פרסומת

וואלס וגרומיט והארנב הקטלני ביקורת סרט

Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "וואלס וגרומיט והארנב הקטלני":
"פשוט נפלא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit
משחק פיטר סאליס, ראלף פינס, הלנה בונהאם קרטר, פיטר קאי, ג'ון תומסון במאי/ת סטיב בוקס, ניק פארק  
ילדים
ביקורת סרט לוואלס וגרומיט והארנב הקטלני מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשוט נפלא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הצמד המוכר והאהוב מסרטי האנימציה הקצרים חוזרים עם הרפתקה חדשה. עלילות צמד הדמויות וואלס הממציא המוזר המכור לגבינות וגרומיט כלבו הנאמן והשתקן החלו לפני כ 16 שנה כסרט אנימציה קצר בשם "A Grand Day Out". האנימטור ניק פארק יצר את הסרט כפרויקט גמר כשהיה סטודנט ולא דמיין שיש סיכוי שהוא יהיה מועמד לאוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. ארבע שנים אחר כך הוא גם זכה באוסקר על סרטם השני של הצמד - The wrong Trousers"" ועל סרטם השלישי "A Close Shave".חלפו חמש שנים מאז הצלחת סרט הקולנוע הראשון של ניק פארק, "מרד התרנגולים", שהתגלה באופן מפתיע כלהיט שובר קופות וזכה לביקורות טובות מאוד. ההומור הבריטי השנון והעלילה המקורית הפכו למאפיינים בולטים בעבודתו של פארק ושותפיו ליצירה באולפני ארדמן הבריטים. תוסיפו את ההשקעה הכלכלית הגדולה של אולפני דרים-וורקס האמריקאים ומדובר במתכון מובטח להצלחה.
עכשיו אולפני ארדמן לוקחים את צמד הגיבורים הבלתי מעורער, מעבירים אותם אל המסך הגדול ועושים זאת בהצלחה מעוררת הערצה. "וואלס וגרומיט והארנב הקטלני" הוא תענוג מתחילתו ועד סופו. מרבית סרטי האנימציה משקיעים המון באיך הסרט יראה או איך להפתיע את הקהל בעזרת שיטות אנימציה מתקדמות, אבל שוכחים להשקיע בתסריט. "וואלאס וגרומיט" עושים בדיוק ההפך: מדובר באנימציה קלאסית של פלסטלינה שהיא מושקעת ומרשימה מאוד, אבל גם לתסריט יש חלק נכבד בתוצאה הסופית. בוב באקר, סטיב בוקס וניק פארק שעמלו על כתיבת התסריט יצרו את אחד הסרטים המצחיקים והשנונים ביותר של השנה. הגרסה האנגלית, (את העברית לא ראיתי), מורכבת משלל בדיחות שספק אם ילדים היו מצליחים להבין. נראה לי גם שמי שתרגם את הסרט לא הבין את ההומור עד סופו ופספס כמה בדיחות.וואלס וגרומיט חיים בשכונה שבה תושביה אובססיביים לגינון. פעם בשנה מתקיימת תחרות שנתית שבה כל תושבי השכונה מציגים את מרכולותיהם ומתחרים למי יש את הירק הגדול ביותר. צמד החברים מנהלים חברה בשם "אנטי-פסטו" שבה הם מבריחים את הארנבים הפולשים לגינותיהם של התושבים ומנסים לחסל את הירקות. לילה אחד מופיעה בשכונה מפלצת גדולה ומסתורית שזורעת הרס בחלקות הירק. הצמד נשאר אובד עצות מול המפלצת. תושבי השכונה מתלבטים האם לתת לויקטור קוורטרמיין חובב הציד לצאת למסע חיסולים פרטי משלו או לתת לצמד אפשרות אחת נוספת לתפוס את המפלצת. ברקע ישנו גם סיפור אהבה כאשר ווואלס מתחרה עם ויקטור קוורטרמיין על ליבה של ליידי טוטינגטון, שמשפחתה אחראית על התחרות השנתית זה מאות בשנים.
מלבד האנימציה המדהימה ביופיה, "וואלס וגרומיט" נשען כאמור על תסריט טוב לבב, נטול פוזה, ובעיקר צנוע. הקסם שנובע מתוך צמד הדמויות קיים בזכות התמימות שלהן והיחס שלהם אל החיים. מוזר שדווקא אולפני דרים-וורקס עומדים מאחורי הסרט הזה. האולפן הזה נוהג לייצר מוצרי צריכה חלולים עמוסים בשביעות רצון מביכה. סרטים כמו "מדגסקר" או "תפוס ת'כריש" רחוקים מאד מאומנות הקולנוע המצויר, וכל מטרתם היתה להכניס המון מצלצלים לכיסי האולפן. הם גם הצליחו לעשות זאת. לעומתם "וואלס וגרומיט" שומר על תחושת הראשוניות הקסומה שלו וזאת למרות שמדובר בצמד דמויות שישנה תעשייה שלמה סביבם. הקסם של "וואלס וגרומיט" כנראה מצליח לשרוד כנראה בגלל שהשחצן היחיד בסרטים שלהם הוא הרע ולא בן סטילר או וויל סמית'.אחרי "הטירה הנעה" שהיה הממתק הרשמי של הקיץ, "וואלס וגרומיט" יכול להתכבד בתואר הממתק הרשמי של הסתיו. בעזרת הומור שנון על גבול המבריק הוא מצליח להצחיק כמעט בלי הפסקה, ועם זאת להישאר נטול חשיבות עצמית. יש בו שפע רעיונות ויזואליים מפתיעים ושלל מחוות קולנועיות לסרטי אימה ישנים כמו "קינג קונג" ו"איש הזאב". מי שרוצה לצאת לבילוי משפחתי עם הילדים ופוחד ליפול על איזה סרט אינפנטילי, או מצד שני רוצה לראות קומדיה טובה ואין לו כוח לראות גברים בני ארבעים מתנהגים כמו ילדים קטנים ("בתול בן 40" ו"לדפוק חתונה"), מוזמן לקנות כרטיס לסרט הנ"ל. ההנאה מובטחת.
וואלס וגרומיט והארנב הקטלני - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אודי צ'ריגיל: 2727/04/2006 22:20:12
6/10אייקון ציון
למען האמת ציפיתי ליותר, אם חשבתם שהסרט ברמה של שרק או עידן הקרח או מפלצות בע"מ מחכה לכם אכזבה! הסרט נחמד זה לא שהוא אסון, אבל זה לא ברמות! הצעה שלי? לכו על עידן הקרח!!!
שם: עפריגיל: 1119/04/2006 18:32:31
9/10אייקון ציון
סרט מצחיק, מקורי, לא אורך ולא קצר. האנימציה נחמדה אבל האנימציה במרד התרנגולים הייתה יותר יפה. כיף לראות את הסרט הזה, ואני ראיתי אותו בגרסה המדובבת. במילה אחת: ענק!
שם: עדי טפרגיל: 2417/11/2005 08:42:12
10/10אייקון ציון
הלכתי לסרט הזה בשבת האחרונה עם חבר שלי ונהניתי מכל רגע. הסרטון עם הפינגווינים לפני ממש חמוד והסרט מלא בחוש הומור נפלא.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט