סיפור יפני ביקורת סרט

Japanese Story Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סיפור יפני":
"טוני קולט נפלאה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Japanese Story
משחק טוני קולט, גוטארו טסונאשימה, מת'יו דיטקיסקי, לינט קוראן, קייט אטקינסון, יומיקו טאנאקה במאי/ת סו ברוקס  
דרמה
ביקורת סרט לסיפור יפני מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"טוני קולט נפלאה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"סיפור יפני", סרט הקולנוע עטור הפרסים של הבמאית סו ברוקס נשען על כישרונה הבלתי נדלה של כוכבת הסרט השחקנית האוסטרלית המעולה, טוני קולט. סנדי אדוארדס היא גיאולוגית אוסטרלית, שיחד עם שותפה ואהובה לשעבר מנהלת חברה שמתמחה ביצירת תוכנות עיצוב עבור חברות כרייה. סנדי חיה בבדידות וניזונה מאוכל מהיר, מעשנת בלי הפסקה ומנהלת מערכת יחסים כואבת עם אימה. חייה משתנים כאשר היא מתבקשת משותפה להחליף אותו בפגישה עם איש עסקים יפאני בשם הירומיטסו. במהלך המפגש מתברר לסנדי שהבחור היפאני לא הגיע בשביל העסקים. השניים יוצאים למסע קסום אל לב המדבר האוסטרלי, מסע שבסיומו נקודת המבט של סנדי על החיים תשתנה לחלוטין.הסרט זכה ב 8 פרסי האוסקר האוסטרלי לשנת 2003, כולל הסרט הטוב ביותר, הבמאית הטובה ביותר, השחקנית הטובה ביותר והתסריט הטוב ביותר. הוא גם השתתף בפסטיבל קאן. המדבר האוסטרלי על נופיו המרהיבים משמש רקע להפגנת משחק מעולה של טוני קולט וגוטארו טסונאשימה, הבמאית האוסטרלית סו ברוקס משתמשת בשממה כדי לחדד את הבדלי התרבויות בין המערב למזרח ולנסות לחקור במקצת את האשה המודרנית שלפי הסרט חייבת להיות רווקה בשנות השלושים לחייה, מדוכאת מבדידות ומחסור באהבה. התחושה שנוצרת במהלך הצפייה בסרט שהגישה כלפי הדמויות קצת פטרונית. דמותה של סנדי לא מעוררת אהדה בהתחלה וכדי שתלמד מספר דברים על החיים, חייבת להתרחש טרגדיה. עוד יותר בעייתי הוא היחס של ברוקס כלפי הירומיטסו ויפן בכלל.
סו ברוקס יוצרת דמות המבוססת על סטיגמות ידועות מראש, יפנים קרים, מנוכרים, חיים בחברה קרה ולכודים במסגרות חברתיות נוקשות. התחושה המרכזית היא שאם השחקן הנפלא גוטארו טסונאשימה לא היה מצליח להתגבר על הליקויים בדמותו ולהכניס לתוכה דקויות עדינות של אדם אינדיבידואלי הוא היה נשאר דמות קרטון יפנית. לא מפליא שדמותה של סנדי כתובה הרבה יותר טוב, הבמאית כנראה הזדהתה עם דמותה הרבה יותר מאשר מדמותו של איש העסקים היפאני.אולי הבמאית האוסטרלית מתנשאת במקצת מעל לגיבוריה אבל למזלה הרב היא מקצוענית, היודעת להפוך סיפור קצת בנאלי ליותר מעניין ואפילו מצליחה בדרך בלתי צפויה, להפתיע את הקהל במהלך הסרט מספר פעמים. בתחילת השליש האחרון של הסרט מתבצע טוויסט עלילתי מפתיע, אולי אחד הטוויסטים המוצלחים ביותר שראיתי בתקופה האחרונה.
לסרט יש קצב איטי בדיוק כמו של המדבר האוסטרלי, הקצב מאפשר לעקוב בעדינות אחרי התנהלותם של גיבורי הסרט ולצפות בעבודת המשחק המרשימה של שחקניו. "סיפור יפני" הוא סרט קטן שעשוי היטב, מה שמעלה אותו ברמה אחת מעל לשאר הסרטים מסוגו הוא המשחק המעולה של המשתתפים בו.
סיפור יפני - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שירה נגיל: 4512/10/2004 17:01:47
10/10אייקון ציון
סרט נפלא. לאוהבי [ומביני] סרטים קאמרים נהדרים. עדין, אמיתי, רגיש וכן לאורך כל הדרך. ההתחלה קצת איטית ולא מובנת...אבל בסוף, נהנינו מאד ורצינו שלא יגמר. הקלות הבלתי נסבלת של החיים וסופם.
שם: טל שגיל: 3908/10/2004 23:41:56
2/10אייקון ציון
הסרט הזה ... ממש לא ! חפשו סרט אחר. סרט רדוד, לא קורה בו דבר. סרט נופים על אוסטרליה שבו השחקנים מיותרים.
שם: תמר אגיל: 3305/10/2004 23:54:20
6/10אייקון ציון
ציפינו לראות סרט רומנטי המתחולל בנופיה הקסומים של אוסטרליה. במקום זה קיבלנו סרט טרגי שהעצבות שהוא מעורר קשורה למחיר הכרטיס והזמן המבוזבזים. זה לא שהסרט גרוע, הוא פשוט סרט על כלום, הדמויות קרטוניות והסרט מתמרח על נצח. אה, וכן, המשחק של טוני קולט מעולה והנופים אכן קסומים וזה עדין לא עוזר...
קישורים
חץ סיפור יפני (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט