28:12
10/10אייקון ציון
סרט יפה ביותר!!! העלילה מעניינת והאפקטים גם יפים!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט