טרמינל ביקורת סרט

The Terminal Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "טרמינל":
"ברוכים הבאים לסרט הרע ביותר של שפילברג."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Terminal
משחק טום הנקס, קתרין זטה ג'ונס, סטנלי טוצ'י, דייגו לונה במאי/ת סטיבן שפילברג  
קומדיה
ביקורת סרט לטרמינל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ברוכים הבאים לסרט הרע ביותר של שפילברג."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די72.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סטיבן שפילברג, התבגר, הזדקן ונהיה דודה שצובטת על הלחי בבר מצווה של השכן ממול. שפילברג של היום רחוק אלפי שנות דור משפילברג של "דואל", "מלתעות", "מפגשים מהסוג השלישי" או "אינדיאנה ג'ונס". שפילברג שגדלתי עליו הוא אחד הבמאים הכי מגניבים שיש, אז איך זה שהוא הפך לדוד האמריקאי המעצבן ביותר שקיים בהוליווד? יש עוד שני דודים כמוהו בקליפורניה, לאחד קוראים רון האוורד ולשני רוברט זמקיס, הטרגדיה היא שבלתי אפשרי להבדיל ביניהם.סטיבן שפילברג של היום הוא במאי שחי את החלום האמריקאי ואין לו באמת מה להגיד. לפי דעתו גם מהגר ממזרח אירופה שלכוד בתוך שדה תעופה ובמדינה שלו מתחוללת מלחמת אזרחים עקובה מדם, יכול לראות את החיים בורוד, כי לפי שפילברג חרא יכול להיות משהו יפה, מתוק וקסום. שפילברג הוא היהודי שחלם להיות הבורגני מהפרברים שהולך בימי ראשון בבוקר לכנסיה. ככה גם נראים הסרטים שלו. גם כאשר הם רוצים להיות רציניים הם לא, וגם כשיש להם אמירה, היא בעייתית מיסודה. כאשר הקפיטליזם ועיוורון מוחלט למצוקות של אנשים בעולם הם ערכי בסיס ביצירה שלך, אתה תלהק את טום הנקס ולא שחקן זר ובלתי מוכר, כי ברור שהנקס הוא המשוואה למהגר זר והוא בכלל לא ייצוג של כל מה שאמריקאי.
"טרמינל" הוא ממתק מאד מתוק, כמו מרציפן שיצא מכלל שליטה, כמו שקית שלמה של סוכר לבן שנדחסת בכוח לתוך פה של אדם שרצה רק כפית. התסריטאי הייחודי, אנדרו ניקול ("המופע של טרומן", "מה קרה בגטקה") הגה רעיון לפי מקרה אמיתי שהתרחש בצרפת. תייר ממזרח אירופה נתקע בשדה תעופה בגלל בעיה בירוקרטית. מאחר והוא ישהה בטרמינל למשך תקופה ארוכה, הוא יגלה את המהות של אמריקה בלי לצאת אל ניו-יורק ולהגשים את חלומו לבקר בתפוח הגדול. בדרך הוא ושאר העובדים בטרמינל יהפכו לחברים, ירקמו סיפורי אהבה וחברות אמיצים, בעוד שמנהל הטרמינל המרושע יתנכל לו בלי סיבה הגיונית הנראית לעין. ככה זה החיים אצל שפילברג: שחור ולבן אין באמת אמצע, גם כאשר אתה עושה סרט המבוסס על אירוע אמיתי.לכאורה שפילברג ניסה לעשות משהו יומרני, סרט בלוקיישן אחד, אבל הטרמינל הוא מקום גדול, עם עשרות חדרים ולוקיישנים צבעוניים, מאות דמויות, ושחקנים הוליוודים גדולים בתפקידים הראשיים. "טרמינל" רחוק מלהיות מבוסס על סיפור אמיתי. הוא נשען על מסורת המלודרמה של פרנק קפרה ועושה זאת בחקיינות נטולת יחוד אמיתי כמו כל מוצריו של שפילברג בעשור וחצי האחרונים. בכל הפרויקטים שלו הבמאי הכי מצליח בעולם רוצה להיות במאי אחר, מנסה למצוא לעצמו זהות שתהיה נוחה לו, אבל אופיו כיוצר אמריקאי לכל המשפחה עם התרפקות על קיטש ברגעי שיא הורסת לו את הכול.
"טרמינל" הוא סרט על אדם אחד שנאבק במערכת בירוקרטית שלמה. הוא עושה זאת בחוכמה, אהבה וברגש לעומת המנהל הקר והאכזר. מאחר וג'ימי סטיוארט הלך לעולמו, שפילברג מגייס שלושה כוכבים הוליוודיים לתפקידים הראשיים שיגלמו את הטוב, היפה והמרושע. טום הנקס הטוב עם מבטא מגוחך ובלתי אמין, קתרין זטה ג'ונס היפה גם בלבוש דיילת רחוקה מלהיות באמת דיילת וסטנלי טוצ'י מרושע כמו שחקן רע באופרת סבון יומית. כהרגלו סטיבן שפילברג ביים במקצוענות מעוררת התפעלות סרט רע שווה לכל נפש. ברגע שהוא יפסיק להגיד משהו על העולם ויעשה בידור טהור רב פעלולים ונטול כל אמירה שרוצה להיות חכמה נחזור לאהוב אותו. כרגע עם שפע האמירות המקוממות שלו, שפילברג ממשיך להיות שמרן עיוור שמצביע לדמוקרטים.
טרמינל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5006/11/2021 09:18:25
8/10אייקון ציון
יוצא מן הכלל. הרבה זמן לא צחקתי מסרט כמו במקרה הזה. טום הנקס הנהדר מגלם נוסע מזרח אירופאי חביב שמגיע לניו יורק בלי לדעת כמעט אף מילה באנגלית. לרוע מזלו,בזמן נחיתתו מתבצעת הפיכה צבאית בארצו מה שגורם לשלטונות ארה"ב לא להכיר יותר במדינתו ולשלול ממנו את הויזה ואת הדרכון. כעת משלא יכול להיכנס ולצאת את ארה"ב, עליו לשהות בתוך הטרמינל לטיסות המשך עד לשינוי המצב. המקום הופך לביתו ושם הוא מכיר את העובדים ומתיידד איתם .ביניהם, איש ניקיון הודי מבוגר קורע מצחוק,עובד קייטרינג שמבקש ממנו להעביר מסרים בינו ובין פקידה בשדה עליה הוא נדלק, ודיילת יפה חובבת הסטוריה שבה הוא מתאהב. בסוף מתבררת הסיבה האמיתית מדוע הגיע לעיר והיא מרגשת.סרט מיוחד בעיקר משום הזירה בה העלילה מתרחשת, והיכולת ליצוק תוכן ואיכות לתוך סיפור מסגרת שהוא כביכול מצומצם.
שם: תומר רפאליגיל: 1601/01/2020 15:21:17
8/10אייקון ציון
אחלה של סרט שמלא באהבת אדם,אומנם הוא לא חף מבעיות אבל הוא עובר סבבה ונחמד והמוזיקה טובה, טום הנקס משחק מצויין את ויקטור נוורסקי טוב הלב והתמים
שם: דניאלגיל: 2820/01/2019 10:54:16
8/10אייקון ציון
עלילה חמודה, קלילה וזורמת (לא מעבר לזה..). טום הנקס מצוין כמו תמיד.
קישורים
חץ טרמינל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט