הים שבפנים ביקורת סרט

Mar Adentro Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הים שבפנים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mar Adentro
משחק חוויאר בארדם, באלן רודה, לולה דונאס, מאבל ריברה, סלסו בוגאלו, קלרה סגורה במאי/ת אלחנדרו אמנבר  
זר
ביקורת סרט להים שבפנים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא סתם קטף "הים שבפנים" את רשימת הפרסים הבאים: האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר, זוכה 2 פרסי האוסקר האירופאי לבמאי ולשחקן הטובים ביותר, זוכה 3 פרסים בפסטיבל ונציה וזוכה ב 14 פרסי האוסקר הספרדי. מדובר בסרט שלוקח על עצמו נושא קשה מנשוא - המתת חסד - אבל מצליח להפוך אותו על פיו וליצור סרט מרומם רוח וכמובן יש אנסמבל מעולה של שחקנים שמעניק כאן את אחת ההופעות הקולנועיות המרשימות ביותר של השנה החולפת.אלחנדרו אמנאבר במאי ספרדי מתמחה בעשיית סרטים שהמוות בהם הוא תמיד גורם דומיננטי ומטריד. בסרטו הראשון "Thesis" הוא עקב אחרי סטודנטית לקולנוע והמשיכה שלה לסרטי סנף מזוויעים. בסרטו השני "פקח את עיניך" הוא תיאר את תודעתו של אדם ספק מת ספק חי. בסרטו השלישי "האחרים" הוא עקב אחרי אם ושני ילדיה המגלים שבעצם הם מתים. בסרטו הרביעי במספר הוא עוקב אחרי אדם נכה מהצוואר ומטה שכל רצונו למות.
אפשר להגדיר זאת כאובססיה של היוצר לעסוק בנושאים שהמוות שבהם הוא מרכיב בסיסי, אבל להפתעתי מצאתי המון חיים זורמים בורידים של "הים שבפנים". הסרט מבוסס על המקרה האמיתי של ראמון סמפדרו, אדם שהיה מרותק שלושים שנה למיטתו. למרות המסירות של בני משפחתו והטיפול מלא האהבה שהסובבים מעניקים לו, כל רצונו הוא למות. לחייו חודרות שתי נשים. חוליה, עורכת דין מצליחה, התומכת במאבקו ומהצד השני של המתרס נמצאת רוסה, כפרייה פשוטה המתנגדת להמתת חסד. שתי הנשים מתאהבות בגבר המרותק למיטה בשל הכריזמה הנוטפת ממנו. הוא מצליח להחדיר בסובבים אותו אהבת חיים ולגרום להן למצוא טעם חדש לחייהן.חאווייר ברדם בן השלושים פלוס מגלם בסרט זה גבר בשנות החמישים לחייו ולעומת די קפריו בסרט עטור האוסקרים "הטייס" הוא גם נראה אמין. ברדם ידוע כבר שנים כשחקן אופי מעולה, תפקידו הבלתי נשכח בסרט "לפני שהלילה יורד" זיכה אותו במועמדות לאוסקר. עכשיו הוא כמעט ואינו מניע את גופו בסרט והוא מצליח ליצור דמות סוחפת בעלת אישיות ממגנטת. אדם שאינו מסוגל להזיז שריר אחד לאורך כל גופו ושכל רצונו למות ועם זאת הוא מלא חיים. הופעתו של ברדם שופכת אור על המסך לכן לא פלא שהנשים בסרט מתאהבות בו בקלות שכזו.
הנשים הן בלן רואדה המגלמת את חוליה עורכת הדין ולולה דואניאס המגלמת את רוסה, שתיהן עוברות מסע משמעותי במהלך הסרט. הדמויות שהן מגלמות הולכות ומתפתחות והכיוונים שהן בוחרות ללכת בהן מפתיעות ומעוררות מחשבה. שתי השחקניות כובשות את המסך בנחישות מפתיעה ולפעמים אפילו מצליחות לגנוב לכוכב שלצידן את ההצגה.הסרט מצליח לעסוק בנושאים כבדים כגון מוות, חיים ואהבה בטבעיות אך אין רגע אחד מאולץ בעשייתו. הוא מצליח במשימה קשה זו בשל שלוש סיבות עיקריות: הוא צולם בסדר כרונולוגי, כמעט ולא היו חזרות כדי לא לגרום לשחקנים להישמע כאילו הם כבר שיננו את הטקסט בעבר והצילומים והמוסיקה מעניקים לסרט תחושה על טבעית הגורמת לנו לצאת מתוך הנטוריאליזם שבה מצולמות הסצנות היומיות. אמאנבר מוכיח בסרט זה שהוא כרגע הבמאי השני בחשיבותו בספרד אחרי פדרו אלמודובר. נכון שההצלחה הגיעה לו בקלות רבה יותר מאחר והוא פועל בתוך הזרם המרכזי של הקולנוע הספרדי והעולמי לעומת אלמודובר, אבל עם סרטים כמו שלו אי אפשר לבוא אליו בטענות.כל המרכיבים מתחברים יחדיו לדרמה עמוקה ומרגשת על רצונו של אדם למות אבל בעצם עוסקת בקדושת החיים ובזכותו של אדם לחיות בתנאים שלו. כל מי שיבחר להיכנס לתוך אולם הקולנוע ולחוות החוויה הפיוטית שסרט זה מעניק יעבור מסע נפשי מעורר השראה, בעולמו הפנימי והקסום של ראמון סמפדרו, מסע שאסור להחמיץ.
הים שבפנים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יעל סונוגיל: 30001/10/2005 11:24:03
1/10אייקון ציון
מזה הסרט הזה בכלל ?...... תגידו מה אתם קוראים את זה מה אתם חושבים שאני רצינית איתכם ?...... אז לא !!! ורק שתדעו זה חרטא אבל לא ראיתי סיפרו לי...... כיף להרוס פה את האתר הזה לא ?...........................................................................................................................................אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז כככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככככוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
שם: שולמית כהניםגיל: 5322/09/2005 13:38:11
10/10אייקון ציון
דרמה טראגי-קומית,חזקה ,קשה ומרגשת.נהניתי הנאה רבה מהצפייה בסרט,בשחקנים המצויינים והצילומים המדהימים.רוצו לראות את ראמון וג'וליה (רומאו וגו'ליה)
שם: לימורגיל: 3007/08/2005 17:45:54
10/10אייקון ציון
סרט קשה . משחק מצויין! מעורר המון מחשבה ותהיויה על החיים ועל כללי החברה.חובה לאנשים שהחיים לא עוברים לידם סתם כך...
קישורים
חץ הים שבפנים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט