חמשת החושים ביקורת סרט

The Five Senses Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "חמשת החושים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Five Senses
משחק מרי-לואיז פרקר- רונה, פיליפ וולטר- ריצ'רד, גבריאל רוז- רות, דניאל מקלובר- רוברט, נדיה ליץ- רייצ'ל, מולי פרקר- אנה מילר, פסקל בוסייר- גייל, מרקו לאונרדי- רוברטו, ברנדן פלטשר- רופרט במאי/ת ג'רמי פודסואה  
דרמה
ביקורת סרט לחמשת החושים מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות40.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט הזה מציג לנו קולאז' של דמויות הממוקמות בטורונטו הקרה שבקנדה, והמוטיב של חמשת החושים (ריח, טעם, מימוש, שמיעה, ראייה) עובר כחוט השני במארג העלילה. כך לדוגמא אני מכירים מסאז'יסטית, אשר בעזרת מגע ידיה (חוש המישוש) מצליחה לחדור לנימי נפשו של מטופל אשר כואב את העובדה שהוא לא ננגע במשך זמן כה רב, ואולם היא אינה מצליחה לגעת כלל בנפשה של בתה החריגה והקרה. ישנו גם רופא עיניים בודד וחובב מוזיקה, אשר מגלה כי הוא הולך להתחרש (חוש השמיעה), ושוקע עמוק לתוך בדידות. ישנה רונה, מומחית לאפיית עוגות (חוש הטעם) המאוהבת ברוברטו האיטלקי, בעוד אשר הם אפילו לא יכולים לתקשר באותה שפה, וכל יחסיהם נסבים סביב אכילה וסקס. ישנו גם רוברט הביסקסואל, אשר מתחיל לערוך פגישות עם כל האקסים שלו כדי לגלות מי מהם נושא את "ריח האהבה". מעל הכל מרחף סיפור קטן של ילדה שהולכת לאיבוד. סמלי, לא?מבקרים רבים היללו את הסרט הקנדי הזה, שזכה במספר פרסים בינלאומיים והוכתר בכינויים נוסח "שירה קולנועית". האמת? יש לי רגשות מעורבים אחרי הסרט הזה. מחד, מדובר בסרט איטי מאד. במילים אחרות - זה ממש, אבל ממש לא סרט לכל אחד. יש רבים שיכנו אותו "משעמם, חסר עלילה, לא מעניין". ייתכן שהם צודקים. מאידך, זה סרט מלא אווירה, רומנטי ומקסים. הבמאי מדויק ויודע את מלאכתו, השחקנים טובים מאד ונותנים תחושה אמיתית של משחק מלא רגש וניואנסים. מקסים במיוחד הוא רופא העיניים הבודד (פיליפ וולטר), אשר עולמו חרב עליו כאשר הוא מגלה שהוא הולך ומתחרש. בניסיונות נואשים הוא מתנתק מהעולם, ומנסה לאגור במוחו ספרייה מוזיקלית של צלילים ואסוציאציות של קולות יומיומיים שאנו לא שמים לב אליהם, ואת בדידותו מפיגה רק נערת הליווי שהוא מזמין אליו, ובה הוא נהייה תלוי.
זה בפירוש לא סרט שיעניין כל אחד. ככל שאני הופך בו, אני דווקא מגלה שאהבתי יותר ממה שחשתי במהלך הסרט. זה סרט שמחלחל, סרט לנשמה. מי שמחפש סרט שיעביר ערב עם החבר'ה - שישכח ממנו. אבל אם באיכות חשקה נפשכם, שווה לבדוק את הסרט הזה.לסיכום: מעניין, עוכר שלווה, איטי.
8 בסולם יגאל.
חמשת החושים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ חמשת החושים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט