שבע חרבות ביקורת סרט

Seven Swords Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שבע חרבות":
"קונג-פו אסלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Seven Swords
משחק דוני יין, לאון לאי, צ'רלי יאנג, קים סו-יון, לו יי, מיישל וונג, ג'ייסון פאי פיאו במאי/ת טסוי הארק  
זר
ביקורת סרט לשבע חרבות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קונג-פו אסלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטיו של הבמאי הקופתי ביותר במזרח הרחוק, טסוי הארק, אינם מוכרים בישראל. למרות קריירה ארוכת שנים שהחלה בראשית שנות השמונים המפיצים בארץ נמנעו מלהציג את סרטיו האסייתים המצליחים בבתי הקולנוע. מביני עניין אולי צפו בהוצאות מצומצמות מתורגמות לעברית של יצירותיו ב dvd , כמו "לוחמי ה-ZU", "מסכה שחורה 2", ו"זמנים משתנים". בבתי הקולנוע כן הוקרנו שני סרטים אמריקאיים שביים בכיכובו של ואן דאם: "דאבל טים" ו"חיסול קטלני". הסרט הסיני היחיד שלו שזכה להפצה מסחרית מצומצמת היה, "פקין בלוז" ועברו מאז עשרים שנה.יצירותיו של טסוי הארק, מיועדות בראש ובראשונה לקהל הנאמן שלו בבית. הוא יודע שהוא מייצר בידור ולא מתכחש לזה לרגע. הוא הפסיק להתחנף לקהל האמריקאי אחרי הניסיון הלא מוצלח שלו בהוליווד עם ואן דאם. הסרטים שלו עשויים לפי מיטב המסורת: הם אלימים מאוד, מבוססים על תסריטים קיטשיים, משחק מוגזם ומתעלמים לחלוטין מכללי הפוליטיקלי קורקט. לא תמצאו שם יונים מעופפות, עלים בשלל צבעים, צמרות עצים ותלבושות מרהיבות עין. כן תמצאו שם ראשים מעופפים, אברי גוף כרותים וזעקות שבר גם של ילדים ונשים.
מבקרי הקולנוע במערב לא מתים על ההשתוללות חסרת הרחמים שלו. טסוי הארק אינו מתיימר להתאים את העשייה הקולנועית שלו עלילתית וויזואלית כדי שתקרוץ לעין המערבית. בשנת 2005 "שבע חרבות" פתח את פסטיבל ונציה היוקרתי ואף השתתף פסטיבל טורונטו הנחשב. כנראה מנהלי הפסטיבלים הבינו את חשיבותו של היוצר שצבר מספר רב של מעריצי סרטי הפעולה האסייתיים במערב. זו כנראה גם הסיבה המרכזית להגעתו של "שבע החרבות" ארצה.בתור מעריץ שכזה לא התאכזבתי לרגע אחד ממה שהוצג על המסך: מה שציפיתי - קיבלתי. הסרטים של טסוי הארק מאוד פשוטים וזאת למרות מגוון הדמויות הרב, (ולעיתים קרובות לא כל כך הכרחי), שיש בסרט. העלילה מתרחשת בשנת 1660 כאשר הממשלה החדשה בסין אוסרת את השימוש והלמידה של תורת אומנויות הלחימה. רוח-אש, לוחם אכזרי בעל צבא משלו, יוצא למסע קטלני שבו הוא מחסל כפרים שלמים ומנקה אותם לא רק מלוחמים אלא גם מנשים, קשישים וטף. מולו ניצבים פו קינגזו, מוציא להורג לשעבר שחש מחויבות מוסרית למנוע את שפיכות הדמים. כפרייה פשוטה וחברה לשעבר ועוד ארבעה לוחמים מנוסים מצטרפים גם הם.
השבעה נקראים "שבעת החרבות" בגלל החרבות המיוחדות שמוענקות להם ובעזרתם הם יוצאים לקרב המכריע של חייהם. אפשר לטעון שהסרט מתייחס לסרטו הקלאסי של אקירה קוראסווה, "שבעת הסמוראים" או לז'אנר סרטי המערבון בגלל המדבר שסובב את הדמויות שנעות בו בצורה די סהרורית. אבל יותר מכול הוא דומה לסרט מדע בדיוני. כול הדמויות נראות גדולות מהחיים ולעיתים נראה שכוח הסיבולת שלהם גובל בעל טבעי. כאילו הם מרחפים באוויר ללא שום בעיה. על אף שהעלילה ממוקמת בתקופת זמן קונקרטית, היא נראית תלושה מכול מציאות של עבר או הווה. נראה כאילו דמותו הנצחית של יודה היתה יכולה להשתלב בסרט בלי הרבה בעיות.אם אתם אוהבים קונג פו, חולים על פנטסיות, אם סצנות קרב אלימות הן הסצנות האהובות עליכם בסרטים, שיחות סרק בסרטי פעולה תמיד נראו לכם מיותרות, ולא מפריע לכם שהעלילה היא הדבר הכי פחות רלוונטי ובעיקר משמשת כקו מתאר לסצנות פעולה מרהיבות ומרשימות, "שבע החרבות" הוא הסרט המושלם בשבילכם. אני מרגיש מחויב להזהיר: ברגע שאתם נכנסים לטריטוריה של טסוי הארק תשכחו מכול מה שראיתם בסרטים אחרים. זה עולם קולנועי חדש לחלוטין עם חוקים שלא חלים על הקולנוע ההוליוודי והמערבי. אם תהיו מוכנים לקבל על עצמכם את החוקים האלה, הנאתכם מובטחת.
שבע חרבות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אמירגיל: 3115/03/2006 12:05:20
9/10אייקון ציון
סרט מדהים!. גם אני חובב של הז'אנר הנ"ל ונהניתי מכל שניה. החסרון היחיד שמצאתי הוא האורך של הסרט 3 שעות (כולל הפרסומות וההפסקה) אבל חוץ מזה היה בסרט את כל מה שאפשר לבקש - קרבות מרהיבים, נופים מדהימים, גיבורים גדולים מהחיים - בקיצור חוויה - מומלץ מאד
שם: גיליגיל: 2411/03/2006 22:21:26
2/10אייקון ציון
אני רוצה את השעתיים האלה מהחיים שלי בחזרה, אם אפשר. למרות שאני חובב של סרטים מהזן הנ"ל, הצפייה בסרט הייתה תרגיל מייאש בלנסות לאתר עלילה (לא הצלחתי, אם מישהו שואל). הדמויות שטחיות (תיאור נאמן של אחת מהן: "גלחו לי חצי מהראש ושימו עלי שריון, אבל תתעלמו מזה שאני בכלל בחורה"), והתסריט זוועה. לא הייתי אפילו מוריד את הסרט הזה באינטרנט.
קישורים
חץ שבע חרבות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט