מדעי החלום ביקורת סרט

The Science of Sleep Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מדעי החלום":
"חלום מתוק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Science of Sleep
משחק גאל גרסיה ברנאל, שרלוט גינזבורג, אמה דה קון, מיו מיו במאי/ת מישל גונדרי  
קומדיה
ביקורת סרט למדעי החלום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חלום מתוק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסרטו החדש מנסה מישל גונדרי להמשיך בדרך שטווה לעצמו בסרטו הקודם והמופתי, "שמש נצחית בראש צלול". כנראה שהיעדרות של התסריטאי צ'ארלי קאופמן השפיעה על הבמאי שגם כתב את התסריט, והיצירה הזו הרבה פחות מגובשת מהקודם. מה שמפצה על כך הוא עולם ויזואלי מדהים, ייחודי ומטריף חושים שגונדרי מעצב בכישרון רב.גאל גרסיה ברנאל המתוק מגלם את סטפן, בחור אינפנטילי ודי תימהוני שהחלומות והמציאות הם אחד מבחינתו. הוא לא ממש שולט בשום דבר בחייו ושני העולמות השונים כל כך מתערבבים זה בזה. הבחור האומלל מאבד שליטה לחלוטין. שרלוט גינסבורג המתוקה מגלמת את סטפני, בחורה אינפנטילית למדי שגם לה יש בעיות שונות ומשונות. השניים מעדיפים לבלות במסעות מופלאים במרחבי התת-מודע ולא ממש מצליחים להניח רגליים על הקרקע.
הצרה המרכזית של התסריט ההזוי לחלוטין הוא שגונדרי לא מצליח ליצור דמויות בוגרות ואמינות. גיבוריו הם אינפנטילים וילדותיים הלכודים בגחמות בלתי ברורות. מצד שני התלישות של הדמויות בסרט והמשחק הכובש של השחקן המכסיקני והשחקנית הצרפתייה כובשים את הלב. הרצון העז שלהם למצוא אהבה, המלחמה שהם מנהלים בבדידות שאוכלת אותם, והבריחה שלהם לעולם החלומות, פשוט מתוק, מתוק מאוד.בדיוק כמו ב"שמש נצחית בראש צלול" גם כאן גונדרי עוסק בחלומות ואהבה. גם כאן העלילה פשוטה. הרומנטיקה הבסיסית והרעיונות הויזואליים משמשים כפרשנים לעולם הרגשות המסעיר של הדמויות הראשיות. ההבדל בין הסרט הנ"ל לעומת "שמש נצחית בראש צלול" הוא שבראשון העולם הרגשי שלו היה מבוסס גם ברמה תסריטאית ואינטלקטואלית, והפעם גונדרי נותן דרור ליצירתיות שלו והוא לא ממש הגביל את עצמו בשום רמה. נראה כאילו האינסטינקטים שלו השתוללו שעות נוספות ובחדר עריכה הוא לא טרח במיוחד לעצור ולחשוב. הוא גם לא טרח להשקיע מחשבה האם יש משהו מאחורי ההזיות המככבות בסרט.
כך הוא יצר את אחד הסרטים הסוריאליסטיים הנגישים והמוצלחים של התקופה האחרונה. אתם רק צריכים להגיע אל אולם הקולנוע עם ראש פתוח ולהסכים ליפול שבי ליצירתיות הבלתי נשלטת של אחד הבמאים החשובים, המקוריים והמשפיעים ביותר של העשור האחרון, ולקוות שהיוצר הכישרוני ימשיך להפתיע, לרגש ולהצחיק אותנו עם עולמות הזויים חדשים לחלוטין גם בסרטיו הבאים.
מדעי החלום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: D Lגיל: 1529/06/2008 00:44:28
10/10אייקון ציון
הסרט מדהים! הטסריט אומנם לא היה-"מהמם" אבל בסרט הזה העלילה לא חשובה אלא הוויזואליות של הבמאי,רואים שהוא בא מרקע של קליפים ורואים את ההקשר בין הקליפים לבין הסרט,הוא משתמש באלמנטים רבים של הגדלה או ה"חוט הדק" שבין מציאות לדמיון ממש כמו בקליפים שלו ובעצם רק הוא עצמו(מישל גונדרי) יכול להבין מה המסר של הסרט או יותר נכון מה הכוונה מאחוריו בשבילנו זה איזה דבר מסתורי שגדוש בגאונות וקולנוע אמיתי כי קולנוע הוא לא רק עלילה הוא גם עריכה ושבירת "מיתוסים"-כמו זה של בין מציאות לדמיון.
שם: איתי בן טלגיל: 2627/08/2007 04:30:18
9/10אייקון ציון
הסרט מרתק ומעורר חשיבה, העלילה קולחת ומלאת הומור ומעל הכול המשחק המצוין של שחקני איכות מהשורה הראשונה. דרמה חצי פילוסופית שבקלות נוגעת בנשמה של הצופה ומעלה בו הרהורים שנשארים זמן מה אחרי שהסרט נגמר. מצויין!
שם: נועה ג.גיל: 2505/12/2006 08:12:15
2/10אייקון ציון
הלכתי עם בן זוגי (33) ו אוי-אוי-אוי ממש לא נהננו. יותר מדי הזוי. התיאור לא נכון - הבחור בכלל לא ביישן. סיפור האהבה נראה רק כתירוץ להוציא לאור את ההזיות. אם יש שם משהו באמת יפה, זה האמנותיות כשלעצמה. יצאנו מהסרט בהרגשה של: מה זה היה אמור להביע? אם היה לסרט מסר, לא הבנו אותו, ואחריות ההבנה חלה על המסביר. לא הבנו מה הדמות הבחור מרגיש, מה הוא רוצה, ממה הוא מפחד, מה הסיפור שלו בכלל?! ולכן לא הבנו את הפעולות שלו. מבחינתנו אלו היו סדרה של סצינות מוזרות ותו לא. לא רומנטיות, לא מצחיקות, לא דרמטיות, לא מסקרנות... אם היו מתארים אותנו בקומיקס היו מציירים מעלינו בועות מחשבה וכותבים בפנים: לא נהנו בשום צורה שהיא, ולא הבנו את הסרט בשום רמה שהיא. אה, רק שהבחורה רצתה את הבחור.
קישורים
חץ מדעי החלום (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט