אני לא פוחד ביקורת סרט

I'm Not Scared Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אני לא פוחד":
"גם האיטלקים יודעים להפחיד והם עושים זאת באלגנטיות ובחוכמה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר I'm Not Scared
משחק פאביו אנטונאצ'י, סטאפנו ביאסה, גוספ'ה בוצינו, אדריאנה קונסרבה, סוזי סאנשז במאי/ת גבריאל סאלבטורס  
זר
ביקורת סרט לאני לא פוחד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גם האיטלקים יודעים להפחיד והם עושים זאת באלגנטיות ובחוכמה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של זוכה פרס האוסקר גבריאל סלבטורה ("מדיטראנו") שייך לז'אנר סרטי האימה אבל בעצם מדובר בדרמת מתח עם היבטים חברתיים. הסרט מבוסס על רב מכר מאת ניקולו אמאניטי, והיה לאחד משוברי הקופות הגדולים באיטליה. למרות הסיפור המקומי הוא נקנה להפצה בעשרות מדינות ברחבי העולם. הסרט מסופר מנקודת מבטו התמימה של מיקלה, ילד בן עשר, המוצא עצמו מסובך בפרשייה הגדולה עליו בכמה וכמה מידות.הזרם הניאו-ריאליסטי שפותח על ידי במאי הקולנוע האיטלקים אחרי מלחמת העולם השנייה, תיאר את חייהם של פשוטי העם: ילדים שעובדים כ"מצחצחי נעליים" או אדם חביב שקנה אופניים רק כדי שיוכל לעבוד בהדבקת מודעות, אבל אלו נגנבו לו. "אני לא פוחד" מתייחס אל הזרם הקלאסי שתיאר את החיים של עלובי החיים בחום ואהבה ולא מתח עליהם ועל מעשיהם ביקורת. היה להם גם מראה ויזואלי אחיד בעזרת צילומים ארוכים ועריכה לא קצבית שניסתה לתפוס את הרגע; השחקנים שכיכבו בסרטים לא היו מקצועיים ומרביתם נאספו ברחוב.
"אני לא פוחד" לא שייך לזרם הנ"ל אבל הוא מתייחס אליו בראייה ביקורתית. דרך עיניו של מיקלה אנחנו נחשפים לעולם הילדים שבו הדמיון פורח והאומץ נובע מתוך תמימות ומחסור בידע לעומת עולמם של המבוגרים המחושב ותאב הבצע, המוכן להעלות קורבן את הילדים התמימים החיים בו.הסרט מתרחש בסוף שנות השבעים, בקהילה כפרית קטנה המוקפת שדות חיטה אינסופיים בהם מבלים הילדים את שעות היום. באחד הימים הם מגיעים למבנה נטוש הנמצא הרחק מהכפר. מיקלה חושף בחצר המבנה בור חפור ובתוכו ילד בן גילו הבטוח שהוא מת. מיקלה מתיידד עם הילד המסתורי ומחליט לעזור לו. את ההמשך לא אפרט כדי לא להרוס.
בקולנוע הניאו-ריאליסטי בשנות הארבעים והחמישים הבמאים טענו שאין לבקר את פשוטי העם כי מעשיהם הנלוזים נובעים מתוך עוני בלתי נסבל שנבע משנים רבות של דיכוי ומלחמה. סלבטורה שואל עד מתי אפשר לפשוע ולא להיענש בגלל המצב הכלכלי. הוא מתאר עולם עצוב, טראגי עם שברון לב, אנשים שרוצים לגעת בעושר ומאבדים את האושר. אנשים שהאופציה היחידה שלהם לצאת מתוך המלכודת שהחיים העניקו להם, התנפצה להם בפנים ויצרה עולם שכולו פחד ואימה.הסרט מבוים במקצוענות מרשימה והצילומים של שדות החיטה מרהיבי עין, אבל מי שגונב את ההצגה הם הילדים שנותנים הופעה מרשימה ובראשם ג'וזפה קריסיטנו המעולה כמיקלה. כל מי שרוצה להתנתק קצת מהעולם שלנו ל 110 דקות ולחוות מותחן אימים דרמטי עשוי היטב, כדאי לו לראות את הסרט הזה, אבל הוא יקבל הרבה יותר מסתם בידור אלא גם אמירה וראיית עולם ביקורתית התואמת גם לעולמנו כיום ואפילו לישראל. אף על פי שהסרט נע בין ז'אנרים קולנועים, הוא עושה זאת בקלילות, אף פעם לא מסתרבל ותמיד משאיר אותך צמוד אל הכסא.
אני לא פוחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ענת סלעגיל: 3227/01/2005 09:40:51
6/10אייקון ציון
ראיתי היום את הסרט ב-DVD. לא הייתי אומרת שהוא משעמם, אך בוודאי שלא הייתי מגדירה אותו כסרט אימה. קצת התאכזבתי ממנו.הסוף שלו קצת מפתיע ולכן הציון שלו 6 ולא 5.
שם: רעות סבגגיל: 1603/10/2004 03:18:53
4/10אייקון ציון
לכו לישון עשו טובה!
שם: אלינה מרזקוגיל: 1416/09/2004 17:16:13
3/10אייקון ציון
סרט משעמם
קישורים
חץ אני לא פוחד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט