החליפה ביקורת סרט

The Jacket Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "החליפה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Jacket
משחק אדריאן ברודי, קירה נייטלי, כריס כריסטופרסון, ג'ניפר גייסון לי, דניאל קרייג, בראד רנפרו, ג'ייסון לואיס , קלי לינץ' במאי/ת ג'ון מייבורי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להחליפה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע14.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות28.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מותחן על טבעי? דרמה פילוסופית? דרמת בית משוגעים? סרט אימה? דרמת הלם קרב? סרט מדע בדיוני? עדיין לא הצלחתי לפענח בעצמי את התסריט שעליו עמלו שלושה -טום בליקר, מארק רוקי ומסאי טאדגאדין - ומה הסתובב בראש של הבמאי ג'ון מייבורי כאשר הוא והמפיקים הנמרצים ג'ורג' קלוני וסטיבן סודרברג החליטו להפיק עבורו את הסרט מרובה הפרצופים כפי שהוא מרובה תסריטאים.הסרט המוזר הזה סובל מחוסר אחידות לכל אורכו כפי שניתן לנחש כבר מהפיסקה הראשונה ועם זאת הוא עדיין מצליח לעניין. התחושה היא שמייבורי כל כך רצה להיות אחר, שונה, לא הוליוודי, להפתיע, שנראה שהתסריט המבולבל ואיתו גם הקו העלילתי הולכים לאיבוד בעריכה המאסיבית והאפקטיבית מעוררת האימה של הסרט. אני חושב שלראשונה אפשר להגדיר את העריכה כמפלצת העיקרית בסרט.
בכל פעם שאדריאן ברודי יוצא (בעל כורחו יש לציין), למסע בזמן, העריכה מזכירה יותר טריפ ממש רע ומעורר צמרמורת ומשבש לנו לרגע את חוסר השלווה (שגם ככה שורר בסרט) ומקפיץ את רמת האימה בכמה דרגות. העלילה, אם היא קיימת, כל כך מנסה להיות מורכבת עד שהיא בעצם נראת די פשוטה. בכלל, המורכבות שלה נשענת כמובן על הטלת הספק במתרחש והשאלה המרכזית היא האם הכל באמת התרחש במציאות או שמדובר בפיקציה בראש הגיבור.חייל חוזר אל עיר הולדתו אחרי שנפצע קשות בזמן מלחמת המפרץ. בדרך הוא פוגש אם וילדה שגורלו יכרך בגורלן. אירועים שונים שיצאו מכלל שליטתו יובילו אותו להיות מואשם במשפט רצח ולהזרק אל תוך בית משוגעים שם המנהל המרושע יעשה עליו ניסויים כאשר חליפת משוגעים ותא צר וחשוך יגרמו לגיבור לנסות להתמודד עם הזכרונות שלו ובעצם יובילו אותו למסע בזמן.
החייל האמיץ פוגש את הילדה שהפכה לבחורה נאה ובעזרתה מנסה לפתור את פרשיית מותו ובדרך לעזור לרופאה הטובה לפתור בעייה רפואית. הצרה הגדולה של "החליפה" היא שהוא מנסה לשחק בכמה מגרשים בו זמנית ולצערם הרב של יוצריו הוא לא מצליח להתגבש בסופו של דבר ליצירה קולנועית קוהרנטית ובעלת חשיבות. מה שלא מפריע לצוות שחקנים מרשים לתת הופעות חזקות ביניהם: אדיראן ברודי, קירה נייטלי, כריס כריסטופרסון, ג'ניפר ג'ייסון לי, קלי לינץ', דניאל קרייז ובראד רנפרו.להפתעתי אותו כשלון יחסי של "החליפה" הופך אותו ליצירה קולנועית מעניינת שמצליחה להפחיד ולהפתיע ותמיד להשאיר אותנו מסוקרנים לגבי העתיד להתרחש, גם אם התוצאה בסופו של דבר בעייתית וזה בלשון המעטה. הניסיון לרקוד על הצלחת הסרטים "ממנטו" ו"דוני דארקו" נראים שקופים למדי אך עדיין מדובר במוצר שבהחלט שווה צפייה בעיקר אם שני הסרטים הנ"ל עושים לכם את זה.
החליפה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אריאל בן זקריגיל: 2308/06/2010 19:58:15
7/10אייקון ציון
אני מתאר לעצמי שהרבה אנשים שלא ראו יתעצבנו עלי אם אני ישאל,אבל אני חייב להבין מה בדיוק קרה שם בסוף? הג'קט משאיר אותו בחיים?
שם: דניאל ???גיל: 1524/05/2006 20:32:47
10/10אייקון ציון
קודם כול כול השחקנים בסרט מעולים במיוחד בראד רנפרו... הסרט לפי דעתי לא מנסה לחקות שום סרט אחר.. הסרט טוב מעניין ומרתק הצפייה מומלצת!!!
שם: עומרי להביגיל: 2030/07/2005 18:44:39
7/10אייקון ציון
סרט סבבה, בהתחלה קצת לא מובן אבל ככל שמתקדם הסרט יותר נכנסים אליו. אדיראן ברודי משחק אחלה, ובקושי מרגישים את קירה נייטלי, לא יודע מה הגדירו אותה ככוכבת בסרט הזה, היא ממש לא משחקת משהו רציני, הדוקטור כבר משחקת תפקיד יותר רציני ממנה. סרט סבבה לדיוידי.
קישורים
חץ החליפה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט