"מלינדה, מלינדה" סרטו הלפני אחרון סיפר את סיפורה של בחורה והגורל המתעתע בה משתי נקודות מבט - טרגית וקומית. בסרטו החדש "נקודת מפגש" וודי אלן מזקק את שתי נקודות המבט לסיפור נוקב אחד שיש בו רגעים משעשעים אבל בעיקר פילוסופיית חיים אכזרית, מדכאת ונטולת פשרות. עכשיו כשהוא בן 70, וודי אלן חוזר לעצמו באחד הסרטים הטובים ביותר שביים בעשרים השנים האחרונות. תקוו שאתם מאמינים במזל, אחרת אתם תצאו מדוכאים מוות מהסרט הזה.בעזרת תסריט אפל, מאופק ורב עוצמה המצליח לשלב רגעים קומיים מטרידים ועוכרי שלווה לצד רגעים דרמטיים חזקים וקודרים, בוחן וודי אלן את גיבוריו כאילו היה פסיכולוג חסר רחמים המנתח את התנהגותו של מטופל וחושף מולו את עולמו הפתטי ומעורר הרחמים. הוא מציב את גיבוריו בסיטואציות טרגיות ומזלזל בתגובות המעוררות רחמים שלהם. אפשר להגיד עליו שהוא עושה זאת אפילו בלי טיפה אחת של סימפטיה לדרך הפעולה שלהם. "נקודת מפגש" הוא סרטו האכזרי ביותר של אלן אי פעם.
פרסומת
מי שמחפש את הקומדיות הקלילות שכל כך אפיינו את הקריירה ארוכת השנים של הבמאי היהודי, אין לו מה לחפש בסרט הזה. לעומת זאת, מי שרוצה לקבל מנת יתר של צ'כוב או דוסטויבסקי, בהחלט מוזמן להתנסות. גיבורי הסרט רואים את עצמם כמרכז ההתרחשות. מטרת כל האנשים סביבם הוא לשרת אותם. זו גם ראיית העולם של כריס, שחקן טניס כושל המתיידד עם אריסטוקרט צעיר בשם טום. זה חושף בפניו את החיים הטובים ואת אחותו התמימה, קלואי. השניים מנהלים מערכת יחסים ואבי המשפחה מציע לכריס לזנוח את עבודתו כמדריך טניס ולעבור לעבוד אצלו בחברה. כריס רואה ברומן חלון הזדמנויות להרוויח שכר גבוהה ולשדרג את מעמדו החברתי.באחד האירועים המשפחתיים המשעממים פוגש כריס בנולה, אמריקאית צעירה החולמת להיות שחקנית, בינתיים היא בת זוגתו של טום. השניים פוצחים בפלירטוט הדדי. כריס רוצה ליהנות משני העולמות: המפגשים הלוהטים עם נולה הענייה ומהעושר של משפחת ארוסתו. בינתיים נולה נזרקת על ידי טום לטובת בריטית בעלת אמצעים, ואילו כריס ממשיך לחיות בשקר עם קלואי הענוגה. הקשר עם נולה נקטע לפני שהוא מצליח להסתבך. חולף זמן והוא פוגש אותה במקרה, מכאן העניינים ילכו ויסתבכו.
כולם מבצעים פשעים בחיי היום-יום. השאלה עד כמה הפשע חמור? האם הפושע חש חרטה? האם המעשה אוכל את נפשו והופך אותו למשוגע? עושה הרושם שככול שהגיבורים של וודי אלן חוטאים כך הם מנסים להוכיח לעצמם שמעשיהם אינם פשיעה. הם הופכים אדישים לסביבתם ואינם חשים ייסורי מצפון. הם עיוורים מבחינה מוסרית והעיוורון הזה מקנה להם כוח לשרוד ולהמשיך לחיות. מי שאינו עיוור מבחינה מוסרית ישלם את המחיר. מי שיעדיף לעצום עיניים ולהמשיך עם החיים המזל ישחק לידיו.לראשונה יוצא וודי אלן מחוץ לתחומי ארה"ב ומצלם סרט שלם באורך מלא בעיר זרה - לונדון. האווירה הבריטית הקרירה של המעמד העליון מתלבשת היטב על העלילה מרובת התפניות שאלן רוקח. המעבר של אלן אל מחוץ לגבולות ארה"ב עושה לו רק טוב. מזמן וודי אלן לא היה חריף ושנון כמו שהוא בסרט הזה. נראה גם שהבימוי שלו מדויק יותר מאי פעם. שמו העברי של הסרט עושה לו עוול ומאבד את המשמעות הכפולה. "Match Point" הוא מונח בטניס, כאשר הכדור פוגע בקצה העליון של הרשת במרכז רחבת המשחק ומשם הוא יכול ליפול לאחד משני הצדדים, הכול עניין של מזל.בנוסף לתסריט ולבימוי מצטרפת אל אלן קבוצה של שחקנים בריטים צעירים, כוכבת אמריקאית נוצצת ושחקן בריטי ותיק ומעולה. ג'ונתן ריס מיירס בתפקיד כריס המניפולטיבי פשוט מעולה, אמילי מורטימור העדינה כקלואי, מתיו גוד הוא טום הצבוע. סקארלט ג'והנסון נוצצת כנולה האמריקאית ואילו בריאן קוקס הותיק נותן כאן עוד הופעה מבריקה בקריירה הארוכה שלו. "נקודת מפגש" הוא סרט איטי שדורש מהקהל שלו סבלנות, איפוק וכמויות בלתי נדלות של הומור שחור. למי שניחן בשלושת הנתונים הנ"ל מובטחת הנאה. מי שמחפש עוד קומדיה עממית פשוטה של אלן או ראה את הכרזה הקלילה וחושב שמדובר בקומדיה רומנטית עדיף שיתפוס מרחק.
סרט של וודי אלן עם נגיעות היצ'קוקיות.לא היו לי ציפיות גדולות מהסרט מפני שזה לא הז'אנר החזק של אלן, אבל הופתעתי לטובה.סרט שמראה עד כמה היצרים יכולים לשלוט על האדם ומעשיו, ומה קורה כשהם גוברים על ההגיון הבריא.
שם:דב ישראליגיל:3608/03/2012 18:52:20
9/10
Match Point
שם הסרט הוא מונח בטניס,כאשר הכדור פוגע בקצה העליון של הרשת במרכז ומשם הוא יכול ליפול לאחד משני הצדדים (מזל),מדריך טניס המתיידד עם צעיר עשיר שחושף בפניו את החיים הטובים ואת אחותו,השניים מנהלים מערכת יחסים ואבי המשפחה מציע לכריס לזנוח את עבודתו כמדריך ולעבור לעבוד אצלו בחברה.
כריס רואה ברומן חלון הזדמנויות להתעשר ולחיות טוב...עשוי טוב,סיפור טוב,בסך הכל צריך מזל בחיים,אחלה סרט.
שם:אייל אמירגיל:2027/09/2006 18:50:36
9/10
סרט מרתק ומקסים. ברגעים ספורים גם ללא ספק סרט גאוני. טועה מי שמייחס את הסרט לגילאים הבוגרים. לגילאי 20 זה בהחלט מתאים.
כדאי לראות.