שקרים באפילה ביקורת סרט

Freedomland Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שקרים באפילה":
"ממוחזר ומיותר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Freedomland
משחק ג'וליאן מור, סמואל ל. ג'קסון, אדי פאלקו, רון אלדארד, וויליאם פורסייט, אנתוני מקי במאי/ת ג'ו רות'  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשקרים באפילה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ממוחזר ומיותר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
3.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עוד סרט שעשה לי כאב ראש ועורר אצלי מצב רוח לא סימפטי. יש סרטים שלא ברור למה הם נעשים. אפשר להבין למה חידשו את "הפנתר הורוד". יש לו קהל יעד רחב ולמרות שזהו אחד הסרטים הגרועים של 2006 עד כה הוא מביא קהל לבתי הקולנוע, על אף שמדובר במוצר צריכה המבייש את כוכביו. אבל לא ברור למה נעשה "שקרים אפלים", המתחרה הרציני ביותר והטוען לכתר בתחרות הסרט הרע של 2006. אפשר להגיד שהתחרות על הראזי (האוסקר של הסרטים הרעים) התחילה באופן רשמי.בסוף השבוע לצד "טרומן קפוטה" המעולה ו"העולם החדש" המרשים, יצאו גם שלושה זבלונים מביכים במיוחד. "הוואנה בלוז" הספרדי/קובני, החידוש המיותר ל"הפנתר הורוד" והמותחן העדתי משטרתי "שקרים באפלה". בביקורת זו אתמקד בסרט השלישי ברשימה המביכה הזו. ג'ו רות' הוא בדרך כלל מפיק של סרטים מיותרים כמו: "הנשכחים", "חיים בלתי גמורים" ו"חיוך של מונה ליזה". הוא גם ביים כמה סרטים מיותרים כמו: "חג מולד עם הקרנק", "אמריקה מאוהבת" ועוד כמה מוצרים נשכחים.
רות' כנראה לא מתכוון להתנער מהמסורת ארוכת השנים שלו ובדיוק כמו כול שאר הסרטים ההוליוודיים הגדולים והזניחים שהוא ביים גם "שקרים אפלים" הוא סרט הוליוודי גדול, זניח ומאוד מיותר. לזכותו יאמר שלנושא היה פוטנציאל להיות סנסציוני ומעורר עניין ושהיו לו שחקנים טובים ביד. אפילו האולפנים היו בטוחים שיש כאן מועמד פוטנציאלי לאוסקר וקבעו לו כמה הקרנות במהלך דצמבר כדי שהוא יוכל להיות מועמד לפרס הנחשק. אבל אז נערכה הקרנה והסתבר שלא דובים ולא יער. דצמבר הפך לאמצע פברואר, והביקורות הטובות הפכו למחרידות."שקרים אפלים", בדיוק כמו השם העברי של הסרט, הוא שקר אחד גדול. תחת ידו נטולת הכישרון אבל מרובת הקשרים, הצליח רות' להגיע להישג מרשים ולהוציא משלושת הכוכבים של הסרט: סמואל ל. ג'קסון, ג'וליאן מור, ואדי פאלקו את ההופעות הגרועות ביותר שלהם אי פעם. מדובר במשימה מאוד קשה ורות' עמד בה הצלחה מרובה. תוסיפו לזה גם את ריצ'ארד פרייס שעיבד את רב המכר שלו לתסריט. יש הבדל מהותי בין כתיבת תסריט לכתיבת ספר. ספר יכול להכיל פאתוס, תסריט לא. רצוי מאוד שלא. אחרת זה מגוחך ובלתי אמין, ובסרט שלפניכם לא חסרים רגעים שכאלו.
הסרט נראה כאילו הוא מנסה להמשיך את הצלחת "התרסקות". גם הוא עוסק בגזענות ובדרך מצרף לחבילה גם רשלנות נפשעת. אבל הוא פשוט לא עושה את זה טוב, סליחה, הוא עושה את זה בצורה משמימה ומביכה. "התרסקות" על כול הדידקטיות שבו מצליח לעניין בזכות הסיפורים והמשחק המרשים. בסרט הזה הסיפור לא מעניין ועוד יותר גרוע הוא צפוי ומשעמם. מאי שם נוחתת לה עלילת דם שהשתמשו בה במאות סרטים, סדרות ומיני סדרות בעיקר כאלו שעוסקות בדרום ארה"ב. השוטרים רעים, האפרו-אמריקאים טובים, הלבנה מטורללת, השוטר האפריקאי שובה לב, הכול סטריאוטיפי רדוד ובלתי מעניין בעליל."שקרים באפילה" הוא סרט באורך 116 דקות וכרטיס לקולנוע עולה 35 ₪. המסקנה שלי היא שכנראה הוא מיועד לאנשים שאין להם הרבה מה לעשות עם הכסף והזמן שלהם, כי אחרת אין שום סיבה שבעולם לראות, להשכיר או לשבת על הספה בסלון ולצפות בו בטלוויזיה. אם חשקה נפשכם בסרט שעוסק בגזענות צפו ב"התרסקות" או ב"שלוש הלוויות של מלכיאדס אסטרדה". יש לקוות ש"שקרים באפילה" יעלם באפילה וישכח במהרה.
שקרים באפילה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דאןגיל: 1720/09/2008 18:14:59
1/10אייקון ציון
סרט חלש!
שם: אלי אבשרהגיל: 2007/03/2006 23:50:55
3/10אייקון ציון
סרט רע מאוד. מדובר בעלילה שאמורה להיות מותחת ומעניינת אבל איך אומרים..כגודל הציפיות כך גם גודל האכזבות. ההמלצה שלי היא שתחכו ל-DVD כי לקולנוע לא כדאי ללכת. התאכזבתי ובגדול
שם: שרון חזןגיל: 2706/03/2006 10:54:29
4/10אייקון ציון
הסרט מאכזב ביותר, החצי הראשון של הסרט נותן תקווה לסיפור מעניין אך הפלא ופלא מהרגע בו מתבהרת התעלומה הסרט הופך לארוך ונמתח כמו גומי לעיסה של בזוקה. הסיפור לא מחדש כלום, המשחק בינוני וההרגשה בסוף מביאה אותך לומר "איזה ביזבוז זמן, הייתי מעדיף לראות פרק חוזר של פסוקו של יום"
קישורים
חץ שקרים באפילה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט