שמש נצחית בראש צלול ביקורת סרט

Eternal Sunshine of the Spotless Mind Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "שמש נצחית בראש צלול":
"הסרט הטוב ביותר שהוקרן השנה בבתי הקולנוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Eternal Sunshine of the Spotless Mind
משחק ג'ים קארי, קייט ווינסלט, טום ווילקיסון, קירסטן דנסט, מרק רופאלו, אלייז'ה ווד במאי/ת מישל גונדרי  
דרמה
ביקורת סרט לשמש נצחית בראש צלול מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"הסרט הטוב ביותר שהוקרן השנה בבתי הקולנוע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע21.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות21.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עובדה ידועה היא בהוליווד כי הדבר החשוב ביותר בסרט הוא התסריט, אולם, ברוב המקרים שמות התסריטאים לא זוכים להכרת הקהל הרחב, קשה למצוא היום ברחוב אדם, שעיסוקו הוא לא קולנוע, שיידע את שמו של תסריטאי אחד שעובד היום בהוליווד. אולם, צ'ארלי קאופמן, התסריטאי שהצליח לשגע את הוליווד בשנים האחרונות, הוא התסריטאי היחיד היום ששמו הופך להיות מוכר בכל בית. כל אלו תודות לתסריטים שכתב ל'להיות ג'ון מלקוביץ', 'אדפטיישן' וכעת ל'שמש ניצחית בראש צלול'. קאופמן הצליח להאפיל על הבימאים שביימו את תסריטיו עד ששמותיהם לא מאוד מוכרים לקהל הרחב, והסרטים שלו מתוייגים כסרטי צ'ארלי קאופמן."שמש נצחית בראש צלול" הוא ללא ספק הטוב שבסרטיו, הוא שלם יותר, מקורי יותר, מעניין והכי חשבו, עובד נהדר על הקהל שמוצא את עצמו יושב בבית הקולנוע ומשתתף בסרט כשהזכרונות של ג'ים קארי בעצם מעוררים בנו את זכרונותינו עד שאנו לא מבינים האם אנו רואים סרט, נכנסים לראשו של ג'ים קארי או שהתסריטאי, מצא דרך להיכנס לתוך הראש שלנו ולהקרין למסך הגדול את הזכרונות וניסיון החיים שלנו.
מעטים הסרטים שיכולים לגרום לנו לחשוב על חיינו, לצאת מבית הקולנוע ולעשות חשבון נפש. מעטים יותר הסרטים שיכולים לגרום לנו לשנות את חיינו ודרך חשיבתנו, "שמש ניצחית" הוא בדיוק סרט שכזה.הסרט הוא הדבר הכי רחוק שיכול להיות מהפקה הוליוודית מהוקצעת, למרות השימוש בשחקנים שבדרך כלל מקבלים כמה מיליוני דולרים לסרט, הסרט נראה כאילו נעשה בשבוע, התאורה והעריכה לא מלוטשים, והבימוי נראה חובבני לעיתים. הסרט עשוי בגסות ולעיתים נראה כמו סרט סטודנטים אולם כל אלו מוסיפים לגל הרגשות הגס והראשוני בו מתנסה הגיבור הראשי.
למרות שיחסי הציבור מנסים להציג את הסרט כסרט של ג'ים קארי הוא החלט לא כזה. אי אפשר להשוות אותו לשום דבר שעשה קארי בעבר, לא לקומדיות הדי גסות שלו (אייס ונטורה ושות') ולא הסרטים היותר איכותיים בהם השתתף (איש על הירח ושות'). ג'ים קארי משמש כאן ככלי משחק בידיו של קאופמן והוא נותן לו להתעלל בו בלי לשים לו מעצורים. ככל שקארי סובל יותר, אנחנו נהנים יותר.בזמן הצפייה בסרט קשה לעיתים להבין אם אנחנו נמצאים בסרט, בראשו של ג'ים קארי או האם קאופמן את גונדרי נמצאים בראש שלנו ובעצם לוקחים אותנו למסע בזכרונות הפרטיים והאינטימיים שלנו. לעיתים מוצא את עצמו הצופה מסתכל לצדדים כדי לוודא שאף אחד לא מסתכל עליו. הצופה מרגיש חשוף ומפוחד לא פחות מקארי שנמצא על המסך.

חייבים לציין את שחקני המשנה שעושים עבודה נפלאה עמו מארק רופאלו שאת הגרסה היותר מלוקקת שלו אנו יכולים לראות במקביל בסרט "פתאום 30", אליזה ווד, קירסטין דאנסט וכמובן טום וילקינסון.לסיכום: "שמש ניצחית בראש צלול" הוא סרט מצויין, סוריאליסטי בו הצופה לוקח חלק פעיל ולא נשאר צופה פסיבי כמו ב- 99 אחוז מהסרטים אותם אנו רואים. סרט שירגש אתכם, יצחיק אתכם אבל יותר מכל יגרום לכם לחשוב על החיים שלכם.
שמש נצחית בראש צלול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: וונדרלאסטגיל: 1711/01/2020 02:47:21
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים הטובים שראיתי. בהתחלה היה קצת לא מובן אבל אחרי כחצי שעה הייתי מהופנטת לסרט וברגע שהדברים נפלו למקומם הגוף שלי התמלא באנדרנלין. סרט שבאמת גורם לך לחשוב. אני טיפוס שאוהב טבע והרפתקאות אבל לא ממצה באמת את התשוקה הזו. והוא הדליק לי איזה סוויץ במוח וגרם לי באמת לתהות לגבי החיים שלי. סרט מדהים. שחקנים מדהימים. רעיון ותסריט מדהים. עלילה מדהימה. ושלא נדבר על ג''ים קארי, שחקן למופת, האהוב עליי. לא איכזב ואפילו ההפך. אין לי מילים. סרט חובה!!!
שם: anipoגיל: 4611/08/2018 22:48:36
6/10אייקון ציון
לפעמים יותר זה פחות. יוצרי הסרט הגזימו בניסיון להיות מתוחכמים וזה גורע מההנאה. ג''ואל הוא בחור שקט וביישן שמכיר את קלמנטיין, בחורה אימפולסיבית וישירה שכל הזמן מחליפה את צבע שערה. לאחר שהם נפרדים , הוא פוגש בה ומגלה שאיננה זוכרת אותו. מסתבר שהיא עברה תהליך רפואי שמחק אותו מזיכרונה. כעת , לאחר הכאב שהוא חווה מהפרידה, הוא גם רוצה לעבור את אותו התהליך. העניין הוא שתוך כדי מחיקת הזכרונות הוא מגלה שאהב את קלמנטיין למרות כל חסרונותיה. אנו נחשפים לתערובת של זכרונות אמיתיים ומדומים של ג''ואל תוך כדי זה שהצוות הרפואי האחראי על העניין חי לו בעולם משלו, לא הכי אתי יש לומר.בסופו של דבר המסר הוא, שאין טוב בלי רע. אנחנו חייבים לקבל את זה שהעולם אינו מושלם וכדי לחוות אושר צריך גם לסבול. קראתי ביקורות לפני שצפיתי בסרט ולצערי אני בדעת מיעוט. השחקנים נותנים הופעה נהדרת ,אבל העלילה מסובכת מידי וקשה להבנה.
שם: .MOR Rגיל: 1516/07/2018 02:22:13
8/10אייקון ציון
סרט מתוק ומקסים. השחקנים נהדרים, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, העריכה מצויינת, הדיאלוגים חכמים ועמוקים במיוחד והתסריט והעלילה מרשימים, מיוחדים וייחודיים יחד עם זאת שהם גם בעלי קצב איטי, רדומים ולעיתים כוללים אדישות יתרה מעצבנת (שבאה לידי ביטוי גם בדמויות ובאופי שלהם). בקיצור, לא לכל אחד. כדאי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט