דמפלינגס ביקורת סרט

Dumplings Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דמפלינגס":
"מטריד ומפתה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dumplings
משחק מרים יאונג, באי לינג, קא-פאי טוני לאונג, ממה, מיקי יאונג, וונג סו-פון במאי/ת פרוט צ´אן  
זר
ביקורת סרט לדמפלינגס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מטריד ומפתה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני מוריד את הכובע בפני סרטי שני שהחליטו לקחת סיכון ולהוציא את הסרט החולני והביזארי הזה בבית הקולנוע שלהם בדיזנגוף סנטר. "דמפלינגס" הוא בהחלט אחד הסרטים המקוריים והסוטים ביותר שנראו בארצנו. לא מדובר בסרטו החדש של הסוציומט שונא האדם האהוב ביותר בישראל, טוד סולונדז אלא בסרט דובר סינית, תוצרת הונג קונג, של במאי מבריק אך לא מוכר בארצנו בשם פרוט צ'אן.אנסח זאת בזהירות: "דמפלינגס" בהחלט לא מיועד לקהל היעד של מנויי הרשת שהפכו מוצרים בינוניים ובורגניים דוגמת "כמו גן עדן", "פשוט נהדרת" ו"גברת הנדרסון גאה להציג" - ללהיטים. למרות שהסרט מתקשר למאכל סיני עתיק יומין, הוא לא הולך להתחבב במיוחד על זוללי כופתאות סיניות. פרוט צ'אן יצר סרט שהוא ההפך הגמור מהמוצרים הממסדיים והמסחריים שבעצם עליהם סרטי שני עושה קופה. כנראה ש"דמפלינגס" הוא הסרט הכי לא מסחרי והכי לא קונבנציונאלי שהוצג בבתי הקולנוע בארץ מזה שנים. כי למרות שהסרט עוסק באוכל, זה בהחלט לא "אוכל, שתיה, גבר, אשה", "המטבח של מרתה", "החגיגה של בבט". זה אפילו לא "טמפופו".
"דמפלינגס", עוסק בנשים אמידות שיכולות לממן לעצמן שפע של ניתוחים פלסטיים כדי להשיב לעצמן את הנעורים. כמובן שבסרט הזה אין ניתוחים פלסטיים. אבל יש כופתאות סיניות המורכבות ממתכון מאוד לא שגרתי, המבטיח את השבת הנעורים. וכידוע לכם אף אישה אינה יכולה לעמוד בפני הפיתוי של השבת הנעורים, במיוחד כאשר אפשר לוותר על ניתוחים פלסטיים ובסך הכול לנגוס בדמפלינגס. ארמוז בעדינות שהטבחית המסתורית והיפהפייה המייצרת את המנות הנחשקות המחזירות את הגלגל אחורה, היתה בעבר גניקולוגית.הסרט עוקב אחרי לי קינג, כוכבת טלוויזיה בעבר שכיום נשואה לגבר שכלל לא מתעניין בה. יש לו מאהבת צעירה והוא אפילו לא מסתיר זאת. הכוכבת מגיעה לשכונת עוני שבה מתגוררת הטבחית מיי. לי מתכוונת לקנות ממנה את כופתאות הקסם שפרסמו אותה. עד עכשיו הכול נראה שפוי ונורמלי לחלוטין. מה שמזעזע בסרט מלבד התוכן של הכופתאות הוא מה שאנשים יהיו מוכנים להכניס לפה כדי להראות צעירים מגילם. כמובן שגם הבעל משתלב בעלילה והעניינים הולכים ומסתבכים כאשר אם ובתה מופיעים בפתח ומבקשים עזרה דחופה ממיי.
התסריט החולני והשרוט של ליליאן לי ופרוט צ'אן מבוים על ידי האחרון באלגנטיות כאשר הוא מעדיף לא לחשוף יותר ממה שצריך ולהשאיר לקהל מנה מפתה וארסית של מסתורין אפל במיוחד. מה שמעלה את רמת הסרט לשיאים מרשימים הוא הצילום המהפנט של כריסטופר דויל ("מצב רוח לאהבה", "האמריקני השקט", "2046" ועוד). תוסיפו לזה את משחקן המעולה של באי לינג בתפקיד מיי ואת מרים יונג בתפקיד לי קינג שיוצרות דמויות מורכבות שיהיו מוכנות לעשות הכול כדי להשביע את הרעב שלהן ליופי נצחי גם במחיר כבד מאוד."דמפלינגס" הוא סרט אימה אבל אחר. אין בו הקפצות זולות, אין בו רציחות טיפשיות והוא נראה יותר כמו סרט של וונג קאר-ואי ולא של ווס קריביין. זה סרט על מוסר אנושי וכיצד הוא הולך לאיבוד רק כדי להגשים את רצונם של אנשים לחזור ולהיות צעירים, בדיוק כמו הדוגמנים מהפרסומות והשחקנים מהטלנובלה. התוצאה כפי שאתם מתארים לעצמכם מחרידה. אני אהבתי מאוד.
דמפלינגס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ישראל סלעגיל: 4916/03/2006 23:44:58
5/10אייקון ציון
נראה שמשבר גיל הארבעים/חמישים היכה גם את פיסת הצלולואיד במזרח הרחוק. דמפלינגס מציג נעורים בתוך כופתאות מתפצחות, הנשים לפיו מחפשות את נעוריהן והצופים מפנים את כסאותיהם לימים יותר יפים מאלה. הזוי, מגרה מעט אבל בהחלט לא אמין.
קישורים
חץ דמפלינגס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט