סקיי קפטן ביקורת סרט

Sky Captain and the World of Tomorrow Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סקיי קפטן":
"הרפתקה קולנועית מרהיבת עין המתאימה לכל המשפחה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sky Captain and the World of Tomorrow
משחק גווינית' פאלטרו, ג'וד לאו, אנג'לינה ג'ולי, ג'ובאני ריביסי, מייקל גמבון במאי/ת קרי קונראן  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לסקיי קפטן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הרפתקה קולנועית מרהיבת עין המתאימה לכל המשפחה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו של קארי קונרן הוא אחד מסרטי ההרפתקאות ההוליוודיים השאפתנים והנועזים שראיתי מימיי - ההפקה ממוחשבת כמעט לחלוטין: מלבד כמה שחקנים בשר ודם שהצטלמו על רקע כחול, כל מה שאתם רואים על המסך נברא על ידי מחשב. צוותים על גבי צוותים של ציירים שעבדו יומם וליל הצליחו ליצור את המראה של הקולנוע האקספרסיוניסטי הגרמני, ובעיקר הושפעו מסרטיו של הבמאי פריץ לאנג שאחראי על יצירות מופת כגון: "מטרופוליס" ו"האניבלונגים".ההבדל המרכזי בין "סקיי קפטן" לסרטים האקספרסיוניסטים היא התקופה. הסרטים שנוצרו במהלך שנות העשרים ותחילת השלושים בגרמניה ביטאו את הלך הרוח האלים של החברה הגרמנית והפתיעו את הצופים בתפאורה אורבנית אלכסונית המנטרלת את מימד המציאות וקובעת מראש שהיא אשליה. לצד עלילות אפלות העוסקות ברוע הטבוע במין האנושי, נבאו הסרטים את העתיד להתרחש בגרמניה עם עליית היטלר לשלטון.
"סקיי קפטן" מבטא בעיקר את הרדידות התרבותית של העולם בו אנו חיים. נטול כל אמירה תוכנית הוא מסתפק בהרפתקה חזותית מרהיבת עין. מי שמחפש אמירה או תסריט טוב - טעה באולם. האשמה כולה נופלת על איש המחשבים לשעבר, קארי קונרן, שיזם את הפרויקט וגם כתב את התסריט. לצערי קונרן לא השכיל להפוך את הסרט לקצת יותר מורכב והוא הסתפק בעלילה מחושבת, רחוקה מלהפתיע או להיות שנונה, ועל מקוריות אין בכלל על מה לדבר. למזלו הרב שחקנים מספיק מוכשרים הסכימו להסתכן ולהשתתף בפרויקט השאפתני הנ"ל, ביניהם: ג'וד לאו, גווינית' פאלטרו, אנג'לינה ג'ולי, ג'ובאני ריביסי, מייקל גמבון ולינג באי. יש לציין לטובה את שני הראשונים ברשימה המגלמים את התפקידים הראשיים עם חיוך על השפתיים ועם המון מודעות עצמית.העלילה מתרחשת בשנות השלושים המאוחרות. מדענים חשובים ברחבי העולם נעלמים באופן מסתורי ועיתונאית נועזת מחליטה לחקור את התעלומה. אחרי שרובוטים מסתוריים תוקפים את ניו-יורק היא חוברת לבן זוגה לשעבר, סקיי קפטן חובב ההרפתקאות, כדי לחשוף מזימה זדונית להשמיד את העולם. אל שני הגיבורים מצטרפים מפקדת טייסת ועוזרו הגאון של הקפטן. את הסוף אתם יכולים לתאר לעצמכם.
ג'וד לאו חביב לחלוטין בתפקיד הראשי אבל נטול כל קלילות סטייל ארול פלין או קרי גרנט. גווינית' פאלטרו מפתיעה לטובה בתפקיד העיתונאית החוקרת ומזכירה במקצת את השחקניות הקלאסיות של שנות השלושים והארבעים שגילמו עיתונאיות חצופות או נשים עצמאיות ראה קת'רין הפבורן או ברברה סטנוויק. המראה הקלאסי מתלבש על פאלטרו השברירית כמו כפפה ליד והיא מגלמת את הגיבורה פולי פרקינס בקלילות שלא מאפיינת בדרך כלל את אופיה כשחקנית דרמטית מנוכרת. אנג'ליניה ג'ולי נותנת כאן הופעת אורח מוצלחת, זאת כנראה גם ההופעה הטובה ביותר שלה בסרט מזה זמן רב, אני מנחש שהוקל לה שהיא לא צריכה לחשוף כאן את דדיה.בקיץ האחרון סרטי פעולה והרפתקה הציפו את סרטי הקולנוע, אבל לא כולם התאימו לצפייה משפחתית. "סקיי קפטן" מספק את הסחורה, הוא לא אפל ואלים כמו "המלך ארתור" או "זהות כפולה". הוא מוצר משפחתי מובהק המתאים גם לילדים בני עשר פלוס. במקרה הזה גם ההורים והאחים הגדולים מוזמנים להיסחף לתוך עולם מסעיר ורב הרפתקאות.
סקיי קפטן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניס ברודסקיגיל: 2710/10/2004 18:24:37
1/10אייקון ציון
סרת משעמם רצח, מאוד מאכזב
שם: בני ברוסגיל: 1509/10/2004 15:41:09
6/10אייקון ציון
סרט יפה אבל קצת משעמם.
שם: ענת בן-נוןגיל: 2009/10/2004 13:20:41
5/10אייקון ציון
מאכזב
קישורים
חץ סקיי קפטן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט