פרסומת

מכוניות ביקורת סרט

Cars Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מכוניות":
"מכונית יד שנייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Cars
משחק אוון ווילסון, פול ניומן, צ'יץ מרין, בוני האנט, קתרין הלמונד במאי/ת ג'ון לסיטר  
ילדים
ביקורת סרט למכוניות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מכונית יד שנייה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די79.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חברת פורום פילם מיוזמות החרם על מבקרי הקולנוע הורתה ליחצ"ני הסרט "מכוניות" לא להזמין אותי להקרנת העיתונאים. הם חושבים שהביקורת הבינונית שאכתוב תמנע ממנו להפך ללהיט גדול. גם הביקורות הבינוניות ומטה בארה"ב לא מנעו מהסרט להצליח וגם לא הביקורת הבינונית שאני אכתוב לא תמנע ממנו להצליח. רק תוכנות מאוד מסוימות שנמצאות במחשב שלכם עלולות למנוע מהסרט הזה להצליח. בכל מקרה, "מכוניות" סרט האנימציה של "פיקסאר" הוא הסרט החלש ביותר של החברה, שנקנתה לא מכבר על ידי אולפני דיסני.קצת קשה להאמין, אבל אחד עשר אנשים בוגרים עמלו על כתיבת התסריט הממוחזר עד עייפה של "מכוניות". במחווה נוסטלגית משהו לסרטיו של פרנק קפרה הם ממקמים את מרבית העלילה בעיירה קטנה ונידחת שהכביש העוקף כמעט ומחק אותה מהמפה. העסקים מושבתים והעיירה סגורה כמעט לחלוטין. לעומת נורמן בייטס ב"פסיכו" שמאבד את זה כאשר הכביש העוקף משבית את המוטל שלו, תושבי "רדיאטור ספרינגס" דווקא מאוד חביבים כלפי גיבור הסרט שנוחת בעיר בטעות. "מכוניות" מנסה להגיד כמה דברים על העולם המודרני, על תאגידים, תקשורת וכוכבים. מי שיצליח להתעלם מהעובדה שאולפני דיסני רכשו את אולפני פיקסר ב 7 מיליארד דולר אולי גם יאמין להם.
העלילה עוקבת אחרי מכונית מרוצים שחצנית בשם "לייטנינג מקוויין". בכתוביות לעברית קוראים לו משום מה "ספידי". רצה הגורל והמכונית העירונית החביבה על אמצעי התקשורת מגיעה בשגגה לעיירה הנידחת שם היא לומדת את חשיבותה של חברות, משפחה, טבע ושאר הערכים האמריקאים הנושנים שנגוזו מהעולם באדיבות הקפיטליזם האמריקני הדורסני. האירוניה מאחורי המסר היא שבסופו של דבר אותה עיירה נידחת הופכת בעצמה למוצר מסחרי גדול וממוסד באדיבות אותה מכונית מרוצים שחצנית שבונה במקום מגרש מרוצים. כלומר המסר לאותן עיירות נדחות הוא שהן כנראה זקוקות לאיזה סלבריטי שיקים בהם עסק כדי לגאול אותן מהשיממון הכלכלי.מלבד העלילה הממוחזרת שנראתה במאות סרטים שכיכבו בהם בני אדם בשר ודם ולא פיקסלים ממוחשבים, נראה כאילו פיקסר הולכים ומאבדים את זה לא רק מבחינת עלילה אלא גם מבחינת הומור. למעט דמות אחת משעשעת למחצה, בשם Mater, בדיבובו של הקומיקאי האמריקאי המצליח Larry The Cable Guy, שני המדבבים הראשיים של הסרט הם אוון ווילסון נטול האופי והקומיקאית בוני האנט שקולה נטול כול חן. את תו התקן ההוליוודי הקלאסי והאיכותי מעניק פול ניומן, אחד השחקנים הבכירים והקשישים ששרדו את הוליווד העכשווית.
עושה רושם שמה שייחד את הסרטים של חברת "פיקסר" הוא שהם הצליחו לפנות לקהל מגוון ורחב ונראה כאילו הפעם הם מתמקדים בקהל הילדים האמריקאי עם ערכים נוצריים וקהילתיים. למרות שהמכוניות בסרט צבועות בשלל צבעים, הסרט מריח בעיקר לבן ורק הדמויות המשניות השוליות בעלות מבטאים וגם אלו בעיקר כדי לשעשע ולא כדי ליצור דמויות עם אופי אמיתי. האם "מכוניות" מסמל את השתלטותה של דיסני על שלל מחלותיה על חברת האנימציה העשירה והאיכותית ביותר בהוליווד? עדיין לא ברור, אבל בהחלט ברור שזה לא הסרט הטוב ביותר שנוצר ב"פיקסר" והזמזום האינסופי בתקשורת סביב הסרט לא מצדיק את מוצר הצריכה שנראה על המסך.ולסיום כמה מילות הרגעה, האנימציה עדיין מדהימה ביופייה וישנו שפע של הברקות ויזואליות שמספקות הנאה ומצליחות לעורר עניין לאורך כול הסרט, ומדובר בסרט ארוך של 120 דקות. מי שיחכה עד סוף הכתוביות ייהנה מתוספת קצרצרה ומשעשעת וגם יזכה להיחשף לשמות העסקים השוכנים על כביש 66 הנידח שמהם יוצרי הסרט שאבו השראה. שימו לב, לפני "מכוניות" מוקרן סרט קצרצר ומוצלח במיוחד בשם, "תזמורת של איש אחד" שבאופן טראגי למדי הרבה יותר טוב מהסרט הארוך שמוקרן אחריו.
מכוניות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1416/06/2017 23:23:15
6/10אייקון ציון
סרט חמוד וילדותי !!! האנימציה מעולה, הפס-קול מצויין, הבדיחות משעשעות והדיאלוגים בסיסיים ומעניינים אבל הדיבוב העברי גרוע והתסריט והעלילה צפויים, קלישאתיים, חסרי מקוריות ולפעמים אפילו מרדימים. בקיצור, במיוחד לילדים. אפשר לראות !!!
שם: עוז הרריגיל: 2016/09/2006 16:28:55
2/10אייקון ציון
איכככס, סרט סיוטי, אחרי 10 דקות אמרתי: טוב, אולי זה ישתפר, אחרי 20 דקות אמרתי אולי אני אנסה לראות עד האמצע, אחרי 25 דקות כבר לא יכלתי יותר
שם: פז שחרגיל: 1401/09/2006 10:47:05
6/10אייקון ציון
סרט נחמד. וזהו!
קישורים
חץ מכוניות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט