המלך ארתור ביקורת סרט

King Arthur Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המלך ארתור":
"אחד מסרטי הפעולה הטובים שראיתי הקיץ."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר King Arthur
משחק קלייב אוון, קיירה נייטלי, יו דנסי, סטלאן סקארסגרד, יואן גרופוד, סטפן דיליין, מדס מיקלסן, ג'ואל אדגרטון, ריי ווינסטון במאי/ת אנטואן פוקווה  
מלחמה
ביקורת סרט להמלך ארתור מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אחד מסרטי הפעולה הטובים שראיתי הקיץ."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע29.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די52.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'רי ברוקהיימר, המפיק שאחראי על להיטי קיץ רבים פישל לראשונה. סרטו החדש המנופח תקציבית, "המלך ארתור" נכשל בבתי הקולנוע בארצות הברית והביקורות לא מי יודע מה התמוגגו. כנראה שהכישלון הכלכלי והביקורתי המביך של הסרט מעבר לים, גרם לי להגיע להקרנת הסרט עם אפס ציפיות, כך שיצאתי מאולם הקולנוע מרוצה מהמוצר המרהיב. אני בכלל מעדיף סרטי פעולה ומלחמה אפלים. בוץ, עשן, שמים מעוננים ואפורים, אנטי-גיבורים שמנסים להציל את המצב ורק הולכים ומסתבכים. "המלך ארתור" הוא סרט הפעולה הכי לא קייצי שראיתי הקיץ, לכן מפתיע שברוקהיימר המיומן והמנוסה החליט להמר על סרט שכל כך מתאים לעונת החורף ובכלל לא מתאים לעונת המלפפונים. עם עוד קצת השקעה בפיתוח דמויות, בעלילה ובתסריט אולי הוא היה משיג איזו מועמדות לאוסקר.היתרון והבעיה המרכזיים של הסרט אחד הם. ישנה סתירה עמוקה בין המראה האפל והלא נעים לעין שהסרט מספק מבחינה ויזואלית לבין התסריט שכמעט ואינו קיים. המלחמה היא גיהנום בסרט זה. אסופה של שחקנים אירופאים ואוסטרלים מעולים כובשים את המסך בהופעות מרשימות אך נטולות כריזמה של כוכבים. שחקן האופי האנגלי קלייב אואן הוא ארתור. מדובר באחד השחקנים הבריטים הטובים ביותר שקיימים היום, אבל הבעיה היא שקלייב שחקן ולא כוכב. הוא נטול כריזמה שמצליחה לכבוש את המסך ולהדליק אותו. "ארתור" נוסח קלייב הופך לדמות אפרורית, מוכת גורל, בהחלט לא גיבור קיץ שיכול להפנט בני נוער אלא אדם עם לבטים וקשיים. "ארתור" בסרט הזה הוא אנטי-גיבור יותר מתמיד.
בקיץ הקהל הרחב רוצה לראות את אחוריו של בראד פיט, את שרירי הבטן של אורלנדו בלום ובחורות בלונדיניות מתחנחנות. "המלך ארתור" מספק גברים שנראים טוב אבל לא מתפשטים, כולם נראים סובלים, אין רקע אקזוטי של ים או סיפור אהבה קורע לב. לעומת זאת יש ניסיון ליצור סרט מרהיב אבל גם שיהיה בו משהו הרבה יותר עמוק מאסופת קרבות ופעלולים. כאן טמונה הבעיה הגדולה שלו: הניסיון ליצור סרט אפל מהרגיל ניכר מבחינה ויזואלית אבל אין לו גיבוי בתסריט. אין פיתוח עלילתי ושלא נדבר על פיתוח דמויות. עד סוף הסרט לא ברור מי הם ומהיכן הגיעו כל הלוחמים ומה הסיפור של כל אחד מהם. השחקן סטלן סקארסגארד מגלם את הרע ושמו לא נאמר אפילו לרגע אחד. עד שלא הופיעה דמותו של מרלין הייתי בטוח שהיוצרים האמריקאים התבלבלו וחשבו שמרלין הוא הרע. רק מאוחר יותר בדפי המידע שקבלתי גיליתי ששמו של הרע הוא סארדיק.השאלה האם דמותו של "המלך ארתור" היתה קיימת במציאות או שמדובר במיתוס כלל לא מעניינת אותי כצופה קולנוע. כל הממצאים ההיסטוריים הבלתי אמינים שהאולפנים ההוליוודים שוטפים בהם את מוחנו כל פעם שיוצא סרט המתיימר להיות נאמן להיסטוריה או למיתוס בדרך כלל מתגלים כאסופת שקרים שנלקחו מידי מומחים שהאולפנים שלמו להם היטב. לכן אני מעדיף לראות זאת כמוצר בידורי רדוד ולקוות שלא יהיה משעמם. אם בסרט "טרויה" השתעממתי למוות, כאן נהניתי מכל רגע.
העלילה מתמקדת במשימה האחרונה שארתור וצוות אבירי השולחן העגול נשלחים לבצע. אחרי ביצוע המשימה הלוחמים יהיו משוחררים מההתחייבות שלהם כלפי הרומאים ויוכלו לעשות ככל העולה על רוחם. הם יוכלו לעבור לגור ברומא או להישאר בבריטניה ולהלחם נגד הסקסונים האכזריים. ארתור חולם לחזור לרומא האינטלקטואלית אבל הוא מגלה שימיי הביניים בפתח. האימפריה הרומאית כפי שהוא מכיר אותה התפוררה לחלוטין והוא מחליט להפוך למנהיג הבריטים ולהלחם נגד הפולשים הרצחניים. בעזרת אבירי השולחן העגול, קוסם מסתורי ויפהפייה אמיצה הוא ימצא את הכוחות שבתוכו כדי להפוך למלך.הבמאי אנתוני פוקואה המתמחה בסרטים אורבניים כגון, "יום אימונים מסוכן" ו"רוצחים בהמתנה" יוצר את סרט המלחמה האפרורי ביותר שראיתי בשנים האחרונות והוא בהחלט מחפה על סרטו הקודם והלא מוצלח "דמעות של שמש". ג'רי ברוקהיימר שהתנסה בלהיטים רדודים מנסה להפיק סרט קצת יותר מורכב שאולי יביא לו מועמדות לאוסקר, לא סתם הוא שכר את התסריטאי והמוסיקאי של זוכה האוסקר, "גלדיאטור". מועמדות הוא לא יקבל השנה, יהיה עליו להסתפק בעובדה שלראשונה הוא הפיק את אחד ממוצרי הקיץ היותר מעניינים ובעייתיים במהלך הקריירה שלו.
המלך ארתור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: משה ניסיםגיל: 2109/01/2005 17:19:10
3/10אייקון ציון
תסריט רע בשילוב של משחק חלש. לא ממליץ.
שם: שמוליק זילביגרגיל: 2709/10/2004 22:09:30
7/10אייקון ציון
שלום לכולם. ובכן לגבי הסרט, כפי שאתם יודעים ישנם כמה חלקים הקשורים לבניית הסרט ולמוצר המוגמר שלו שאותו אנו - הצופים רואים. ישנו התסריט, המשחק (של השחקנים השונים) ישנו הצילום, בימוי ולבסוף העריכה. ובכן לגבי התסריט - לדעתי היה יכול להיות טוב יותר אך גם מה שיש הינו בסדר (אם כי לא מדי) לגבי הבימוי - לדעתי בסדר עד בסדר גמור. לגבי המשחק - משחק טוב של רוב השחקנים אם כי היו יכולים להתאמץ יותר ולהיות פחות צפויים. לגבי הצילום - בהחלט צילום מרשים עד מעולה. ועריכה היתה מצוינת. בציון סוםי הייתי נותן 7.5 - 8.0 צפיה מהנה למי שטרם צפה בסרט
שם: רעות סבגגיל: 1603/10/2004 02:45:25
1/10אייקון ציון
סרט על הפנים...לא שווה אפילו דקת צפייה! הפרסומת של הסרט כל כך שניתה את התוכן האמיתי של הסרט שפשוט לא האמנתי! רואים אותם כל הסרט מנסים להשיג חתיכת נייר מסכן שרשום שם שהם חופשיים..מנסים לרדוף אחריי עצמם וקיירה נראית שם פשוט אנורקסית מזעזעת ילדה...תאכלי משהו!
קישורים
חץ המלך ארתור (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט