2046 ביקורת סרט

2046 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "2046":
"ללכת לאיבוד בתוך תשוקה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 2046
משחק טוני ליונג צ'יו, גונג לי, טאקויה קימורה, פיי וונג, ז'אנג ז'י יי, מגי צ'אנג במאי/ת וונג קאר ואי  
זר
ביקורת סרט ל2046 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ללכת לאיבוד בתוך תשוקה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע14.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות57.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
וונג קאר וואי מזמין אתכם למסע שכולו חוויה קולנועית של צבעים ומוסיקה, אבל כדי להיסחף לתוך עולם ייחודי ומרהיב זה תצטרכו להתאזר בסבלנות ולהיכנע לקצב האיטי שהבמאי הגאון הזה מספק. למי שמחפש קצב מהיר, עלילה הוליוודית ונוסחאות תסריטאיות שגרתיות - אין מה לחפש בסרט הזה.שנות השישים בהונג קונג. צ'ו מו ואן הוא סופר הכותב למחייתו סיפורים רומנטיים זולים לצהובונים. הוא חי בבית מלון המנוהל על ידי איש מבוגר ושתי בנותיו הסוררות. הוא מנהל רומן עם באי לינג, דיירת צעירה העובדת בזנות. בסיפוריו הוא כותב על שנת 2046, עולם עתידני שבו ישנה רכבת שבעזרתה הנוסעים מקווים ללכוד את זיכרונותיהם. הסיפורים העתידניים המתארים מערכות יחסים בין הנוסע הבודד ברכבת עם אנדרואידיות המשרתות אותו. הסיפורים שהוא כותב מושפעים מהאירועים בחייו ועוסקים בדרך שבה אנחנו זוכרים את אהבותינו.
וונג קאר וואי כהרגלו יוצר סרט שכולו אווירה. הוא נעזר בצלם הקבוע שלו כריסטופר דויל ובשני צלמים נוספים כדי לברוא עולם ויזואלי חושני המתמקד בפרטים קטנים, בניואנסים. בעזרתם הוא יוצר אווירה רומנטית ומלנכולית. לאווירה המהפנטת תורמת גם המוסיקה המקורית של שיגרו אומביאשי ופייר רבן שלצידה אפשר למצוא גם שירים קלאסיים בביצועם של דין מרטין, נט קינג קול, קוני פרנסיס ומוסיקה קלאסית של בליני (מתוך האופרה "נורמה") או קטעי טנגו סוחפים של Cugat Xavier.בנוסף לאווירה יוצאת הדופן שהסרט נוסך על הצופים בו, זו הזדמנות נפלאה להתענג על השחקנים המובילים כיום של הונג קונג. בתפקיד הראשי אפשר למצוא את טוני ליונג המופלא שכבש לבבות בסרט הקודם של וונג קאר וואי "מצב רוח לאהבה". ז'אנג ז'יי המדהימה ביופייה הזכורה לנו בעיקר מסרטי אומנויות הלחימה, ("מחול הפגיונות", "גיבור" ו"נמר, דרקון" ובקרוב ב"זיכרונותיה של גיישה".) נותנת כאן הופעה מרגשת כבאי-לינג הזונה. עוד כוכבת קולנוע שמזמן לא ראינו על המסך הגדול, היא גונג לי הותיקה. למי ששכח, היא כיכבה ביצירות מופת כגון "שדות החיטה האדומים", "הפנסים האדומים", "כנופיות שנחאי", "שלום לפילגש" ועוד. גם שאר השחקנים הפחות מוכרים לקהל הישראלי עושים תפקידים נפלאים.
2046 הוא סרט קולנוע כמו שסרט קולנוע צריך להיות. תסריט ייחודי שלא מאכיל את צופיו בכפית ונותן לנו להרהר על המתרחש בו ועל הרעיונות המסתתרים בו. וונג קאר וואי מדבר על אהבה, תשוקה, זיכרון, יצירה ובדידות. הוא לא כופה את מחשבותיו אלא מעביר אותנו מסע הזוי בתוככי ההרהורים הפילוסופים שלו. בדרך אנחנו נהנה מויז'ואל מרהיב עין. אם מדובר בעולם העתידני או בשחזור הנוסטלגי של שנות השישים. סגנונות מוסיקליים שונים שחוברים יחד ומשלימים את המתרחש על המסך.קולנוע קודם כול הוא מראית עין. וונג קאר וואי יודע זאת ודואג שלעין והאוזן לא יהיה משעמם, מאחר והוא גם יוצר אינטלקטואל יש לו גם המון מה להגיד אבל כפי שניתן להבין הוא לא עושה זאת בדרך הנוסחתית הקלה שלה התרגלנו מהיוצרים האמריקאים ולכן מדובר ביצירה קולנועית המאתגרת את הצופה הרגיל ודורשת ממנו כניעה מוחלטת – זו אומנות ולא סתם בידור. גם אם נראה שהפעם, אחרי חמש שנות עבודה הגאון הצליח ליצור סרט קצת פחות שלם והרבה יותר בעייתי, עדיין זו אחת היצירות הקולנועיות המקוריות, המרתקות והמסקרנות ביותר שמוקרנות בימים אלו על מסך הקולנוע בארץ.
2046 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליאן רםגיל: 2922/04/2006 18:34:47
8/10אייקון ציון
כל סרט, מעניין, מתוחכם, וסוחף ככל שיהיה – יכול להסתכם ב 90 דקות. מכיוון שבאתי עם ציפיות גבוהות, התאכזבתי לגלות שהסרט נטול הארות או תובנות מרחיקות לכת. מכיוון שהסרט ארוך כ"כ – ערכתי שתי הפסקות יזומות במהלכו (מומלץ לראות בבית). אבל למרות אורכו הבלתי נתפס, ופשטותו התוכני – נהניתי מכל רגע. כי זה אכן סרט חווייתי. כפי שתיאר 'נחום מוכיח': "... סרט מרתק, מרגש ומשכנע באמצעיו האמנותיים: משלב כתיבה פיוטית עם תפישה חזותית חלומית, פריימים עם קומפוזיציות מיוחדות, תאורה אווירתית אפלולית בדרך כלל, שמספקת תחושה של אגדה נוסטלגית המעוררת מתרדמה תאי רגש מרוחקים ומודחקים."
שם: דנה בגיל: 2121/03/2006 12:40:35
8/10אייקון ציון
סרט איטי,מדהים מבחינה ויזואלית מומלץ! לבוא במצב רוח מיוחד
שם: דנה פגיל: 1005/03/2006 09:29:01
10/10אייקון ציון
סרט חזק שנכנס לך ללב ועושה בו שמות. בכל פריים הושקעה מחשבה, כל פריים כמו תמונה מלאת רבדים במוזיאון, המןסיקה ןהעיצוב האומנותי סוחפים פנימה לסרט מרתק שתכניו לא נותנים מנוח לכל אורכו וזמן ארוך אחריו. הגיבור הבודד זכה לאהוב באמת רק נשות איש ומי שהייתה פנויה לו, לא הצליח לאהוב אותה. חבל. למי שיש נפש אומנותית, לרוץ. עדיף לראות בקולנוע.
קישורים
חץ 2046 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט