נקמת הסית' : מלחמת הכוכבים 3 ביקורת סרט

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נקמת הסית' : מלחמת הכוכבים 3"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
משחק היידן כריסטנסן, נטלי פורטמן, יואן מק'רגור, סמואל ל. ג'קסון, כריסטופר לי, פרנק אוז במאי/ת ג'ורג' לוקאס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לנקמת הסית' : מלחמת הכוכבים 3 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע24.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די72.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סוף הסאגה. תודה לבורא עולם שגאל אותנו מהתעללויותיו של ג'ורג' לוקאס בשלושת הסרטים הקלאסיים שיצר במהלך שנות השבעים והשמונים, ("מלחמת הכוכבים", "אימפריה מכה שני" הסרט הטוב שבחבורה, ו"שובו של הג'די"). סרטים אלה שינו את פני המפה ההוליוודית, רצחו בברוטאליות ביחד עם "מלתעות" את הקולנוע האמריקאי האיכותי והאישי שפרח מסוף שנות השישים עד אמצע שנות השבעים והגדירו מחדש את המהות של ארה"ב בשנות השמונים והלך – כסף, כסף, כסף.ועם כל הכבוד לג'ורג' לוקאס הטוען שמדובר ביצירה אישית ולמיליוני מעריצים אמריקאים, (וגם כמה דורשי אשפוז מקומיים), שלא ישנים לילות ועומדים בתור כמו זומבים כדי להיות הראשונים שיראו את גיבוב השטויות הזה, קלאסיקה זה לא. אפילו לא סרט טוב. בסך הכול ובעדינות אפשר להגדירו כאחד ממוצרי הצריכה הנלוזים ביותר שהוליווד ייצרה בשנים האחרונות. ואל תתפתו לקנות את הפרגון הצרפתי מפסטיבל קאן, שלפיו בסאב-טקסט של הסרט לוקאס עושה השוואה בין הנשיא האמריקאי "האהוב עליהם" ג'ורג' בוש לדארת' ויידר. הצרפתים כמו תמיד ימצאו דברים שלא קיימים בתסריט של סרט מחורבן.
אין ספק, לפניכם ניצב אחד הסרטים הגרועים שידעה האנושות. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק, למען האמת זה היה אפילו מצחיק מאוד. אם יש משהו טוב שאפשר להגיד על הסרט השלישי והאחרון הוא שבזכות התסריט הכול כך גרוע הזה, צחקתי מספר פעמים במהלך הסרט. ג'ורג' לוקאס לא יודע מה זה סאב טקסט, הגיבורים שלו מדברים את הרגשות שלהם, וכך בעצם נמחק כל מתח שהיה צריך להיווצר. שום שחקן ככול שהוא יהיה מוכשר, לא יצליח להתמודד עם הטקסטים המגוחכים שלוקאס כותב.אולי בגלל שלוקאס ליהק קבוצה מעולה של שחקנים לשלושת הסרטים האחרונים, לפתע מתחילים להרגיש בבעיות הרבות שקיימות בעבודתו המוקדמת. לוקאס הוא תסריטאי גרוע, תסריטאי שאינו מודע לעצמו, תסריטאי ששופך רגשות בלי בקרה ויוצר עלילות שלא יביישו את "צעירים חסרי מנוח". ככול שהתסריט גרוע כך גרוע עוד יותר בימוי השחקנים. הטכנאי ההוליוודי שמתעסק בעיקר באנימציות ממוחשבות ויצירת פעלולי מחשב, לא יודע לביים שחקנים. התחושה המרכזית היא שהוא פשוט אמר לשחקנים, "תעמדו ותגידו את הטקסט – אני כבר אצייר במחשב תפאורה סביבכם". לפחות הפעם לא כמו בסרט הראשון וקצת בשני, האנימציה הממוחשבת פחות מורגשת.
אז כפי שברור לכם, אתם יודעים כבר את הסוף אז תאכלס אין לכם סיבה ללכת לסרט הזה, לוקאס חוסך לכם את הכסף. זה כמו בדיחה במופע הסטנד-אפ של ג'ואן ריברס, "ראיתם את "הפסיון של ישו"?, הקהל שאג "כן, בטח", וג'ואן ענתה לקהל הניו-יורקי שישב מולה, "אל תגלו לי את הסוף". גם כאן אתם יודעים את הסוף, ומין הסתם רובכם הולך להזמין עוד כמה דקות כרטיסים לסוף שבוע הקרוב. אז כן, "נקמת הסית'" חותם את הסאגה שהחלה לפני שלושים שנה. סוף כל סוף תוכלו לראות איך היידן כריסטנסן, סליחה, אנאקין סקייווקר, הופך מאביר במסדר הג'דיי לאחד הנבלים הגדולים ביותר שידע עולם הקולנוע, דארת' וויידר. המפלצת עם המסכה השחורה שרצחה מיליוני יצורים חיים תחת מדרוג של סרט לכל המשפחה.בהתאם ליוצרו האינפנטילי של הסרט גם הסיבה של אנאקין המחוטב להפוך למפלצת אנושית היא סיבה אינפנטילית ורחוקה מלספק את המורכבות שלוקאס כל כך היה רוצה להוכיח שיש בה. מדובר בקנאה ילדותית שכל הורה כנראה היה פותר אותה בסטירה בלחי או בהעמדה בפינה. אז המעריצים העיוורים יישארו עיוורים, ההמונים ייגררו בעקבות שלטי החוצות, הכתבות המגוחכות במוספי החדשות והבידור, ולוקאס ימשיך לצבור את המיליונים שלו ממכירת כרטיסים ומוצרי צריכה נלווים. אם אתם לא מאמינים לי אולי תאמינו ליואן מק'רגור שאחרי הצילומים לסרט הראשון בסדרה טען שמדובר בזבל הכי גדול שהוא השתתף בו אי פעם.
נקמת הסית' : מלחמת הכוכבים 3 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הארוויגיל: 1731/10/2019 00:18:23
7/10אייקון ציון
הסרט כן סוחף, אבל לא בנוי כל-כך טוב. הרגע שבו מגלים מי זה הלורד סית'' הוא לא מספיק דרמטי ובנוי טוב. הסרט אמנם מתחיל עקום, אך הוא משתפר לאורך הדרך, ונהיה יותר ויותר טוב, עד כדי כך שהסוף ממש אדיר. אחד מסרטי "מלחמת הכוכבים" האהובים עלי ללא ספק, אבל אם להיות כנים לא אחד מהסרטים הכי טובים בסדרה.
שם: מור רזגיל: 1217/11/2015 21:28:31
8/10אייקון ציון
סרט פשוט טוב !!! השחקנים מעולים, הפס-קול מושלם, הצילום מהפנט, האפקטים מצוינים, קטעי האקשן סוחפים אבל החצי הראשון של הסרט ממוצע והחצי השני פשוט מעולה ונדיר. סרט פשוט כיפי, מהנה וטוב !!!
שם: מתן יניבגיל: 1130/06/2008 14:35:49
9/10אייקון ציון
סרט ענק!!!!!! אבל הבעיה היא שהעלילה קצרה(לא מהדקות מתחו את הסיפור) היו יכולים יותר להאריח אותו כאילו אני ציפיתי שדרת' וידר יופיע באמצע
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט