כמו גן עדן ביקורת סרט

As It Is in Heaven Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כמו גן עדן":
"שימות כבר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר As It Is in Heaven
משחק מייקל ניקויסט, פרידה הלגרן, לנארט ג'קל, אינגה אולסון, ניקלאס פאלק במאי/ת קיי פולאק  
זר
ביקורת סרט לכמו גן עדן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שימות כבר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע15.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די69.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"כמו גן עדן" הוא מסוג הסרטים שהאמריקאים הפסיקו לעשות כסרטי קולנוע וכרגע אפשר למצוא אותם רק כסרט השבוע או בערוצי נישה כמו הולמרק. הנשים הקשישות שהציפו את אולם הקולנוע בהקרנת העיתונאים החגיגית גרגרו מרוב נחת ואני שקלתי רצח עם. עשיתי צורה של אקדח עם היד לכיוון המסך ודמיינתי כיצד אני יורה בשחקן האיום מיכאל נייקוויסט וגואל את עצמי מייסוריו.לא מספיק שמדובר בסרט איום ונורא, אורכו כאורך הגלות, 130 דקות של בזבוז זמן מוחלט. כל דקה נצרבה על עור גופי, והשאירה צלקת קטנה למזכרת. מזמן לא ראיתי סרט אירופאי שכל כך מתחנף לקולנוע ההוליוודי, ועוד מאיפה זה מגיע? משוודיה, המדינה הסקנדינבית שכל כך שונאת את ארה"ב. בסופו של דבר זה רק מוכיח שכנראה הם עדיין יעשו הכול כדי להביא את הפסלון המוזהב הביתה. כן, גם הסקנדינבים רוצים לזכות בהכרה אמריקאית.
הסרט המיושן הזה יצא בארץ מולדתו בשנת 2004, (מפיצים יקרים, בעוד חודש אנחנו ב 2006 ויש לכם סרטים הרבה יותר טובים בארון), והיה הנציג של שוודיה לאוסקר. לשמחתי הרבה, "הים שבפנים" המופתי זכה ולא השוודי הקלוקל. העלילה המשמימה והבלתי אמינה עוסקת בדניאל דראוס, מנצח יליד שוודיה, בעל קריירה בינלאומית שבעקבות התמוטטות בלתי ברורה חוזר לכפר הולדתו שם עבר התעללות על ידי ילדי המקום. המתעלל הראשי גדל והפך לבעל מכה של כפרייה בעלת קול מלאכים. המנצח מחליט להתנדב ולנהל את המקהלה המקומית ומפתח מערכת יחסים עם בחורה צעירה שאוהבת להתפשט בכל הזדמנות אפשרית. כי ככה זה בשוודיה - לבנות יש ציצים גדולים והן מתפשטות.לא מספיק שיש כפרי פרימיטיבי שמכה את אשתו ואוהב לעשות חרקות עם המשאית שלו ולהרביץ למנצח הדפוק שחזר לכפר לחטוף עוד כמה אגרופים, הקהל צריך לסבול גם הטפת מוסר אנטי כנסייתית: הכומר שבעצמו הזמין את המנצח הבינלאומי להוביל את המקהלה מתחיל לקנא בהצלחתו ואפילו מאיים עליו ברובה. המוסיקה והשמחה שהמנצח הדיכאוני מכניס לתוך החיים הקפואים של תושבי הכפר המושלג מפשירים המון רגשות שליליים ואנטי חברתיים. מאחר שזה סרט תוצרת סקנדינביה גם יהיה איזה מפגר או אוטיסט שיגע לנו בלב ויחמם אותו. במקביל יהיה איזה כפרי עם כובע בוקרים. אותו כפרי חובב מוצרים אמריקאיים יעליב את האוטיסט/מפגר או את השמן הסדרתי שלא מפסיק לאכול.
למי שכל זה לא הספיק, אפילו תוכלו למצוא כאן גם את זוג הזקנים הבנאלי שבמסגרת המקהלה יפתח משום מקום סיפור אהבה גריאטרי. בסרט "כמו גן עדן", אין טיפה אחת של מקוריות, אין טיפה אחת של רגש אמיתי, הכול מחושב, קר, מנוכר ורחוק מלהיות אמין. הוא נע בין שעמום לגיחוך. אין בו שנייה אחת של חסד. לא רק זה, במספר רגעים הגיבורים מדברים באנגלית עם מבטא כבד ועילג שמרגיש כמו דיבוב לא מוצלח. על המוצר המחפיר הזה אחראי הבמאי קיי פולאק שאחרי הפסקה של 18 שנים חזר לעשות סרטים, וחבל שכך."כמו גן עדן" שובר את שיאי הקיטש הבלתי נסבלים שקיימים בסרט "אליזבט טאון" האמריקקי והבלתי ראוי שמציג כרגע בארץ. אם חשבתי שהצרפתים הם המתחרים הכבדים על התואר הסרט הרע ביותר של השנה עם "מלכה אחת ומספר מלכים" ו"בראשית" המחרידים והבלתי נצפים הגיעו השוודים ועקפו אותם בסיבוב, ועוד עם מה? חיקוי למוצר הוליוודי נחות מלכתחילה. אתם יודעים מה? מגיע להם.
כמו גן עדן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: צביקהגיל: 5423/02/2006 20:52:37
10/10אייקון ציון
סרט מעולה סרט על אהבה שיש בו תובנות נהדרות משחק מעולה פשוט נהדר - לא להחמיץ ממליץ להתעלם ממבקר האתר - הוא מפספס הפעם בגדול וחבל להפסיד סרט נפלא כזה בגלל ביקורת לא לעניין
שם: אלעדגיל: 2423/02/2006 20:13:52
10/10אייקון ציון
מדהים מדהים מדהים - תחסכו את המילים המיותרות של מבקר האתר ולכו, לכו לראות - סרט מדהים נוגע מרגש אמיתי וחי !
שם: אביגיל: 5219/02/2006 08:20:15
10/10אייקון ציון
מ ע ו ל ה ! - חובה לראות
קישורים
חץ כמו גן עדן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט