חמקן ביקורת סרט

stealth Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חמקן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר stealth
משחק גוש לוקאס, ג'סיקה בייל, ג'יימי פוקס, סם שפרד, ג'ו מורטון, ריצ'רד רוקסבורג במאי/ת רוב כהן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לחמקן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שאריות של סרט הוליוודי מתחילת שנות השמונים שלא חוממו מספיק או שחוממו יתר על המידה ונשרפו. בכל מקרה, הטעם של מוצר הבלהות הזה תפל והריח מסריח עד השמים. כנראה ששום דבר לא היה יכול להציל את הפרויקט העלוב והבלתי ראוי לצפייה הזה – אפילו לא ג'יימי פוקס שנותן כאן את ההופעה הקולנועית הרעה ביותר של השנה וזה אחרי שהוא זכה באוסקר. מעניין אם אפשר לדרוש ממנו את הפסלון בחזרה.רוב כהן הוא במאי משעמם שביים שני להיטים מפתיעים: "מהיר ועצבני" ו"XXX" שזכו לסרטי המשך שמבחינתי היו הרבה יותר מוצלחים ומבדרים מהסרטים המקוריים. לאותו במאי נטול כשרון יש כנראה מזל משמיים כי הסרטים שלו הפכו לשוברי קופות אבל לפעמים החגיגה נגמרת ואצל רוב כהן כנראה זה כואב ועצוב במיוחד. מדובר בסרט הגרוע ביותר שנראה השנה על המסך הגדול והיתה לו תחרות קשה מאוד הקיץ ("אלביס מלך לנצח", "סמנתה" ועוד) וגם מדובר באחד האסונות הקופתיים הגדולים של השנה, הסרט שהתקציב שלו נע סביב 130 מיליון דולר (בלי תקציב יח"צ), הכניס עד היום בארה"ב 30 מיליון דולר בלבד.
הדבר הטוב ביותר שיקרה לסרט הזה שזוכה בארץ לדחיפה מאסיבית של פרסום באינטרנט ובעיתונות זה שהוא יחמוק מהתדרים במהירות. מסתבר שאפילו הקהל בארה"ב התעלם מהמוצר ההוליוודי הזה שבסוף השבוע הראשון שלו על המסכים הוא הגיע למקום הרביעי ברשימת שוברי הקופות. בסוף שבוע השלישי שלו הוא כבר מככב במקום ה 13. משם הדרך מאוד מהירה להעלמות ממסכי הקולנוע ויציאה חפוזה לספריות ה dvd כדי לנסות לכסות קצת מההוצאות המוגזמות. קשה לי להאמין שבישראל תמצאו פראייר שילך להוציא כסף על כרטיס לסרט כל כך רע."חמקן" במקרה הטוב מזכיר שילוב לא בריא של "מחץ הדלתא" ו"נשר הברזל" פלוס תוספת של "אודיסאה בחלל". העלילה מספרת על שלושה טייסים ביחידת עילית סודית שמבצעת חיסולים ממוקדים הכוללים פיצוץ גורד שחקים בלב עיר או חיסול כפר שלם בהרי אפגניסטן. עם כל הכבוד לג'וש לוקאס, ג'סיקה בייל וג'יימי פוקס הם לא מתנהגים כמו טייסים ביחידת חיסולים סודית. הם יותר מזכירים שלושה נערים שסובלים מעודף טסטוסטרון ובעיות ריסון. בקיצור, קשה לי לדמיין טייס לומד על הפעלת מטוס תוך כדי ריקודי ראפ. גם קשה לי להאמין שבין טיסה לטיסה הטייסים מוצאים זיונים, משתכרים ואחר כך עולים על המטוס כאילו כלום.
חייהם השגרתיים של שלושת הטייסים מסתבכים כאשר המפקד שלהם מודיע להם על טייס חדש שנכנס לשירות, רק שלא מדובר בטייס בשר ודם, אלא בכלי נשק המופעל על עיקרון אינטליגנציה מלאכותית ומכונה בשם "אדי". כמובן שהשלושה סולדים מכל טכנולוגיה מתקדמת, ואנחנו יודעים כבר שכדור אורות ממועדון דיסקו בתחילת שמות השמונים שעושים לו דיבוב מגוחך לא יכול להישאר נחמד לנצח, במיוחד כשברק פוגע בו ומשבש אותו לחלוטין.בעקבות פגיעת הברק התנהגותו של אדי הופכת לפסיכופטית עד שעשוע ובסצנה הטובה ביותר בסרט הוא מחסל את ג'יימי פוקס הנודניק. לא רק שמדובר בסצנה משעשעת להחריד היא גם עשויה רע במיוחד, דגם של מטוס מוקטן נתקע בדגם של הר. ויש גם פיצוץ. בכלל, הסרט עמוס פיצוצים - נראה שתשעים אחוז מהתקציב הושקע בהם ובגופות מעופפות של חיילים אלמוניים. אם היו משקיעים קצת יותר בתסריט או בכדור האורות המצב של הסרט היה משתפר קצת יותר. אם כל זה לא מספיק, יש קנוניה אפלה של המפקד נגד חייליו, חילוץ מאחורי קווי האויב (צפון קוריאה) וככול שהסרט מתקדם הוא נהיה מגוחך מרגע לרגע."חמקן" הוא סרט הוליוודי עלוב, כל כך עלוב שאפילו לתת לו נקודה אחת זה יותר מדי. לעיתים הוא מזכיר את הסרטים של חברת "קנון" שהפיקה שלל סרטי פעולה בתחילת שנות השמונים ונעלמה במהירות כפי שצצה. לעיתים הוא מזכיר את "מבצע אנטבה" ועוד יותר גרוע יש רגעים שהוא מזכיר ולא בכוונה את "גבעת חלפון". "חמקן" הוא מסוג הסרטים שאולפני "סוני" היו צריכים לגנוז עוד בשלבי העריכה.
חמקן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אורנהגיל: 5925/12/2016 23:48:26
6/10אייקון ציון
הסרט כסרט פעולה, טוב. כמתוחכם, הוא לא מצליח להיות. מצליח למשוך לראות עד הסוף. להמשיך ולא משאיר דבר פרט להתלהבות מכלי הטייס המהמם.
שם: יאנה אוקורוקובגיל: 1608/09/2005 15:17:17
10/10אייקון ציון
מילה אחת "מגניבבבבבבב"
שם: נעה בת' רזניקגיל: 1602/09/2005 00:04:33
9/10אייקון ציון
סרט ממש אבל ממש טוב... אפקטים מעולים סוף מעצבן אבל סיפור נחמד בעל מסר-מה קורה לעולם-הכל מכונות? מחשבים? מומלץ מאוד...והקאסט מתאים בדיוק-ג'וש לוקאס ג'סיקה ביל וגימי פוקס...מעולה!
קישורים
חץ חמקן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט