קונטרול ביקורת סרט

Kontroll Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קונטרול":
"אפל, מצחיק ומרושע."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kontroll
משחק סאנדור ססנאי, זולטן מוסשי, קסאבה פינדורץ, סאנדור באדאר, זולט נאגי, בנס מאטיאסי במאי/ת נמרוד אנטל  
זר
ביקורת סרט לקונטרול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אפל, מצחיק ומרושע."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לעולם אל תנסו להיאבק בסרט ולטעון שהאירועים המתרחשים בו אינם מציאותיים, כי כך אתם מחזקים את הרושם שהאירועים המתרחשים בסרט אכן מציאותיים. זה מה שקורה בתחילת הסרט "קונטרול" המתאר בצורה כנראה מאוד לא אמינה את חייהם של הכרטיסנים ברכבת התחתית בהונגריה. בפתיחת הסרט מופיע פקיד של חברת הרכבות ההונגרית המבקש להבהיר כי מה שמוצג בסרט הוא פרי דמיונו של היוצר, נמרוד אנטל, ואינו מתאר את המציאות כפי שהיא. הסרטון רק מחזק את עוצמתו של הסרט ומעורר שאלות לגבי אמינותו של אותו פקיד עלוב של אותה חברת רכבות.נמרוד אנטל שלו זה סרט קולנוע ראשון מגיע מרקע עשיר של בימוי פרסומות ווידאו קליפים ו"קונטרול" בהחלט מדגיש את הצד הטכני התזזיתי של העולם הקולנועי שבו הוא מתרחש. אולם העריכה הקצבית וזוויות המצלמה המגניבות לא נועדו לחפות על תחושת הדיכאון שאותה חבורה עליזה ואומללה של כרטיסנים משרה לאורך כל הסרט. בדיוק להפך, היא מחזקת את תחושת היגון הקודרת והעמוקה ועם זאת מכניסה לתוך המימדים האפלים הרבים שלו אנרגיות המחזקות את הצד הקומי והסוריאליסטי. בעזרת אותו פיצול אישיות, נוצר איזון דק בין יצירה מדכאת ומעיקה למוצר קליל ומבדר אמריקני כמעט. לכן כל מי שיגיע לראות את "קונטרול" ישלם בעצם כרטיס אחד לשני סרטים: אחד אירופאי אפל והשני אמריקאי מבדר.
העלילה היא שילוב של מותחן אימים, דרמה רומנטית ומסע אישי אפל לתוך נפשו של הגיבור ואולי אפילו לתוך נפשה של האומה ההונגרית. הסרט עוקב אחרי קבוצה של כרטיסנים המתפרנסים מעבודת פיקוח ברכבת התחתית בבודפשט. תפקידם לוודא כי יש בידיהם של הנוסעים כרטיסי נסיעה. לכאורה משימה פשוטה, אבל מסתבר שמרבית הנוסעים - מקשישות עד צעירים כלל לא קונים כרטיסים ואף נכנסים לעימותים לפעמים אלימים עם הכרטיסנים. לא מספיק שישנם המון נוסעים בעיתיים ישנם גם טיפוסים הרבה יותר מוזרים שעמם הם צריכים להתמודד, כמו צעיר זריז התוקף אותם עם ספריי, בחורה מסתורית לבושה בתלבושת שפן ורוצח סדרתי הדוחף את קורבנותיו מתחת לגלגלי הרכבת.ההצלחה של הסרט מרשימה מאוד: הוא נרכש להפצה קולנועית ב 34 מדינות וזכה בשלל פרסים בינלאומיים, ביניהם פסטיבל קאן. מעניין אם הקהל הישראלי ובמיוחד הצעיר שאליו פונה הסרט באופן טבעי, יצליח להתמודד עם המקום שבו הוא מתרחש, מאחר ומרבית מצעירי ישראל לא דרכה רגלם ברכבת תחתית. לצערי עוד יותר ירתיע את הקהל שהסרט מגיע מהונגריה, כלומר מהצד המזרחי והפחות פופולארי של אירופה. אם הקהל המקומי והצעיר בפרט לא ייכנע לדעות קדומות, הוא צפוי לזכות בחוויה קולנועית צעירה, אנרגטית ומעוררת מחשבה.
קונטרול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נתן אודנהיימרגיל: 1622/05/2005 11:12:49
7/10אייקון ציון
פחחח... מתאים לכל הפלצנים להריע ולצהול לקול תקיעת נאד! אין ספק סרט סביר , איכותי אפילו, אבל לא יותר ובוודאי לא הרבה יותר. ממולץ רק אם אתם בקטע , בכלל בכלל לא חובה . עדיף לוותר.
שם: יהודה ברוךגיל: 3001/04/2005 13:28:24
9/10אייקון ציון
אחלה סרט. משוגע ומרגש. כדאי מאוד לראות.
שם: מריה כץגיל: 2329/03/2005 20:14:29
10/10אייקון ציון
סרט מעולה! מאבק מעט סוריאליסטי בין הטוב והרע...דמויות משעשעות ועלילה יוצאת דופן! אם אתם אוהבים קולנוע מיוחד, אז תמצאו אותו בסרט הזה!
קישורים
חץ קונטרול (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט