בריק ביקורת סרט

Brick Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בריק":
"מותחן חזק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Brick
משחק ג'וזף גורדון-לוויט, אמלי דה ראבין, נורה זהטנר, לוקאס האס, נח פלייס, מאט או'לירי, נח סגאן, מיגן גוד במאי/ת ריאן ג'ונסון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבריק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן חזק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"בריק", סרט הביכורים של ריאן ג'ונסון הוא אחד הסרטים המפתיעים, החכמים והמהנים שראיתי בשנה האחרונה. בפעם הראשונה שראיתי את הסרט, זה היה בטורונטו כאשר התארחתי בפסטיבל הסרטים והחלטתי לנדוד לבית קולנוע מסחרי לבדוק קצת סרטים עצמאיים. ישבנו שלושה אנשים באולם בהקרנה של חמש אחה"צ. הסיבה שבחרתי לראות את "בריק" היא לא בגלל שקראתי על הסרט דברים טובים אלא בגלל שהכוכב שלו הוא ג'וזף גורדון לוויט, כנראה השחקן הצעיר הטוב ביותר בארה"ב היום. ההופעה המצמררת שלו ביצירת המופת של גרג אראקי, "עור מסתורי", היתה ראויה לאוסקר. גם בסרט זה הוא לא מאכזב ונותן כאן הופעה טוטאלית שגורמת לכול השחקנים סביבו להראות חובבנים.ג'ונסון עושה כאן מעשה לא יאמן ומסוכן במיוחד מבחינה מסחרית: הוא משלב שני ז'אנרים שונים לחלוטין, שבמהותם סותרים אחד את השני ופונים לקהלי יעד שונים לחלוטין. למזלנו הוא מצליח במשימה ובורא עולם קולנועי חדש לחלוטין. הז'אנר הראשון הוא של סרטי התיכונים שבדרך כלל מאופיינים בתאורה בהירה, דמויות סטריאוטיפיות ועלילה שבלונית. הז'אנר השני הוא של סרטי הבלשים שבדרך כלל מאופיין בתאורה אפלה, דמויות עמוסות בסתירות פנימיות וכמובן עלילה עם טוויסט מפתיע בסוף. הוא תיבל את יצירתו בסגנון ויזואלי של פילם נואר המתנגש בצילומים של אור יום. כאשר מרבית החדרים אפלים ובין קירותיהם מתרחשים מעשים אסורים אבל לעיתים נראה כאילו חצר בית הספר, המסדרונות והחניון השטופים באור יום הרבה יותר מסוכנים ומעיקים מאשר המרתף שבו הגנגסטר המקומי מנהל את עסקיו.
התסריט עצמו לוקח את הדמויות הסטריאוטיפיות המוכרות מכול סרט נעורים אפשרי ומלביש עליהם דמויות מתוך סרטי פילם נואר. ברנדן, התלמיד הלא פופולארי הוא הבלש הפרטי, התלמיד המבריק הוא המוח שמאחורי הבלש, הבחורה המקובלת היא הפאם פאטאל, הבלונדינית היא הקורבן, הצולע הוא המאפיונר. כאשר התמה המרכזית של סרטי הפילם נואר אודות מסע פנימי אל תוך עולם אפל המייצג בעצם את נפשו של הגיבור מתגשמת בתסריט הזה ובגדול. ברנדן עובר כאן מסע שלא הייתי מאחל לאף אחד לעבור. אין ספק שההתבוננות של ג'ונסון על המציאות המורכבת של בני הנוער בארה"ב דרך פילטרים קולנועים משדרגת את סרטו באלפי מונים.גיבור הסרט הוא ברנדן, תלמיד תיכון לא פופולארי במיוחד, צעיר שלא בדיוק מוצא את עצמו שייך לשום קבוצה חברתית בתיכון. זאב בודד מרצון שמוצא עצמו בתפקיד בלש, כאשר הוא חוקר מה עומד מאחורי היעלמותה של חברתו לשעבר אמילי. הוא נעזר בחברו האמיתי היחיד, שנקרא "המוח" ונסחף לתוך חקירה שחושפת עולם אלים של תככים, סמים ומין, המתרחש איך לא בין כותלי התיכון העירוני. ברנדן כמו כול גיבור פילם נואר טיפוסי הוא בחור עקשן וטוטאלי שמוכן לסכן את חייו כדי לחשוף את האמת שמתגלה כמורכבת ומסוכנת. הצופה בדיוק כמו גיבור הסרט נסחף אל דרך שאין ממנה חזרה ויוצא נשכר בגדול בסופו של דבר.
למרות הכישרון הרב של ריאן ג'ונסון ואהבתו לקולנוע הקלאסי, "בריק" נשען בעיקר על השחקן הראשי שלו. ג'וזף גורדון לוויט נושא את מרבית הסרט על כתפיו הצרות וגופו הכחוש והוא עושה זאת כמו כוכב קולנוע אמיתי. אין ספק שהשחקן הצעיר שהתפרסם דווקא בסיטקום "מפגשים מהסוג האישי" עומד להפוך לאחד הכוכבים הגדולים של השנים הקרובות. "בריק" עצמו הוא אחת ההפתעות המרגשות והמסעירות שתראו בתקופה הקרובה על גבי המסך הגדול.
בריק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3602/05/2012 14:31:37
7/10אייקון ציון
Brick ברנדון מקבל שיחת טלפון מסתורית מחברתו לשעבר הנעלמת במפתיע. הוא יוצא לחקור מה עלה בגורלה ונשאב לעולם אפל ומושחת...עלילת הסרט קצת מסובכת אך מעניינת,משחק טוב של ג'וזף גורדון-לוויט,סוף קצת לא מובן,סה"כ בסדר.
שם: עדו מורגיל: 3104/03/2007 23:17:37
1/10אייקון ציון
אם היה אפשר לתת 0 לסרט המטומם הזה הייתי נותן. סרט שמנסה להיות מתוחכם אבל בסה"כ מבלבל את השכל. חבר שלי המליץ עליו ומאז אני כבר לא חבר שלו בין הסרטים היחידם שהפסקתי באמצע.תחסכו לעצמכם גם לא ב-די וי די נרשמתי במיוחד לתת ביקורת על הסרט הגרוע הזה
שם: y hגיל: 1904/10/2006 03:48:57
8/10אייקון ציון
אם אתם רוצים ללכת לסרט שממש צריך לאמץ את המוח ולחשוב בו לכו לסרט הזה, הסרט הוא לא קל בכלל, יש בו הרבה רבדים סמויים, והעלילה עצמה לא בנויה באופן הוליוודי כזה שהצופה מתקדם עם הסרט באופן פשוט. העלילה מאוד מורכבת ובמהלך הסרט הצופה נחשף לכמויות אדירות של פיסות מידע שבעצם במהלך הסרט הוא צריך להרכיב אותן כמו פאזל כדיי להבין בדיוק מה קורה ולמה זה קורה. לדעתי כדיי להנות באמת מהסרט צריך לראות אותו לפחות פעמיים. סה"כ הסרט הזה הוא חוויה מעניינת, שונה ומקורית.
קישורים
חץ בריק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט