אהבה של קיץ ביקורת סרט

My Summer of Love Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אהבה של קיץ"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר My Summer of Love
משחק נטלי פרס, אמילי בלאנט, פאדי קונסידיין, דין אנדרוס במאי/ת פול פבליקובסקי  
דרמה
ביקורת סרט לאהבה של קיץ מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע30.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי "פרנקי היקר" (שבמהלכו עשיתי שלל סימני התאבדות ויריות אקדח לכיוון המסך) הבטחתי לעצמי לנסות להימנע מקולנוע בריטי בתקופה הקרובה. משהו רע מאוד קורה לקולנוע הזה בשנים האחרונות. הכסף האמריקאי מסנוור את היוצרים והסרטים המקוריים והמפתיעים שפעם היו סמל לגאווה עבור התעשייה הקטנה הלכו ונעלמו כאילו לא היו מעולם. בינתיים הסרטים הבריטיים הפכו לחיקוי שדוף ולא מעניין במיוחד לקולנוע ההוליוודי ולצערי כבר תקופה ארוכה זה מריח לא טוב."אהבה של קיץ" לא נשמע מבטיח. השם אפילו הרתיע אותי אבל הגעתי בכל זאת. העובדה שהאקדמיה הבריטית החליטה להעניק לו פרס לסרט הבריטי החדש הטוב ביותר בהחלט עוררה בי עניין רב ולשמחתי הרבה – הפעם האקדמיה הבריטית לא טעתה.
הבמאי המעולה פול פבליקובסקי שאחראי גם על התסריט ביחד עם מייקל וין, מצליח לייצר סרט התבגרות אינטנסיבי וסוחף שמעלה מספר נושאים חשובים וכבדים כגון: זהות מינית, הבדלי מעמדות, חזרה בתשובה ועוד. למרות המעמסה מדובר בסרט מרתק שלא מרפה מהצופה לרגע ומצליח לשאוב אותו לתוך מערכות היחסים המורכבות שגיבורי הסרט מנהלים אחד עם השני.העלילה מתרחשת במחוז יורקשייר, בעיירה פסטורלית ומנומנמת בשלהי חופשת הקיץ. שתי נערות צעירות ויפהפיות מעולמות שונים נפגשות באביב נעוריהן על סף הפיכתן לנשים בוגרות. מונה (נטלי פרס) היא טום-בוי עצמאית, קשוחה ושנונה הגרה עם אחיה עבריין אלים בעבר ונוצרי חוזר בתשובה בהווה. טמזין (אמילי בלאנט) היא בת עשירים מפונקת הממלאת את עולמה בסקס, סמים וסיפורים טראגיים עד אין סוף. המפגש בין שתי הנערות פותח עבור מונה דלת לעולם שכולו יצרים ומעשים בלתי צפויים. החברות צומחת לאהבה ושתי הבנות מוצאות את עצמן נסחפות לתוך מערבולת בלתי צפויה של יצרים שסופה מפתיע ובלתי צפוי.
פול פבליקובסקי, אחד היוצרים הבריטים המרתקים של השנים האחרונות, ביים בעבר סרט עצמאי מעולה בשם "המוצא האחרון", (הסרט מוקרן בערוצי הלוויין והכבלים וניתן להשיגו בספריית האוזן השלישית). כאן הוא ממשיך את הקו היצירתי הייחודי שלו וחוזר לשתף פעולה עם כוכב סרטו הקודם, פאדי קונסידיין ("באמריקה"). מלבד הבימוי האקספרסיבי והמשחק המעולה של פאדי בתפקיד משנה דומיננטי, יש כאן שתי שחקניות צעירות ואלמוניות לחלוטין שנותנות כאן הופעות נפלאות.נטלי פרס נותנת הופעה מרגשת וסוחפת כמונה, נערה שמחפשת מוצא מהחיים שבהם היא לכודה, ומוצאת בטמזין פתח מילוט. היא יוצרת נערה עממית אך בעלת חוכמת חיים, אחת שלא מוכנה להתפשר על מקומה בחברה ותעשה הכול כדי לגלות את עצמה מחדש. השחקנית בעלת הפנים הכבדות והמראה הלא חינני מצליחה לכבוש את המסך בעזרת הנוכחות האמינה ועם זאת הבלתי צפויה שלה. גם השחקנית שלצידה אמילי בלאנט החושנית יוצרת דמות מרתקת ומלאת מסתורין שמצליחה לא רק להפיל בקסמה את מונה האפרורית אלא גם לכשף את הקהל בסיפורה הטראגי."אהבה של קיץ" הוא סרט התבגרות לא שגרתי המתרחש על רקע נופים כפריים קסומים כשברקע ישנה תחושה תמידית של יצירה גותית אפלה ומסתורית. באחת הביקורות משווים אותו ל"יצורים שמימיים" של פיטר ג'קסון ("שר הטבעות") ולפי דעתי בצדק – וזו בהחלט מחמאה מאוד גדולה.
אהבה של קיץ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חגית מנדרובסקיגיל: 3324/06/2005 10:54:33
5/10אייקון ציון
באתי עם ציפיות קצת גבוהות מדי לסרט הזה, עקב ההצלחה הכבירה לה הוא זכה בבריטניה... השחקניות נפלאות ויפהפיות, הדמות של הנערה הג'ינג'ית כל-כך מתוקה ומקסימה שרק בשבילה שווה לראות את הסרט, אבל העלילה די נדושה... חסר רצף עלילתי ראוי ומעמיק, הסרט מבוסס על ספר שקרוב לודאי מוצלח יותר. לדעתי יש כאן החמצה ענקית ובזבוז של קסם נעורים. אפשר היה להפיק מהסיפור הזה סרט מוצלח יותר...
שם: יניב שקדגיל: 2516/05/2005 21:01:13
9/10אייקון ציון
סרטב, עם הרבה חומר למחשבה, רק שהסוף היה מאוד מאוד מוזר.
שם: שירה שרייברגיל: 2716/05/2005 09:56:16
2/10אייקון ציון
קשה לי לזכור מתי , אם בכלל יצאתי מסרט באמצע. הלכתי עם וחברה ולא תיארנו לעצמינו שנהיה עדות לסצינות סקס לסביות. היינו המומות! סרט מוזר ביותר,לא מומלץ במיוחד למי שלא נהנה לראות קטעים לסביים. מזמן לא ניגרמה לי כזאת אכזבה מסרט.
קישורים
חץ אהבה של קיץ (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט