איזה מין שכנה ביקורת סרט

The Girl Next Door Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "איזה מין שכנה":
"סקסי, חצוף ומחרמן, שם את "אמריקן פאי" בכיס הקטן."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Girl Next Door
משחק אמיל הירש, אלישה קת'ברט, טימותי אוליפנט, כריס מארקט, פול דנו, ג'יימס רמאר במאי/ת לוק גרינפילד  
קומדיה
ביקורת סרט לאיזה מין שכנה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סקסי, חצוף ומחרמן, שם את "אמריקן פאי" בכיס הקטן."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע10.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די81.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשביל נער מתבגר הסרט הזה יהיה כמו קרי לילה - יש בו את כל הפנטסיות הממוצעות של בן טיפש עשרה ממוצע: שכנה סקסית שהיא גם כוכבת פורנו, שפתיים אדומות ולשון חודרנית, בגדים מחטבים וחזיות פוש-אפ, בילוי לילי עם כוכבות פורנו דו-מיניות, ביקור לא אמין בועידת הפורנו בלאס וגאס, השתתפות של תיכוניסטים בסרט פורנו והחשוב מכל תלמידי תיכון חרמנים ואנשי תעשייה מזויפים.הבמאי לוק גרינפילד רוקח את כל החומרים הנ"ל לאחת מקומדיות הנעורים היותר מוצלחות שנראו על מסך הקולנוע בתקופה האחרונה. לכאורה הסרט משתייך לזרם הפוליטיקלי קורקט ההוליוודי שבו הכל מהוגן ויפה, אבל הוא בעצם חותר תחת הזרם ומציב את גיבוריו בעלילה שרחוקה מלהיות שמרנית, והדרך שבה גיבוריו מתנהלים רחוקה מלהיות נכונה. הסרט הזה פשוט חוצפן עד הסוף. הבחירות שעושים הגיבורים אפילו שערוריות ומסתיימות באופן ששום פוליטיקאי בימין או בשמאל בארה"ב היה רוצה שהסרט ייגמר. בעוד שישנם פוליטיקאים בארה"ב המנסים לחוקק חוקים נגד תעשיית הפורנו, אולפני פוקס שוברים טאבו וזה כבר מעניק לסרט 10 נקודות.
למת'יו יש שכנה חדשה בבית ממול, היא הבלונדינית הלוהטת ביותר בעיר. לשכנה הבלונדינית יש תחביב, היא אוהבת להתפשט מול חלון פתוח. מה הסיכויים שהשכנה הלוהטת ששמה דניאל תתפוס את מת'יו מציץ לחדר השינה שלה ואיזה סוג של פיצוי היא תדרוש? אחרי פעולת נקמה משעשעת של דניאל, מת'יו מתאהב בה עד הגג ומתחיל לחזר אחריה. זו מוקסמת מתמימות נעוריו. אין זה פלא, דניאל עצמה, איננה תמימה כל כך, היא מסתירה ממנו את הפרנסה האמיתית שלה, כוכבת סרטי פורנו. האם מת'יו ינטוש אותה בגלל עיסוקה השנוי במחלוקת או יצא לקרב למען אהבה? "איזו מין שכנה" זכה לביקורות טובות יחסית בארה"ב אבל מאז אסון התאומים תושבי ארה"ב נהיו הרבה יותר שמרנים, והנושא השנוי במחלוקת הרחיק את מרבית הקהל מבתי הקולנוע."איזה מין שכנה" פועל תחת הקטגוריה של קומדיית נעורים חרמנית. בישראל יש מסורת של קומדיות נעורים אבל הן וולגריות ומרביתן באמת נחותות וסרות טעם. ההבדל המרכזי בין "איזה מין שכנה" לסרטי "אסקימו לימון", שבסרט האמריקאי יש תמימות נעורים אמיתית, החרמנות של הגיבורים והחששות שמלווים את שלושת הצעירים מאד אנושיים, מה שבלתי אפשרי לכתוב על בנצי, מומו ויודל'ה. מעניין יהיה לראות כיצד הקהל הישראלי יגיב אל הסרט. האם הוא יתאכזב ששלושת התיכוניסטים לא בהמות מהלכות על שתיים או שיצליח להתחבר לשלושת התיכוניסטים המרובעים שהסתבכו עם עולם סרטי הפורנו.
חשוב לציין שהשחקנית אלישה קת'ברט (המוכרת יותר מסדרת הטלוויזיה "24") מגלמת את דניאל באיפוק נטול וולגריות מה שתורם במקצת לפיתוח הדמות שלה. יציקת דמות בעייתית מלאת קונפליקטים כמו דניאל, לתוך סרט נעורים הוליוודי זו החלטה בעייתית על גבול השערורייתית, הרי בסרטי נעורים אין שום התייחסות רצינית לתוצאות ההרסניות שיש לעולם הפורנו על הלוקחים בו חלק. שלא נדבר על הדמויות המורכבות המתנהלות בו. הסרט נופל בפח שהוא טומן לעצמו אבל עושה זאת עם מודעות חברתית וקולנועית, מה שלא מתרחש בדרך כלל בסרטי אולפן אחרים.יש לציין גם את הנוכחות החביבה של שני השחקנים הראשיים של הסרט: אמיל הירש ואלישה קת'ברט פשוט כיף לצפות בדרך ההתנהלות שלהם על המסך הגדול. גם הפס-קול המוסיקלי של הסרט פשוט נפלא ומלווה בלהיטים של: קווין עם דיוויד בואי, אליוט סמית', אקו והבאנימן, פילטר, סלייד, דיוויד גרי, מארווין גיי, גרוב ארמאדה, N.E.R.D, דונובן, המי ועוד רבים.כאשר משווים את מוצר הצריכה החביב הזה עם סרטי נעורים אחרים בסגנון "אמריקן פאי" הוולגרי או סרטי נעורים המיועדים יותר לקהל של בנות סטייל "יש לה את זה", "הנסיך ואני" ושאר סרטי הקיטש, "איזה מין שכנה" לוקח את הז'אנר המאוס הזה צעד אחד קדימה והופך אותו לחגיגה נטולת פוליטיקלי קורקט, לא וולגרית מדי, ובהחלט מבדרת ומהנה.
איזה מין שכנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רעות סבגגיל: 1603/10/2004 03:06:34
10/10אייקון ציון
סרט אדירר...מלא צחוקים וכל מי שכאן חושב שלא אז דחוף משו אבל דחוף..כי אתה לא חש טוב אם אתה חושב שהסרט הזה הוא לא יפה.. אחד הסרטים היפים והאדירים של השנה!, הבטחה!!
שם: גל דהןגיל: 1424/09/2004 15:03:08
10/10אייקון ציון
סרט מצחיק וסוחף עם עלילה משעשעת...הדמויות במצחיקות ומלוהקות במקצועיות, אלישה קאת'ברט שווה בטירוף ומשחקת נפלא...אחד הסרטים היפים שראיתי השנה.
שם: סער שוורץגיל: 1418/09/2004 23:08:55
8/10אייקון ציון
סרט טוב מאודדדד...וכל מי שאומר שלא אז הוא דפוק... המעבירת ביקורת הראשונה נטע...תחשבי טוב למה לא אהבת את הסרט...יש בו עירום...יש בו כוכבת פורנו וסרט פורנו... ממש קשה לחשוב למה לא אהבת אז בבקשה...את הביקורות תשאירי למבינים...סרט תותח..שווה ללכת ולראות
קישורים
חץ איזה מין שכנה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט