החיבוק האבוד ביקורת סרט

El Abrazo partido Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "החיבוק האבוד":
"שילוב נדיר של עשייה צעירה ונוסטלגיה נוגעת ללב."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר El Abrazo partido
משחק דניאל הנדלר, אדריאנה אייזנברג, סרג'יו בוריס, חורחה ד'אליה, סילבינה בוסקו במאי/ת דניאל בורמן  
זר
ביקורת סרט להחיבוק האבוד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שילוב נדיר של עשייה צעירה ונוסטלגיה נוגעת ללב."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דניאל בורמן, במאי ארגנטינאי צעיר ומוכשר בתחילת שנות השלושים, החל לביים סרטים לפני עשור וקצת. למרות ההצלחות הרבות של סרטיו והפרסים הרבים שגרף בפסטיבלי קולנוע מכובדים המפיצים בארץ לא מצאו לנכון להביאם ארצה. למזלנו סרטי אורלנדו קנו להפצה את סרטו הרביעי. די ברור שהשיקול מאחורי הקנייה נבון, כי מדובר בסרט שיגרום הנאה לטווח גילאים רחב מאד בזכות עריכה קצבית, סיפור יהודי מרגש והמון חכמת חיים.דניאל הנדלר שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל ברלין 2004, מגלם את אריאל - בחור יהודי צעיר שעולמו מתרכז בקניון קטן במרכז בואנוס איירס. דמויות ססגוניות של מוכרים יהודים ומהגרים נוספים מאיטליה או קוריאה מקשטים את הקניון ואת החנויות המיושנות. אחת הדמויות הצבעוניות היא אמו של אריאל המנהלת חנות הלבשה תחתונה לנשים ומחלקת לעוברי אורח עוגות. אריאל מקיף את עצמו באנשים קרובים הדואגים לו אבל חולם להשיג אזרחות פולנית, משם נמלטה משפחתו מאימת הנאצים, כדי שיוכל להגר לאירופה.
בורמן עוסק בשאלת הזהות ובזהות היהודית בפרט. אריאל נולד בארגנטינה, גדל בה, וחי אותה כמו כל הצעירים. אף על פי כן הוא מתלבט האם לדבוק בזהות שלו כארגנטינאי או להשיג דרכון מארץ מוצאו של סבו. מאחר וכל האנשים המקיפים אותו מתבוננים אל העבר ובוחנים את השורשים האירופאים שלהם, אריאל נקלע לתוך דילמה בלתי נסבלת המונעת ממנו לראות את ההווה ולבטח את העתיד. עוד בעיה מהעבר החוזרת ומטרידה את אריאל היא העלמות אביו, חודש לאחר שהוא נולד. האב עלה לישראל, נלחם במלחמת יום הכיפורים ומאז לא חזר לארגנטינה מסיבה בלתי ברורה. במשך כל אותם שנים, אריאל מפתח אובססיה ולא מפסיק לנסות לחשוף את הסיבה להעלמות האב. הבעיה היא שאמו, אחיו והסובבים אותו לא בדיוק משתפים פעולה. בורמן בוחן את היחס של אריאל כלפי זהותו היהודית וכלפי מדינת היהודים דרך הסיפור הבלתי פתור של העלמות האב.דניאל הנדלר מתאים באופן מושלם לתסריט השנון של בורמן ומרסלו בירמאחר. הוא נותן הופעה אנרגטית ואינטליגנטית הכובשת את הלב. דמותו נוגעת בשני העולמות, גם היהודי הקלאסי שההומור בו מלא חום ושנינות וגם בעולם העכשווי שההומור בו שחור וציני. הנדלר מצליח לנוע בקלילות בין שני העולמות ובין סצינות דרמטיות, קומיות ומלודרמטיות.
אבל הקסם האמיתי של הסרט שייך לשתי שחקניות אותנטיות נפלאות: אדריאנה אייזנברג המגלמת את האמא היהודיה שלמרות דמותה הקשוחה היא מקרינה חום ואנושיות בלי הפסקה. השחקנית השנייה רוזיטה לונדנר,ד מגלמת את הסבתא שבפולין היתה זמרת ואחרי המלחמה הפסיקה לשיר כדי לא להיזכר בזוועות. היא מרגשת בעזרת דמות אמינה ונטולת מניירות. במהלך הכתוביות בסוף הסרט אנחנו זוכים לראות ולשמוע אותה מבצעת שיר ביידיש. אחרי שצופים ביצירה הזו רק רוצים לחבק את יוצריו ולהגיד להם תודה על הסרט המקסים הזה.
החיבוק האבוד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: לואיס סבירסקיגיל: 5009/09/2004 10:21:47
7/10אייקון ציון
לא יודע איך הציבור הישראלי יבין את הווי הדרום-אמריקאי שבסרט ...סרט מאוד חמוד למי שמכיר מעט את המנטליות בארגנטינה....(למרות שהשחקן הראשי הוא מאורוגואי)... בקיצור...סרט מומלץ לקהילה הדרום אמריקאית בארץ ...פחות לישראלי המצוי...והעלילה שבסרט מקורית בהחלט.
קישורים
חץ החיבוק האבוד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט