דלתות נפתחות ביקורת סרט

Tara Road Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דלתות נפתחות":
"סרט בנות רע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tara Road
משחק אנדי מקדואל, אוליביה וויליאמס, ברנדה פריקר, סטיבן ריאה, איאן גלן, רובי ווקס, ז'אן-מרק באר במאי/ת גיליס מקינון  
דרמה
ביקורת סרט לדלתות נפתחות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט בנות רע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
צילומי נוף יפיפיים, שחקניות ראשיות מקסימות ומתוקות, שחקני משנה מוצלחים ועלילה שבלונית ומביכה מגובה בתסריט טלוויזיוני הופכים את הסרט "דלתות נפתחות" לדרמת בנות משומשת ולא מעודכנת שניצלת בעיקר בשל עבודת הצילום הנעימה של ג'ון דה בורמן והליהוק המדויק. בקיצור, "דלתות נפתחות" הוא סרט בינוני שנועד לנשים משועממות שמחפשות תעסוקה בצהריי היום באמצע השבוע, וכדי לעביר את הזמן בין טלנובלה אחת לשנייה, הן צופות בערוצי סרטים שם מקומו הטבעי של הסרט הנ"ל.אז העלילה המביכה שנרקמה עוד ברומן הרומנטי של מאיווי בינצי מספרת על שתי נשים: הראשונה אמריקאית בשם מרילין המתמודדת עם מות בנה בתאונת אופנוע ביום הולדתו, (בסצנה הטובה ביותר בסרט, חבל רק שהיא פותחת את הסרט). השנייה היא ריאה, המתמודדת עם בעל בוגדני שיש לו פילגש בהריון מתקדם ולא רק זה הוא גם עושה מאחורי הגב את רוזמרי, החברה הכי טובה של ריאה מזה שנים. שתי הנשים נמצאות במשבר ומחפשות דרך להימלט ממנו. בעזרת שיחת טלפון תימהונית אחת שתי הנשים הזרות מחליטות להחליף בתים. כמובן שעם החלפת הבתים והמדינות, גם דלתות חדשות נפתחות ואור חדש יאיר את חייהן.
למזלו הרב של הבמאי גיליס מקינון שתי השחקניות הראשיות מצליחות איכשהו להציל את דמויות הקרטון. לאנדי מקדואל האמריקאית תמיד היתה נוכחות מאוד נעימה על המסך הגדול, היא שחקנית לא מוערכת בעלת נוכחות קלאסית ועושה הרושם שההתבגרות שלה מאוד יפה ונכונה. רק להיזכר בהופעה קורעת הלב שלה ב"תמונות קצרות" כאשה שאיבדה את בנה, כדי להבין עד כמה היא לא מיצתה את היכולת שלה בסרט הנ"ל ומצד שני אין לה הרבה מה לעשות עם התסריט הזה. עוד יותר מסכנה זו השחקנית אוליביה וויליאמס, אחת השחקניות האהובות עלי שנתנה הופעה כבירה בסרט "החוש השישי" וכאן הנוכחות שלה מצליחה ליצוק עומק לתוך דמות קרטונית מביכה.גם הליהוק המוצלח של צוות שחקני המשנה מאיר במקצת את האפלה. דבר ראשון חובבי "הקומיטמנטס" ישמחו לדעת ששני שליש מזמרות הליווי בסרט האגדי נותנות כאן הופעות משנה סבירות. מדובר במריה דויל קנדי וברונה גלגר. גם ז'אן מרק באר השחקן האמריקאי חביב הצרפתים ושחקנו הקבוע של פון טרייר נותן כאן הופעת אורח. סטיבן ריאה קופץ כאן לביקור. אפילו ברנדה פריקר שזכתה בעברה באוסקר שחקנית המשנה בסרט "כף רגלי השמאלית" מגיעה כדי להציל את המצב באחד הסופים היותר מביכים, ילדותיים ומגוחכים שנראו השנה, (בהחלט מנהל תחרות כבדה עם "אפקט הפרפר 2" על הסוף העלוב של השנה).
האכזבה הגדולה של הסרט לטעמי היא רובי ווקס. הקומיקאית ומראיינת הסלבריטאים החצופה היתה אמורה להיות שחקנית המשנה הקומית שמכניסה קצת הומור לכול העסק המשמים. ווקס מתגלה כשחקנית גרועה שלא מצליחה להציל טקסט בינוני ומביך. היא גם מסתובבת עם פיאה ג'ינג'ית מכוערת על הראש, מדברת בקול רם וסתם מתנהגת כמו בהמה באחו. אני מוכן להתערב שהיא כבר כתבה איזה מערכון על ההופעה המחרידה שלה בסרט המיותר הזה.הסרט שנקרא במקור Tara Road ע"ש הרחוב שבו נמצא הבית של ריאה, הפך בישראל ל"דלתות נפתחות" על משקל "דלתות מסתובבות". בכל מקרה שום דבר חדש ומסעיר לא מסתתר מאחורי הדלתות - לא באירלנד ולא באמריקה. מדובר באותם סיפורים שוב ושוב, בלי שום נגיעה אישית מעניינת של התסריטאיות או של הבמאי. ראיתם את הסרט הזה מיליון פעם בהולמרק או בכול ערוץ סרטים אחר. האשה הנבגדת תנקום בבעלה, האישה שאיבדה את בנה תחבר את השברים מחדש, הכול יבוא על מקומו בשלום, תהיה מוסיקה מרגשת ברקע, אתם תפהקו ולא תבינו למה שילמתם 35 ₪ כדי לראות את זה בקולנוע. גם אני לא מבין.
דלתות נפתחות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שלומי עזריהגיל: 3824/09/2006 10:50:47
1/10אייקון ציון
סרט קיטשי. אנדי מקדואל במשחק הכי גרוע שלה איפעם !!! 90% מהסרט משחק מזויף. השחקנית השנייה מדהימה ביופייה. ממליץ לא להתקרב
שם: שלומי עגיל: 2817/09/2006 16:51:52
7/10אייקון ציון
למי שתוהה הסרט יצא כבר ב-DVD לפני 8 חודשים, וזה שרק עכשיו הוא הגיע למסכי הקולנוע בארץ, זאת פדיחה! טוב יש הרבה מקרים שסרטים אחרי שהם יצאו מזמן ל-DVD ואחרי שנה פתאום רואים אותם במסכי הקולנוע בארץ! למשל: לרדת מהפסים, 9 נשמות ועוד רבים! :)
שם: יעל רוזנטלגיל: 2712/09/2006 13:39:51
9/10אייקון ציון
סרט מקסים! אנדי מקדואל הזכירה לי למה התגעגעתי אליה, אוליביה וויליאמס משחקת נפלא, ורובי ווקס מצחיקה להפליא. מומלץ!
קישורים
חץ דלתות נפתחות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט