ונדטה ביקורת סרט

V for Vendetta Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ונדטה":
"אקשן חכם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר V for Vendetta
משחק נטלי פורטמן, הוגו וויבינג, סינאד קיוזאק, סטיבן פריי, ג'ון הארט, רופרט גרייבס, סטפן ריי במאי/ת ג'יימס מקטיג  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לונדטה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אקשן חכם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע5.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די88.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כנראה האולפנים בהוליווד נחושים להפסיד כסף, אחרת אין הסבר הגיוני להפקה הגדולה והיוקרתית, "ונדטה". הסרט שהופק ונכתב על ידי אנדי ולארי וושאובסקי (הבמאים, התסריטאים והמפיקים של סרטי, ה"מטריקס") היה אמור להיות אחד מסרטי האקשן המרהיבים של עונת החגים - הסרט שפותח באופן רשמי את הקיץ ואת תקופת שוברי הקופות הקיצית הבאה עלינו לטובה. אז זהו ש"ונדטה" הוא באמת סרט מרהיב עין אבל הוא גם סרט מאוד פוליטי, פילוסופי ומאתגר. זה סרט שפונה אל הראש דרך הלב וכמות הפיצוצים והחיסולים שבו מינימלית. לא בדיוק הסחורה שקהל היעד הצעיר מצפה לה. אגב, אני בעד.אלן מור ודיוויד לויד, הביאו לעולם את "ונדטה" בשנת 1981. לוחם החרות עם המסכה הופיע לראשונה בירחון הקומיקס העצמאי "לוחם". סיפורו רכש מעריצים רבים ולמרות זאת אחרי 26 ירחונים הוכרזה פשיטת רגל. רק ב 1989, לאחר חמש שנים של הפוגה, השלימו מור ולויד את סיפורו של "ונדטה" בחסות די.סי קומיקס והסיפור פורסם בשלמותו כרומן גרפי. העלילה של "ונדטה" מתרחשת בעתיד הלא רחוק, עתיד בו עדיין ניתן לזהות את לונדון של ימינו. ראש ממשלת בריטניה, מרגרט תאצ'ר יכולה להיות מאוד מרוצה מהשפעתה על צמד היוצרים, כי היא הכוח המניע מאחורי הרעיון לקומיקס. המשטר הקונסרבטיבי בראשותה בסוף שנות השבעים ובשנות השמונים היווה השראה ישירה למדינת המשטרה הפשיסטית הקיימת בקומיקס.
אנדי ולארי וושאובסקי מעריצים את הרומן הגראפי של מור ולויד. הם כתבו את התסריט של "ונדטה" והראו אותו לעוזר הבמאי הראשון שלהם, ג'יימס מקטיג. זה עבד איתם באופן צמוד על שלושת סרטי ה"מטריקס" ובאופן מפתיע ביותר הוא עושה עבודת בימוי מרשימה ביותר. עבודה הרבה יותר מוצלחת ממה שצמד האחים עשה בסרט השלישי בטרילוגיה המדוברת. הוא מצליח לרתק את הקהל אל המסך לא רק בשל הויז'ואל עוצר הנשימה של הסרט, אלא גם בשל הכישרון להפוך את התסריט שרובו מבוסס על מונולוגים ודיאלוגים ארוכים למרתקים ומעניינים."ונדטה" מעלה רעיונות פוליטיים העוסקים באופן ישיר בעולמנו כיום. הוא מציג לפנינו עולם שמבצע טיהורים על רקע מיני, עולם שבו הומואים ולסביות מוכנסים לתאי השמדה ונקברים בקברי אחים. עולם שבו כול מי שמתנגד למשטר נעלם במתקנים ממשלתיים והדרך היחידה שלו לצאת מהם הוא בתור גופה. ילדיהם של אותם מתנגדים ירצחו או יועברו לפנימיות שם ישטפו להם את המוח. "ונדטה" הוא יצירה קולנועית טעונה המתארת משטר דתי, עריץ וקיצוני. אין ספק שצמד האחים מתייחס באופן ישיר אל הבית הלבן בחסותו של הנשיא בוש, ומניסיונות השתלטות של גופים נוצריים ודתיים על האג'נדה היומית בארה"ב.
בדרך כלל בסרטי פעולה הגיבור הוא סמל הטוב מההתחלה עד הסוף אבל כאן מדובר בטרוריסט. אדם מריר, בודד ואלים. אדם שהמהות היחידה לקיומו היא הרצון העז שלו לנקום בכל מי שהתעלל בו וערך עליו ניסויים בזמן שהוא היה אסיר במתקן ממשלתי. למרות חיבתו למוסיקה, ספרות, קולנוע קלאסי, וי מונע מיצר נקם ולכן הוא יעשה הכול, אבל הכול כדי להשיג את מטרתו. התוכניות שלו משתבשות כאשר הוא פוגש באיווי, בחורה צעירה שעובדת בטלוויזיה. וי מציל אותה לילה אחד כאשר היא יוצאת מהבית אחרי שעת הסגר. גורלותיהם משתלבים זה בזה ומכאן העניינים רק ילכו ויסתבכו עבור שניהם. אני לא אפרט יותר מדי על העלילה, כדי לא להרוס לכם את הסרט.צוות שחקנים מעולה שלא מורכב מכוכבים אלא משחקני אופי נפלאים נותנים כאן הופעות מרשימות במיוחד. בתפקיד הראשי נמצא השחקן האוסטרלי המעולה הוגו וויבינג שמצליח בעזרת כריזמה בלתי נתפסת ליצור דמות מרתקת כאשר על פניו מסכה לבנה ומבהילה בעלת הבעה אחת לאורך כול הסרט. משימה כמעט בלתי אפשרית שרק שחקן מעולה כמו וויבינג היה יכול לעמוד בה. הוגו וויבינג התפרסם כאשר גילם את הסוכן סמית' בסרטי ה"מטריקס". הוא מוכר גם מהלהיט "פרסיליה מלכת המדבר" ומהמותחן האוסטרלי המבריק "עדות עיוורת", לצד קורט ראסל. נטלי פורטמן כאיווי המונד, נותנת כאן הופעה מרשימה. דמותה מתמודדת עם קונפליקט פנימי, היא לא בטוחה שהיא תומכת בטרור ובמסע הרציחות של וי. היא לא דמות אקטיבית ולכן מעניין לראות כיצד היא יוצרת את דמותה של הצעירה שעברה כול כך הרבה סבל ועם זאת עדיין מקווה לנצח את משטר הפחד בדרכים לא אלימות.עוד משתתפים בסרט: סטפן ריי, ג'ון הארט, סטיבן פריי, רופרט גרייבס, ושחקנים בריטים נוספים שנותנים הופעות מעולות. "ונדטה" הוא לא סתם סרט פעולה. הוא סרט שמצד אחד מספק בידור ראוי לחלוטין ומצד שני מפתיע כאחד הסרטים הפוליטיים הקשים והנוקבים ביותר של התקופה האחרונה. הוא מעלה שאלות פוליטיות ופילוסופיות שלא ניתן להתעלם מהם ולכן יש בו כול כך הרבה מסתם עוד מוצר הוליוודי שגרתי. הוא מעיז להציג מראה פסימית מול המציאות שבה אנו חיים ומזהיר מפני העתיד להתרחש בעולם כולו, והוא עושה זאת בסרט הוליוודי מסחרי לכול דבר.
ונדטה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1524/07/2018 03:56:21
7/10אייקון ציון
סרט חשוב ודי מעניין. המשחק מצויין, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה, סצנות האקשן סוחפות ועשויות היטב, המסרים חזקים ואקטואליים גם כיום, העריכה מעולה, רוב הדיאלוגים מעולים והתסריט והעלילה טובים ברובם עם זאת שלעיתים הם נמרחים מידי, די צפויים, לא תמיד מלהיבים במיוחד וממומשים חלקית. בקיצור, אפשרי לצפייה.
שם: יואלגיל: 3210/02/2014 09:32:27
8/10אייקון ציון
סרט חזק עם מסר ברור. עשוי בצורה טובה ומשחק אדיר של שני השחקנים
שם: ...גיל: 2015/12/2012 13:50:36
8/10אייקון ציון
סרט מדהים ומעורר מחשבה. עיקר ההצלחה של הסרט הוא לא באקשן שיש בו אלא במשחק המ-ד-ה-י-ם של נטלי פורטמן והוגו וויבינג. זה לא סרט שקל לעיכול משום שהוא מעורר הרבה מחשבה ומעלה שאלות רבות על החברה והממשל שלנו. מי שמחפש אקשן זה לא הסרט שלו. סרט פילוסופי מתחילתו ועד סופו.
קישורים
חץ ונדטה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט