קפה וסיגריות ביקורת סרט

Coffee and cigarettes Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קפה וסיגריות":
"רגעים שנונים מבריקים ומגניבים."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Coffee and cigarettes
משחק רוברטו בניני, סטיב בושמי, איגי פופ, טום וייטס, קייט בלאנשט, אלפרד מולינה, ביל מאריי, הווייט סטריפס, סטיבן רייט, ג'ואי לי במאי/ת ג'ים ג'ארמוש  
קומדיה
ביקורת סרט לקפה וסיגריות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רגעים שנונים מבריקים ומגניבים."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
מדד פופולריות
3.0/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי שמחפש סרט שיש בו גיבור שנתקל בבעיה וצריך לפתור אותה תוך שעה וחצי, ובמהלכה הוא ילמד גם כמה דברים על החיים, "קפה וסיגריות" ככול הנראה זה לא הסרט בשבילו. מדובר בסרטו החדש והלא קונבנציונאלי של הבמאי הניו-יורקי העצמאי ג'ים ג'רמוש. הסרט מורכב מ 11 אפיזודות שבכול אפיזודה משתתפים שחקנים שונים לחלוטין, המנהלים שיחות על כוס קפה וסיגריה. אפיזודות יום יומיות ועם זאת משונות ולעיתים מופרעות, פיסות חיים המתארות את חוסר התקשורת התמידי של המין האנושי בינו לבין עצמו ובינו לבין המצלמה המתעדת אותו.לכאורה מדובר בפרויקט מוזר לחלוטין המאכלס בתוכו את השחקנים והיוצרים המובילים היום בעולם האומנות והבידור בארה"ב ובעולם: רוברטו בניני, סטיבן רייט, ביל מארי, קייט בלנשט, סטיב בושמי, אלפרד מולינה, סטיב קוגן, איגי פופ, טום וויטס, ג'ק וויט, מג וייט, טיילור מיד, ויליאם רייס, RZA, GZA, סינק לי, ג'ואי לי, איז'ק דה בנקולה, אלכס דשאס, ויני ולה, ויני ולה ג'וניור, גוסף ריגאנו, רנה פרנץ'. רשימה ארוכה ומכובדת של שחקנים, מוסיקאים ויוצרים מתחומי אומנות שונים שהסכימו ליטול חלק בניסיון של ג'רמוש לחקור את הצד ההפכפך והמשונה של החיים, הצד הבנאלי שאנחנו לא חוקרים במהלך היום יום. את הרגעים הפחות דרמטיים ועם זאת מלאי החן.
ג'רמוש עובד על סדרת סרטי "קפה וסיגריות" מאז שנת 1986. באותה שנה, אחרי שסיים לצלם את סרטו הנודע, "נרדפי החוק", הוא צילם סרטון בן 6 דקות עם רוברטו בניני וסטיבן רייט המשוחחים על רופאי שיניים. הסרט הקצר זכה למעמד פולחני כמו הסרט הארוך שהפך אותו ליוצר חשוב ומדובר. בשנת 1989 הוא הפגיש את סטיב בושמי ואת התאומים ג'ואי וסינקה לי כאשר הם מנסים לפרק את המיתולוגיה סביב דמותו של אלביס פרסלי. בשנת 1993 הוא הפגיש את אגדות הרוק איגי פופ וטום ווייטס המנהלים שיחה סוריאליסטית לחלוטין. הסרט קטף את פרס הסרט הקצר בפסטיבל קאן. והשנה הוא הוציא סרט קולנוע חדש שבמיוחד עבורו הוא צילם עוד שמונה אפיזודות נוספות החוקרות את טיבו של המין האנושי.הסרט מתחיל עם שלוש האפיזודות המיתולוגיות ואז אנחנו נחשפים לאפיזודות חדשות וקצביות קצת יותר ויש להגיד הרבה יותר שנונות וחכמות. ככול שהסרט מתקדם אתה נחשף לתוך העולם המקוטע והמטורלל של ג'רמוש וחבריו. אם זו קייט בלאנשט המגלמת את עצמה ואת בת דודתה הלוזרית. ביל מארי המצחיק המגלם את עצמו כמלצר המשרת את צמד המוזיקאים השחורים RZA וGZA המציעים לו לקחת תרופות אלטרנטיביות. השחקן הבריטי הותיק אלפרד מולינה מתעמת עם השחקן הבריטי הצעיר סטיב קוגן. ג'ק וויט ומג וייט המוכרים יותר כלהקת ה White Stripes באפיזודה סוריאליסטית ומצחיקה עד דמעות. יש גם כמה אפיזודות חלשות בסרט אבל הן עוברות במהירות ושאר האפיזודות המבריקות מחפות על קיומן הקצרצר.
ג'רמוש הצמיח לו במהלך השנים קהל מעריצים נאמן שהתמכר למאפיינים הקבועים המופיעים בסרטיו: אווירה איטית ומלנכולית, מוסיקה ייחודית, סרט שכולו בשחור ולבן, דמויות צבעוניות ומלנכוליות, צוות שחקנים מקורי ומפתיע, מצבים אירוניים ועגמומיים והרבה מאוד הומור שלמרות שהוא שחור משחור הוא גם מצליח לגעת בלב ולרגש. כל המאפיינים נמצאים בסרטו החדש "קפה וסיגריות". ג'רמוש מוכיח שגם בגילו המתקדם ואחרי קריירה ענפה ומשגשגת, הוא נשאר ברוחו סטודנט לקולנוע. הוא עדיין בודק את גבולות המדיום שבו הוא יוצר את סרטיו הייחודים וחושף את הדיאלוג שלו עם המדיום דרך אותן פיסות חיים, שיחות יומיומיות על קפה וסיגריה בדיינר השכונתי אי שם ברחבי ארה"ב.
קפה וסיגריות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דור ריגלרגיל: 2326/09/2005 22:13:41
1/10אייקון ציון
אני לא אתפלא אם שני המבקרים הקודמים לי לומדים בימוי ב"סם שפיגל". בני תמונה לא יכולים להינות מסרט חסר טעם שכזה. אני יכול להשתמש במילים גבוהות אבל האמת היא שישנה מילה אחת שפחות או יותר ממצה את הקטסטרופה הזאת והיא - "חרטאה".
שם: ארונית רזגיל: 2826/06/2005 09:10:46
10/10אייקון ציון
מסר של הסרט מועבר בצורה מדהימה בזכות בימוי יוצא מן הכלל , בהחלט מייצג את חוסר התקשורת הקיימת אצל הרבה אנשים, בימוי מעולה שמצליח לגעת , פשטות מדהימה . נהנתי לראות סרט אחר ושונה. לדעתי מתאים לקחת הביתה , מכיוון שניתן להנות מסרט כזה בבית ,מחייב התמקדות בשיחות של האנשים
שם: רן מיכאלגיל: 3218/12/2004 03:34:04
10/10אייקון ציון
אומנם היינו פחות מעשרה איש בהקרנה, אך זה לא פגע בחוויה האינטימית שבסרט זה, נהפוך הוא. ג'ארמוש הוא מינימליסט, המאפשר לך לחוש חוסר תקשורת, לצוד יחסים אנושיים, תוך שימוש בשחור לבן ובעיצוב סצינה מתוחכמת. בקיצור, עזבו את הפלצנות שלי ולכו לראות - אלו שאוהבים קולנוע טוב. אין כאן כמובן עלילה. אפשר גם לחכות שזה יגיע לסינמטק.
קישורים
חץ קפה וסיגריות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט