פרסומת

מעבר ליער ביקורת סרט

Over the Hedge Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מעבר ליער":
"מצחיק וסוחף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Over the Hedge
משחק ברוס וויליס, גרי שנדלינג, סטיב קארל, תומס היידן צ'רץ, יוג'ין לוי, אליסון ג'ני, אווריל לווין, ניק נולטה, וונדה סייקס, וויליאם שטנר, קתרין אוהרה במאי/ת טים ג'ונסון, קרי קירקפטריק  
ילדים
ביקורת סרט למעבר ליער מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצחיק וסוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע8.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די88.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
את הסרט החדש מבית היוצר של Dream Works הלכתי לראות בטורונטו בזמן שהתארחתי בפסטיבל הסרטים שם. חששתי שיחסי הציבור של גלובוס לא יזמינו אותי להקרנת העיתונאים מאחר ואני שייך לקבוצת מבקרי הקולנוע שמסרבים להיכנע לתאגידים צמאי כסף וממשיך לעלות ביקורות בימי חמישי כמו שנהוג בכול העולם. הופתעתי לגלות שלמרות זאת בגלובוס גרופ מצאו לנכון להזמין את מבקרי הקולנוע לצפות בסרט האנימציה החדש מבית שפילברג, המתחרים הכבדים באמת של דיסני ופיקסר. מאחר ונהניתי מאוד בפעם הראשונה הלכתי גם בפעם השנייה והחוויה חזרה על עצמה. "מעבר ליער" הוא סרט האנימציה הטוב ביותר הקיץ, נקודה.די קל להבין למה בגלובוס גרופ החליטו להציג את "מעבר ליער" לעיתונאים. נכון שלא מדובר ביצירת מופת כמו "הטירה הנעה" או "חתונת רפאים" מהקיץ שעבר, אבל בהחלט מדובר במוצר צריכה סוחף ומבדר שעושה טוב על הלב. "מעבר ליער" מספק חוויה קולנועית קצבית ומסעירה רוויה בסצנות מצחיקות ואפילו יש גם כמה אמירות על אמריקה הצרכנית של הפרברים. בכל מקרה "מעבר ליער" הוא בדיוק ההפך מ"מכוניות" הארוך, האיטי, המסורבל ונטול הקצב שעלילתו הידידותית יתר על המידה מתאימה יותר לקהל של גנון ופחות לאנשים מבוגרים.
אר-ג'יי הוא דביבון שנון המכור למוצרי צריכה אמריקאים. הוא מחליט לנסות לגנוב את המוצרים מדוב גדול ולא בדיוק חביב בזמן שזה נמצא בתרדמת החורף שלו. לרוע מזלו הדוב מתעורר. אר-ג'יי מבטיח לו שתוך שבוע הוא יחזיר לו את המזון הגנוב אחרי שזה מושמד על ידי משאית חולפת, אך לא ברור איך הוא יצליח לעמוד במשימה. הוא יודע שאם הוא לא יצליח להשיג את כול מוצרי המזון, הדוב החביב יהפוך אותו לארוחת ערב. כאשר הוא פוגש את וורן הצב וחבורתו המורכבת מחיות יער הוא מחליט לנצל אותם כדי לגנוב מזון מבני האדם החיים בפרברים מעבר לגדר.גדר חיה גדולה וירוקה שצמחה ממש באמצע היער ובעצם מפרידה בין תושבי היער והפרברים מסמלת שני עולמות שונים לחלוטין. עולם צרכני מהיר, שבע ודורסני לעומת הטבע הירוק והאיטי. היא גם מסמלת את העולם המנוכר והעירוני לעומת הטבע הרגוע והידידותי. הידע הרב של אר-ג'יי על העולם האנושי קוסם לחבורתו של וורן והם מחליטים לצרף אותו לחבורה ולהיעזר בכישוריו כדי לאגור מזון לחורף הבא. הם לא יודעים שהוא בעצם מנצל אותם כדי להציל את העור שלו וכלל לא אכפת לו שהם ירעבו למוות בחורף.
מאחר ומדובר בסרט משפחתי יהיה גם מוסר השכל. את הגרסה הדוברת האנגלית מדבבים מספר שחקנים וקומיקאים מהשורה הראשונה של הוליווד. ברוס וויליס הוא אר-ג'יי הדביבון השחצן ורב הקסם, גארי שנדלינג הוא וורן הצב העגמומי, ואילו סטיב קארל הוא הסנאי האמי שפשוט גונב את ההצגה מכולם. עוד במדבבים הם ניק נולטה, וונדה סייקס, וויליאם שטנר, תומאס היידן צ'רץ, אליסון ג'ני, יוג'ין לוי, קתרין אוהרה והזמרת הצעירה אווריל לווין.בסרט "מעבר ליער" יש ביקורת על הטבע האנושי, על ההתמכרות שלנו למוצרי מזון ומוצרי צריכה, חשיבותה של חברות ושלל מסרים ירוקים על כך שאנחנו הורסים את הסביבה הטבעית ופוגעים בחיות היער. אף אחד מהם לא משתלט על הסרט והורס את החוויה הבידורית הראויה שהוא מספק במשך תשעים דקות שוות במיוחד.
מעבר ליער - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ישי קופמןגיל: 1116/09/2006 09:59:22
7/10אייקון ציון
סרט נחמד, מומלץ ללכת כל המשפחה.
שם: אניה .ב.גיל: 1221/08/2006 15:21:11
10/10אייקון ציון
כששמעתי על הסרט הזה, מיד רצתי אל אחותי לבקש מימנה לכחת אותי לסרט הזה (לא מרשים לי ללכת לבד)...וכשהיא ראתה שזה סרט של היוצרים של שרק מיד הסכימה, הסרט היה פיצוץ!!! (אני כניראה קצת מגזימה)..אבל הוא היה ממש מצחיק וחמוד, יחסית לזה שחושבים שאני קוראת לעת, קראתי מהר.....
שם: הדרושגיל: 1513/08/2006 21:02:52
10/10אייקון ציון
הסרט הכי טוב שראיתי בזמן האחרון! אני ואח שלי בן 8 הלכנו ונהנינו מאד...מומלץ!
קישורים
חץ מעבר ליער (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט