אולי נתנשק? ביקורת סרט

Ae Fond Kiss Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אולי נתנשק?":
"פשוט נפלא !"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ae Fond Kiss
משחק אווה ברת'יסטל, עטא יאקוב, אחמד ריאז, שמשד אחטר, שבאנה בחש, גיזלה אבאן, גרי לואיס, ג'ון יול במאי/ת קן לואץ'  
רומנטיקה
ביקורת סרט לאולי נתנשק? מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשוט נפלא !"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טוב שיש לעולם הקולנוע במאי כמו קן לואץ', גם כשהוא מחליט להתעסק ברומנטיקה תהיה לו אמירה חברתית וסוציאלית. במאי המסוגל לקחת סטריאוטיפ ולפרק לו את הצורה עד שהוא ימצא את האמת המורכבת מאחורי הסטיגמה החברתית. יוצר עכשווי שיש לו מה להגיד ויצירתו נשענת על תפישת עולמו הביקורתית על הנעשה סביבו. לואץ' בגילו המתקדם לא פוחד לחזור ולהתעסק בקשיי הקיום ולקרוא תיגר על המוסכמות החברתיות ואם לרגע נדמה שהבמאי התרכך, מסתבר שזו רק מסיכה. על אף שעלילת "אולי נתנשק?" נראית פשוטה יותר מתמיד, מסתתר מאחוריה עימות בין דת, מסורת ואהבה וכידוע, אין עימות כואב מזה.העלילה מתארת סיפור אהבה ביו-תרבותי המתרחש בסקוטלנד בת ימינו; קאסם הוא תקליטן מצליח בלילות ובימים בחור פקיסטני הנאבק במשפחתו החיה לפי המסורת המוסלמית הקשוחה המכתיבה לו את חייו. רושין היא המורה למוסיקה של אחותו הצעירה, קתולית ממוצא אירי, לבנה, והשניים מתאהבים. כאשר סיפור אהבתם נחשף, הם יגלו שלקהילה שלה ולמשפחה שלו יש תוכניות שונות לחלוטין עבורם.
לואץ' הוא יוצר חברתי ועוד יותר מזה הוא יוצר עכשווי, ולכן ברקע הסיפור אפשר לחוש באווירת 11 בספטמבר ובגזענות כלפי הציבור המוסלמי גם אם המותקפים מתנגדים לאלימות ופיגועים. הרומנטיקה של לואץ' אינה יכולה להתקיים אם היא לא אמצעי המשמש את לואץ' לבחון תהליך כלשהו, בסרטו "קוראים לי ג'ו" נעזר לואץ' בסיפור אהבה כדי לתאר את תהליך הגמילה של הגיבור ואילו בסרט זה סיפור אהבה מאיר מתחים חברתיים ומסורתיים וגורם לגיבוריו לבחון את העולם ממנו הם מגיעים ואת ההשלכות כבדות המשקל שסיפור אהבתם יוצר.עבור שני השחקנים הראשיים זהו סרט קולנוע ראשון: עטא יאקוב המגלם את קאסם הוא בוגר לימודי מנהל, עובד סוציאלי ודוגמן במשרה חלקית שלעולם לא שיחק. הצעיר ממוצא פקיסטני מתגלה כשחקן דרמטי נפלא המסוגל להוביל תפקיד רומנטי. הופעתו כובשת וקל מאד להזדהות איתו. דמותה של רושין היתה אמורה להיות סקוטית, אבל כאשר אווה ברת'יסטל האירית הגיעה למבחני הבד היא פשוט גנבה את ההצגה. לואץ' החליט, ובצדק יש לציין, לשנות את הרקע של הדמות כדי להתאים אותה לשחקנית הצעירה. אווה ברת'יסטל כובשת גם היא את המסך בקלות עם משחק ישיר, פשוט וכובש. הכימיה בין שני השחקנים מושלמת, ופשוט כיף לצפות בצורה שהשניים עובדים.
אחרי שסרטו הלפני אחרון "16 מתוק" הסתיים בצורה טראגית ונטולת תקווה, סרטו החדש של לואץ' משאיר אותנו עם שאלות פתוחות. שהגזענות לא נעלמת מחיי הגיבורים ועם זאת ישנה תחושה חזקה שיש סיכוי שיהיה טוב. זו הדרך הטובה ביותר לסיים סרט, במיוחד יצירה קולנועית המסופרת בצורה פשוטה וכל כך חכמה ונכונה כמו שרק לואץ' יודע לעשות.
אולי נתנשק? - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Sergio Labbanגיל: 4522/01/2005 10:05:20
8/10אייקון ציון
סרט חזק, יפה , דיאלוגים פשוטים וקולעים, שפת גוף מדהימה אצל כל השחקנים, קטעים חדים המעוררים סלידה ( למשל הנאום של הכומר ) בקיצור, ניתן להלביש סיפור זה בכל תרבות, בכל דת ובכל מקום , כולל ישראל . מומלץ
שם: שים רוביןגיל: 3709/01/2005 10:54:56
8/10אייקון ציון
סרט טוב. חזק. נבנה עד לשיא בקונפליקט שנוצר לקראת הסוף. היו בדרך כמה קטעים מפוספסים, לא מספיק אמיתיים. אבל חוץ מזה, חויתי את הסרט הזה במקום עמוק. יצאתי עם מה לחשוב.
שם: אלן מאירגיל: 4004/01/2005 18:22:18
10/10אייקון ציון
סרט מצויין . על אהבה בלתי אפשרית . בין נוצרית ומוסלמית והמתחים שנוצרים בשם כך . נפלא
קישורים
חץ אולי נתנשק? (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט