צווארון כחול לבן ביקורת סרט

Zavaron Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "צווארון כחול לבן":
"סרט מסע אבסורדי טעון במיוחד."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Zavaron
משחק נעם קפלן, יוהנקה הורקובה, דיראר סלימאן, משה שאטי, בנצי שני, מירי מזרחי, צ'יקו מזרחי, אורי עמיקם, אורי קפלן, רותי קפלן, סגול 59, רחל רותם במאי/ת נעם קפלן  
ישראלי
ביקורת סרט לצווארון כחול לבן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט מסע אבסורדי טעון במיוחד."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איתן קאליש, צעיר שגר בדירה שכורה בתל אביב, צופה בטלוויזיה במשחקי כדורגל עם החבר'ה, חובב ראפ ציוני, רייבים והימורים. בין פיגוע לפיגוע, מחסום למחסום, איתן מפתח געגועים לחברתו שחזרה לעיר הולדתה, פראג. הוא מחליט לשים את ידיו על אלף כדורים של אקסטזי. התוכנית היא להגיע ל"רייב נגד הכיבוש" שמתארגן ברחבה של מוזיאון ת"א ולמכור לשמאלנים את הכדורים שהגיעו מהשטחים, במטרה לעשות מספיק כסף כדי לקנות כרטיס טיסה לפראג.העלילה המטורפת היא, כמה מפתיע, סרט הגמר הראשון של ביה"ס סם שפיגל היוצא להקרנה מסחרית. הבוגרים הסוררים נעם קפלן, עידו סוסקולני ואפי כהן יצרו סרט שהוא ההפך המוחלט ממה שבית הספר לקולנוע השמרני דוגל בו בדרך כלל. כבר על ההליכה נגד המנהל השתלטני מגיע להם מחיאות כפיים.
מדובר ביצירה נשכנית, כואבת ולא נעימה המישירה מבט אל החברה הישראלית ועל החולי שבה, אם מדובר במתנחלים שמאלנים שרק מחכים שיציעו להם כסף על פינוי ההתנחלות, הימורים על כמות ההרוגים בפיגועים, מוכר פלפל מזרחי ששונא ערבים ואנשי שמאל, חיילים שעומדים במחסום ומטרידים כל עובר ושב ואיך אפשר בלי תל אביבים מנותקים המקפצים להנאתם במסיבת "רייב נגד הכיבוש".איתן קאליש הוא הגבר הישראלי הטיפוסי: איש קר, חי בבועה, לוזר, חושב שמגיע לו הכל, שרלטן בכל מובן המילה, נטול אידיאה חברתית או פוליטית אמיתית, חובב הימורים, איבד כל ערך לחיים, עושה מה שטוב לעצמו ולא שם זין לא על החיילים במחסום ולא על החיים של הפלסטינאי המספק לו את הכדורים.
נעם קפלן ביים את הסרט כסרט כאילו דוקומנטרי, (מה שנקרא בחו"ל מוקומנטרי) והעניק לעצמו את התפקיד הראשי. היתרון המרכזי בליהוק של הבמאי כאיתן הוא באמינות הישירה שהוא משדר. נעם נראה כמו עוד בחור רגיל לחלוטין שחולף על פנינו ברחוב ולא כמו שחקן בוגר ניסן נתיב או בית צבי. עושה הרושם שנעם פשוט לא משחק - הוא פשוט איתן, המחשבות של נועם וחבריו מניעות את הסרט קדימה ואיתן הוא הפורטל שדרכו הם מפגינים את כישוריהם כיוצרים צעירים ומוכשרים.למרות אורכו הקצר - 53 דקות - והאווירה הסטודנטיאלית השורה על הסרט, "צווארון כחול לבן" מצליח לספק לקהל הצופים מה שהסרטים הארוכים הנתמכים על ידי הקרנות הגדולות לא מספקות בשנים האחרונות: סאטירה נשכנית ונוקבת על המצב, שלמרות הצחוקים עושה יותר כאב לב, בדיוק מה שסאטירה טובה צריכה לעשות. בהחלט שווה להציץ ולהיפגע.
צווארון כחול לבן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אסף ברילגיל: 3327/07/2004 13:35:21
10/10אייקון ציון
סרט חזק ומרתק על גבול הדמיון לראות ולא להאמין איפה אנחנו חיים גורם לך לחשוב ממש על החיים שלך מאיפה באת ולאן אנחנו הולכים
שם: יהושוע הקרועגיל: 2916/07/2004 13:00:32
2/10אייקון ציון
לא ראוי. סרט שמיועד לצעירים תל-אביבים נבובים חובבי פאבים וגראס ולהם בלבד. לא קומדיה ולא נעליים. סרט שמנסה להתחכם ולהיות דוקומנטרי ועלילתי בו זמנית אך כושל בשתי החזיתות: בתור עלילתי הוא חסר כל עלילה משמעותית. בתור דוקומנטרי הוא סתם קלישאה שמאלנית מוכרת ולא מעניינת. עוד תוצר פלצני-מוסרני-סטודנטיאלי מבית היוצר של סם שפיגל. אם אינכם חובבי סמים וזיוני שכל ליליים בפאב, אין לכם מה ללכת (סליחה שאני לא מפרגן ליצירה ישראלית אבל תוצרים כאלה פשוט מעצבנים אותי).
שם: ענבל לויגיל: 2827/05/2004 13:30:38
9/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט בהקרנה מוקדמת לפני כמה שבועות, ובמשך כמה ימים לא הפסקתי לחשוב עליו. מבחינתי, סרט שגורם לי לחשוב הוא סרט טוב. התחלה טובה. בעיקרון, הסרט מתאר את המסע ההזוי של קאליש, גיבור של סרט סטודנטים, אל 1000 כדורי אקסטזי, ומכירתם. בדרך, אנו נתקלים בזמן קצר (אורך הסרט כשעה) במציאות המעוותת בה אנו חיים. למרות זאת, הסרט מצליח להשאר משעשע וקצבי, להעביר את רעיונותיו בצורה ברורה וחדה - כזאת שמתיישבת בראש ובלב. סרט פשוט, לא מתיימר, מצחיק ומהנה ואם תתנו לו - הוא גם ייכנס לכם ללב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט