סוף העולם שמאלה ביקורת סרט

End of the World Left Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סוף העולם שמאלה":
"בורקס מנופח תקציבית עם הומור עדתי נמוך."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר End of the World Left
משחק נדב אבוקסיס, רותם אבוהב, מריאנו אידלמן, ישראל קטורזה, נתי רביץ, רובי פורת שובל, נטע גרטאור אטיקהי, ז'אן בן גיגי במאי/ת אבי נשר  
ישראלי
ביקורת סרט לסוף העולם שמאלה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בורקס מנופח תקציבית עם הומור עדתי נמוך."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
מדד פופולריות
3.0/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע9.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די84.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אבי נשר הבמאי שהוא יותר אגדה קולנועית ישראלית מאשר במאי איכותי, בנה לעצמו קאמבק מרשים בארצנו הקטנטונת אחרי שהות ארוכה במיוחד בהוליווד שם התעסק בעיקר בסרטי בי-מוביז. אחרי ניסיון משחק מיותר בסרט "צעד קטן" ומסע יחסי ציבור כבד ליציאת ה DVD של סרטו המצליח "הלהקה", מגיע באופן מתוזמן יחצ"נית סרט הקולנוע הישראלי הראשון שלו מזה זמן רב, "סוף העולם שמאלה".סוף שנות השישים, עיירה קטנה ומבודדת בקצה הנגב, שתי משפחות מרוקאית והודית. הראשונה אימצה לעצמה מנהגים צרפתיים והשנייה של משפחת המלוכה. המשפחות לומדות להסתדר זו עם זו אבל הבנות מפתחות חברות קרובה המיוחד, יש גם שביתה במפעל המקומי, בגידות, אהבות, מחלות, חתונה ומשחק קריקט שהשגרירות הבריטית מארגנת למקומיים.
מדובר בהפקה הישראלית הגדולה והמרשימה ביותר שנראתה על מסכי הקולנוע בארץ, תפאורה, תלבושות, צילום, מוסיקה נפלאה, אבל ככול שההפקה גדולה ומרשימה כך היא לא מחפה על הבעיות התסריטאיות והאידיאולוגיות המציפות אותה. עודף עלילות משנה ודמויות משנה מציפות את הסרט וגורמות לרידוד הנושאים המרכזיים שהסרט עוסק בהם.הבחירה של התסריטאים (היו שלושה כאלה) לברוח אל הקומי לא תורמת לסרט בעיקר בשל הבחירה המביכה בהומור עדתי מיושן ומביך. חיזוק הסרט על ידי קומיקאים המצטיינים במערכונים עם דמויות סטריאוטיפיות, מרדד את העסק עוד יותר. יצאתי בתחושה שמרוקאים הם ברברים, ראה סצינת משחק הקריקט המזעזעת, חיות אדם זו מחמאה. ישראל קטורזה, נדב אבוקסיס, מריאנו אידלמן ורותם אבוהב קומיקאים נפלאים ואולי גם שחקנים מעולים אבל התפקידים שנכתבו להם מורידים את הסרט לאשפתות.
השחקניות הראשיות של הסרט הן התגליות נטע גרטי (המרוקאית) ולירז צ'רכי (ההודית) ההחלטה לרמז על משיכה מינית בין שתי הבנות בלתי ברורה מאחר ולא נעשה בה כמעט שימוש מלבד צילומים חושניים של שתי הנערות כמעט מצמידות שפתיים מספר פעמים ופעם אחת אף מממשות זאת. האטרקציה הלסבית שנבנתה שם והחברות האובססיבית והמיידית כל כך של שתי הנערות, נראים לא הגיוניים ונטולי מניע אמיתי, מלבד רצון היוצרים. היחידים בצוות הישראלי שאפשר לתת להם מחמאות על המשחק הם נתי רביץ בתפקיד מאופק כמורה מתל אביב ובתפקיד רחוק מאיפוק ועם זאת מרגש, ורובי פורת שובל כאמא מרוקאית שמעדיפה שיחשבו שהיא צרפתייה אנינת טעם.דווקא השחקנים הזרים עושים את הסרט: אור אטיקה הצרפתייה מלהיטה את המסך כסימון האלמנה החושנית המפתה את אבי המשפחה ההודית, פרמיט סתי המעולה בהופעה קולנועית כובשת. גם האם ההודית קרוטיקה דסיי נפלאה. ז'אן בן גיגי אבי המשפחה המרוקאית עושה תפקיד אמין ומרגש.עושה רושם שדווקא דמויות ועלילות המשנה הבעייתיות מענייניות יותר את אבי נשר מאשר הציר המרכזי של הסרט שהוא סיפורן של צמד הנערות, מה שהופך אותה לשטחית ולא אמינה. תוסיפו לזה את שלל הבעיות המופיעות מעלה ותקבלו הפקה בקנה מידה הוליוודי בטעם בורקס שפג תוקפו. כשיצאתי מהסרט חשבתי לעצמי מה היה קורה אם היו מציבים משפחה אשכנזית אנגלוסכסית במקום ההודים, הרי לשניהם יש כמעט את אותם מנהגים, מה היתה תגובת הקהל אז. לא נראה לי שהקהל הרחב היה מגיב כל כך בשקט כלפי ההומור העדתי בסרט.

"סוף העולם שמאלה" הוא כמעט כמו כל סרט הוליוודי בינוני: אם מסתכלים על הקנקן הוא מרשים מאד אבל ברגע שמתחילים לשתות – אולי לא כדאי שאמשיך לפרט. יש כאלה שכבר מכריזים שזה הסרט שיביא לישראל את האוסקר, כנראה שבשביל כזו מטרה כל האמצעים כשרים, שיהיה בהצלחה.
סוף העולם שמאלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1602/01/2020 21:00:43
7/10אייקון ציון
סרט נחמד, פה ושם יש סצינות מיותרות אבל הוא סבבה בסך הכל, אני ממש אוהב שאבי נשר לוקח קומיקאים ונותן להם תפקידים דרמטיים, הרבה פעמים זה לא עובד אבל בסרטים שלו זה עובד מעולה
שם: .MOR Rגיל: 1505/10/2018 22:56:56
7/10אייקון ציון
סרט פשוט ונחמד. המשחק מעולה ברובו, הצילום נפלא, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה, העריכה לא רעה בכלל, השימוש באביזרים ובתפאורה כדי לדמות את שנות ה-60 מצויין והדיאלוגים טובים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה חסרי מקוריות ויצירתית, מתאמצים מידי להיות אותנטיים. די סטנדרטים, קלישאתיים לעיתים, חסרי תחכום וערך קולנועי מוסף וממומשים חלקית. בקיצור, אפשרי לצפייה.
שם: anipoגיל: 4501/07/2017 18:38:38
7/10אייקון ציון
אחד הסרטים הישראלים המדוברים ביותר מאז יצא לאקרנים. עיירת פיתוח בדרום של שנות ה-60. במרכז שתי משפחות, אחת הודית שזה עתה עלתה לארץ והשנייה היא ממוצא מרוקאי שעלתה בשנות ה-50 כאשר לאורך הסרט נשזרים שירים יפים בצרפתית מאותה תקופה במיוחד של הזמרת דלידה. אין שום דבר משותף בין שתי המשפחות מלבד הקשיים הכלכליים והבנות שהן נערות מתבגרות שנעשות חברות טובות. האחת היא נערה משוחררת מינית ומאוהבת במורה בבית הספר. השניה ממוצא הודי, היא שקטה ומופנמת שאביה בוגד באימה עם השכנה הסקסית. בסופו של דבר כשעושים זום אאוט , מדובר על קומדיה חביבה עם קטעים מצחיקים פה ושם, אבל אין בסרט איזושהי אמירה מיוחדת, מלבד אולי הגחכה של העלייה ממרוקו. אי אפשר גם להמנע מהשוואות ל"דיזינגוף 99" של אבי נשר, שדי מזכיר את הסרט הזה מבחינת הנועזות המינית וחלומות של אנשים צעירים. "דיזינגוף 99" דיבר אליי יותר.
קישורים
חץ סוף העולם שמאלה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט