הוכחה ביקורת סרט

Proof Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הוכחה":
"אלגנטי ואינטליגנטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Proof
משחק גווינת' פאלטרו, אנתוני הופקינס, ג'ייק גילנהאל, הופ דיוויס במאי/ת ג'ון מאדן  
דרמה
ביקורת סרט להוכחה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אלגנטי ואינטליגנטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בדיוק לפני חמש שנים, כשהייתי בביקור בניו יורק, הביקורות על הצגה בשם "Proof" היו כל כך טובות שהחלטתי ללכת לתיאטרון ע"ש וולטר קר ולצפות בה. צוות של ארבעה שחקנים בלבד נכח על הבמה כאשר מרי לואיז פרקר, הכוכבת הראשית מיגנטה את הקהל. ההצגה זכתה מאוחר יותר בפוליצר ומרי לואיז פרקר קטפה את פרס הטוני. עכשיו ניתנת לכם הזדמנות לצפות בעיבוד הקולנועי של המחזה דייויד אובורן ולגלות על מה היתה כל המהומה.בגרסה הלונדונית שהוצגה בווסט אנד, החליפה את מרי לואיז פרקר שחקנית צעירה שזה עתה זכתה באוסקר - גווינת' פאלטרו - שזכתה לשבחים רבים. ג'ון מאדן שביים את פאלטרו בסרט "שייקספיר מאוהב", וגם על במות ווסט אנד, הפך את "הוכחה" לסרט קולנוע ובאופן טבעי בחר ללהק אותה לתפקיד הראשי. אז אם אתם אלרגיים לשחקנית הצנומה תתרחקו מהסרט אבל אם אתם כן נמנים בין מעריציה או שאין לכם דבר נגדה אתם בהחלט מוזמנים להיכנס לאולם הקולנוע ולהתרווח על הכסא המרופד כדי לצפות בדרמה התיאטרלית המהנה, "הוכחה".
קתרין היא סטודנטית צעירה ומבריקה למתמטיקה שנטשה את לימודיה והקדישה שנים מחייה בטיפול ברוברט אביה, גאון מתמטי בעברו שמצבו הנפשי התערער עם השנים. אחרי מותו חודרים לחייה שתי דמויות: הראשונה זו קלייר, אחותה המבוגרת החושדת שגם אחותה הצעירה מעורערת בנפשה. השני הוא האל, סטודנט לשעבר של רוברט, המקווה למצוא תגלית חשובה בניירותיו של האב. קתרין מתמודדת עם חיבתו של האל ונרתעת מהתוכניות של קלייר לגבי חייה. אבל כל אלו מתגמדים לעומת החשש של קתרין לגבי מצבה הנפשי. היא פוחדת שרוברט הוריש לה לא רק את הגאונות שלו במתמטיקה אלא גם את מחלת הנפש.במתמטיקה הבעיות אמנם מורכבות, אך מערכות של חוקים קפדניים גוררים מסקנות שמובילות לתוצאה חד משמעית: הוכחה. החיים הרבה פחות חד משמעיים, הם נוזליים, משתנים בהתאם לנסיבות. הדרך אל ההוכחה במתמטיקה היא ישרה, ודאית ובטוחה. החיים הם בדיוק ההפך, לא מושלמים, ארעיים ותוך כדי המסלול אנחנו רק למדים עוד על עצמנו והסובבים אותנו. "הוכחה" עוסק בבחורה צעירה שהיתה רגילה כבר מגיל צעיר שהכול מסתדר לה בצורה ליניארית ונטולת תקלות, אבל החיים הפתיעו אותה וסיפקו לה תפנית בלתי צפויה ובהחלט לא מושלמת. הסרט מתאר כיצד היא מתמודדת עם תחושת חוסר השליטה שאוחזת בה וכיצד היא נותנת לעצמה את ההזדמנות לחזור ולשלוט על חייה כנגד הסיכויים.
גווינת פאלטרו שבתחילת הקריירה שלה עשתה כמה תפקידים חביבים די נתקעה בשנים האחרונות. היא השתתפה במספר פרויקטים מיותרים כמו "סילביה", "הפנטזיה של האל" ו"דיילת בעננים". בהחלט לא "הכשרון של מר ריפלי". ב"הוכחה" היא חוזרת אל עצמה ונותנת כאן את אחת ההופעות הטובות ביותר שלה. היא מצליח לעביר לצופים את תחושת הפחד העצום שהיא אכן מאבדת את עצמה לדעת. היא עושה זאת באיפוק רב למרות הטקסט התיאטרלי למדי שלא כל כך מתאים למדיום הקולנועי.לצדה משתתפים עוד שלושה שחקנים מעולים וכולם עושים עבודה מרשימה. אנתוני הופקינס הותיק כרוברט, אביה המעורער בנפשו של קלייר הבטוח שהוא כותב את הוכחת המאה. ג'ייק ג'ילנהאל נותן כאן הופעה כריזמטית כהאל המרצה הצעיר למתמטיקה שמחפש אחרי אותה הוכחה שרוברט דיבר עליה בלי הפסקה. ישנה גם השחקנית המעולה הופ דייויס כאחות הבוגרת שלא מצליחה לרדת לסוף דעתה של אחותה הצעירה וטוענת שגם אותה צריך לאשפז.ג'ון מאדן מביים את "הוכחה" באלגנטיות ומתאים אותו לקהל היעד הבוגר והאיכותי שיבוא לצפות בו. הוא מרחיק אותו מהטריטוריה הקיטשית ההוליוודית הצפויה. "הוכחה" הוא מסוג הסרטים שמתאים כמו כפפה ליד לאנשים שאוהבים סרטים קטנים שבנויים על כשרון המשחק של כוכביהם, שבעזרת טקסט אינטליגנטי נותנים הופעות מרשימות ואלגנטיות.
הוכחה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: קרן ברמןגיל: 2312/12/2005 11:04:30
1/10אייקון ציון
האמת אני רואה הרבה סרטים וכל כך שמחתי שראיתי כמה סרטים טובים ברצף עד ש"הוכחה" הרס לי את הרצף הזה עד לשנה הבאה.ישבתי וחשבתי למה להעזאזל אין נקודה בסרט ולמה קראו לו "הוכחה". ואז הייתה לי הברקה: הסרט הזה הוא ההוכחה שאם היתם מורידים 35 ש"ח באסלה היתם נהנים יותר וגם לפחות רואים משהו שיש בו פואנטה.
שם: omer rafaeliגיל: 1507/12/2005 22:10:52
10/10אייקון ציון
סרט מצוייין!!! סרט ממש מרגש ומעניין צריך להיות עירני כי צריך להקשיב הרבה... אני מחפש את המשפט שהיה כתוב במחברת האחרונה אם מישהו יכול לעזור לי בבקשה אני אשמח.... תודה מראש
שם: אמנון אלביגיל: 9907/11/2005 18:52:12
8/10אייקון ציון
סרט מעניין מאד, אינטליגנטי, עמוק, בעל מוסר השכל. הלוואי וכולנו נטפל כך בהורים שלנו. משחק מצוין. אל תלכו עייפים כי חשוב להקשיב, להבין.
קישורים
חץ הוכחה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט