למצוא את ארץ לעולם לא ביקורת סרט

Finding neverland Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "למצוא את ארץ לעולם לא":
"אחד הסרטים המרגשים של השנה, הכינו ממחטות."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Finding neverland
משחק ג'וני דפ, קייט וינסלט, ראדה מיטשל, דאסטין הופמן, ג'ולי כריסטי, פרדי היימור במאי/ת מארק פורסטר  
דרמה
ביקורת סרט ללמצוא את ארץ לעולם לא מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אחד הסרטים המרגשים של השנה, הכינו ממחטות."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די68.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בכרזה מתחת לשם הסרט מופיע משפט קצר באותיות קטנות: "שחררו את הדמיון" - זה מה שסרטו של מארק פורסטר, "למצוא את ארץ לעולם לא", מעניק לקהל הצופים. הוא מצליח לשחרר אותם מחייהם הבורגניים ולרגע קצר וקסום של מאה ואחת דקות עוזר להם לחוש בשנית את זיכרונות הילדות האבודה שלהם. בדיוק כמו הסופר סר ג'יימס אם. ברי המגלה שבעזרת ילדיה העצובים של סילביה לואלין דיוויס אפשר להשתחרר ממגבלות המחזאות הבורגנית היבשה וליצור בהשראתם את אחד המחזות הקלאסיים היפים ביותר שנוצרו אי פעם לכל המשפחה, "פיטר פן".בעבר כתבתי שאינני מצפה מיוצרים הוליוודיים ומסרטי אולפן להיות נאמנים להיסטוריה בזמן שהם יוצרים אדפטציות קולנועיות. בדיוק כמו בסרטים רבים אחרים גם בסרטו של פורסטר אפשר למצוא אינספור אי-דיוקים היסטוריים. אז מה עם האלמנה כלל לא היתה אלמנה, והיו לה חמישה ילדים ולא ארבעה. העובדות הנ"ל לא יגרעו מההנאה הקולנועית הקסומה שהבמאי מארק פורסטר והתסריטאי דיוויד מגי רקחו עבור הצופים המחפשים אחרי זיכוך רגשי כתוצאה מצפייה ביצירות קולנועיות.
העלילה עוקבת אחרי המחזאי המחפש אחרי ההשראה והמפגש שלו עם משפחת לואלין דיוויס, ארבעה בנים יתומים מאב ואמם האלמנה. הסרט מתמקד במערכת היחסים בין ברי לפיטר, אחד הבנים, המסרב לשתף פעולה עם תעלוליו של הסופר המשועמם. מערכת היחסים הייחודית בין הילד שמתמודד עם מות אביו והסופר הסקוטי תצמיח את אחד הסרטים המרגשים ביותר על ההתמודדות עם שכול וטרגדיה דרך כוחו המופלא של המוח האנושי והדמיון. למי שאינו זוכר, סרטו הקודם של פורסטר, "מונסטר בול" עסק בשכול ובהתמודדות איתו דרך סוגיות גזעיות אבל במקום לרגש את הקהל הוא הצליח להעביר בעיקר תחושת ניכור קשה. בסרטו החדש "למצוא את ארץ לעולם לא" יש מגוון רחב של רגשות, ועם זאת הוא לא מדרדר לכיוון הקיטש או השמאלץ למרות שהדמעות יזלגו וזאת הבטחה.ג'וני דפ מושלם לתפקיד. השחקן בן הארבעים ואחת נראה צעיר מגילו ותמיד ישנה תחושה שהוא פשוט אינו רוצה לגדול. הוא מצליח לקחת את הצופה אל מקומות שהוא אינו היה מצפה להגיע אליהם ולהתמודד עם נושאים טראגיים שכול אחד מאתנו חווה בזמן כלשהו במהלך חייו בצורה מורכבת ועדינה. כפי שדמותו של ברי מושכת את האלמנה אל תוך סיפור אהבה בלתי אפשרי בתוך עולם זמני של דמיון וחלום, כך הייצוג הקולנועי שג'וני דפ יצר לו במהלך הקריירה הייחודית שלו מ"בני וג'ון", "אדוארד ידיי מספריים" עד "שודדי הקריביים" מושך את הקהל באלגנטיות לתוך סיפור שהתרחש במציאות ועם זאת הוא עדיין מעניק לנו תחושה חלומית ופיקציה בדיונית יותר מאשר אמת טראגית.
פורסטר ומגי מצליחים לרגש, להצחיק ולבסוף גורמים לנו להזיל דמעה, כי אנחנו רוצים ומקווים שגם האנשים הקרובים לנו שהלכו לעולמם יחיו ב"ארץ לעולם לא". אם זה לא הקסם של הקולנוע, אז אני לא יודע מה כן.
למצוא את ארץ לעולם לא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברגיל: 2303/11/2018 20:49:13
8/10אייקון ציון
סרט נהדר ומרגש. מחזיר את הצופה לעולם הילדות ולפיטר פן הילד הנצחי שמסתתר בכל אחד מאיתנו. הסרט יפה בהיותו ישן ולא מתיימר. משוחק היטב, ג''וני דפ שחקן אדיר.
שם: nanaגיל: 2910/11/2016 20:24:49
10/10אייקון ציון
סרט של פעם בחיים. מרגש עצוב איכותי מקורי ומשוחק מצוין. אחד מ20 הסרטים הכי טובים שראיתי בכל הזמנים, אני לא רוצה להכביר במילים אז פשוט לראות
שם: דב ישראליגיל: 3505/03/2011 15:23:45
8/10אייקון ציון
Finding Neverland מסופר על ההשראה שהיה לג'יימס ברי המחזאי שכתב את פיטר פן שאותו מגלם בהצלחה ג'וני דפ הנהדר,עיקר הסרט עוסק ביחסים שנרקמים בין ברי והמשפחה,כל האווירה של הסרט היא מאד קסומה,מרגשת,דימיונית,בקיצור פיתחו את הדימיון!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט