מטאדור ביקורת סרט

The Matador Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מטאדור":
"ברוסנן קוטל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Matador
משחק פירס ברוסנן, גרג קיניר, הופ דיוויס, פיליפ בייקר הל, אדם סקוט, דילן בייקר במאי/ת ריצ'רד שפרד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למטאדור מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ברוסנן קוטל"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אתם מכירים את הסרטים שיש בהם הופעות נהדרות, בימוי מקצועי, הם מעלים חיוך ובעיקר מצליחים לספק בידור ראוי. סרטים שאתם נהנים להציץ בהם עוד פעם כשיש אותם באחד מערוצי הסרטים ואתם בכלל לא זוכרים שראיתם אותם בקולנוע ואז לפתע זה מכה בכם. ראינו את זה. "מטאדור" הוא סרט כזה. יש כאן הופעות מעולות של שלושת השחקנים הראשיים, בימוי מקצועי, תסריט משעשע אבל הסרט עצמו הוא לא יותר ממערכון קולנועי מוצלח. מערכון שלא מצליח להתפתח ליותר מזה ולכן הוא יומית מבדרת ביותר.כנראה מה שהופך את "מטאדור" לחוויה קולנועית שווה זו הופעתו הקרועה לחלוטין של פירס ברוסנן. מי שהתרגלנו אליו בתפקיד ג'יימס בונד המלוקק, נותן כאן הופעה קומית משולחת רסן של רוצח שכיר שנמצא על סף התמוטטות עצבים, אחת ההופעות הקומיות האמיצות ביותר והמפתיעות ביותר של השנה האחרונה. ברוסנן מחסל את הדימוי הקולנועי שנוצר לו בעקבות השתתפותו בסדרה "רמינגטון סטיל" ובתפקיד סוכן הוד מלכותה 007. הוא מסתובב עם תחתונים, כרס קטנה, שעיר ולא סקסי, שפם אפור, לא מסוגל לראות כשהוא מנסה לחסל מטרה. ברוסנן ביצע חיסול ממוקד לדימוי הקולנועי שלו. מי שיראה את הסרט הזה לא יוכל יותר לראות אותו בתפקיד הסוכן הידוע. השחקן גבר על הכוכב והוכיח שגם לדימוי ההוליוודי יש כשרון.
הסרט בבימויו של ריצ'ארד שפרד מתאר מפגש בין שני אנשים זרים ושונים לחלוטין שמבלים זמן משותף ביחד, לומדים להכיר אחד את השני ומעתה גורלם יהיה משותף. הסרט הוא שילוב בין "תקועים בדרך" ל"זרים ברכבת". כאשר בעלילה טבול שפע של הומור שחור, מתח מצמרר שלא נותן מנוח ואפילו סיפור נוגע ללב וקצת מיותר, (בטח הודבק כדי לרצות את הקהל הנשי).העלילה עוקבת אחרי ג'וליאן, רוצח שכיר המבלה את מרבית ימיו בשתייה וזיונים. בזמן פעולת חיסול במכסיקו הוא פוגש את דני רייט, איש עסקים שנמצא במשבר ומתקשה להחתים קליינט חשוב על עסקה גורלית. השניים מפתחים ידידות כאשר ג'וליאן מקנא בשגרת החיים של דני ואילו דני מקנא בחייו הסוערים של ג'וליאן. השניים מגלים שמתחת לסטריאוטיפים ההדדיים ישנם בני אדם עם היסטוריה ובעיות שרק אם הם ישתפו פעולה אולי הם יוכלו לעזור אחד לשני להתגבר עליהן.
שפרד מביים את "מטאדור" במקצוענות מרשימה אבל עושה הרושם שהוא לא מצליח להתפתח מעבר לרעיון המקורי של סוכן מכירות ורוצח שכיר נפגשים בבר. המשפט הזה מזכיר בדיחות רבות ומשעשעות על דמויות שנפגשות בברים כאשר בסוף יש פאנץ' ליין משעשע ולא מתוחכם. שפרד שגם כתב את התסריט מנסה להתרחק מטריטוריות זולות והוא מצליח לעמוד במשימה יפה, הוא אפילו מצליח ליצור דמויות עגולות ועמוקות. אבל העלילה לא הופכת למסעירה במיוחד והמתח נשמר על אש קטנה לכל אורך הסרט. כאשר הסרט נגמר בסוף התחושה היא שהיה נחמד, אבל ציפינו ליותר."מטאדור" הוא מפגש של שלושה שחקנים מאוד מוכשרים: פירס ברוסנן, גרג קיניר והופ דיוויס, במאי ותסריטאי שהיה לו אחלה רעיון לסרט, צלם, צוות הפקה ועוד שני שחקני משנה מוכשרים: פיליפ בייקר הול ודילן בייקר. כולם נהנו לספר ביחד את הבדיחה. זו בדיחה אינטימית, מתוקה שכזו שבעיקר מעלה חיוך על השפתיים ועושה תחושה טובה. למחרת זוכרים שסיפרו לנו בדיחה מוצלחת אבל מה בדיוק לא זוכרים.
מטאדור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עדידסגיל: 2217/03/2006 15:18:57
1/10אייקון ציון
סרט הזוי לחלוטין ולא קשור לכלום, זה לא קומדיה,לא מתח,לא דרמה, לא ברור בדיוק מה זה! לא מומלץ בכלל, גם לא לוידאו/DVD
שם: שלומי חגיל: 22
7/10אייקון ציון
סרט נחמד,גם מצחיק וגם מעניין,אומנם העלילה לא כזאת ברמה גבוהה אבל בכל זאת יצאתי מבסוט מהסרט.
קישורים
חץ מטאדור (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט