בבל ביקורת סרט

Babel Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בבל":
"מקצוענות מרשימה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Babel
משחק קייט בלאנשט, בראד פיט, גאל גרסיה ברנאל, גיימי מקברייד, קוגי יאקושו, פול טרל קלאיטון, פרנאנדז מאטוס דולקס, נתן גאמבל במאי/ת אלחנדרו גונזלס איניאריטו  
דרמה
ביקורת סרט לבבל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מקצוענות מרשימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אלחנדרו גונזלס איניאריטו הוא אחד הבמאים החשובים ביותר כיום בקולנוע העולמי. הבמאי המכסיקני שולט בשפה הקולנועית בצורה מעוררת הערצה. הוא הצליח במהירות לבסס את מעמדו העולמי בעזרת סרטו הראשון והבלתי נשכח "אהבה נושכת", ליצור סרט שני כבד ורב חשיבות עם שחקני קולנוע הוליוודיים נחשבים, "21 גרם" ובסרטו השלישי לטייל על פני ארבע יבשות שונות וליצור סרט רב-לאומי שיזכה אותו בפרס הבמאי בפסטיבל קאן, "בבל".התסריטאי שלצידו, גיירמו אריאגה, חי את עולמו של הבמאי המקצוען ויודע לספק לו תסריטים מאתגרים לא פחות. תסריטים כבדים וחמורי סבר מהסוג שגורם לצופים לחוש שהם צופים בסרטים מאוד חשובים. לעומת סרטם הראשון המשותף, "אהבה נושכת" שהיה סרט מהיר, קולח, אלים, רענן ובהחלט אחד שראוי לכול השבחים והפרסים שנפלו בחלקו, סרטם השני המשותף "21 גרם", היה שונה לחלוטין. הוא היה סרט כבד, איטי, מחושב מהסוג שזוכה להערכת הביקורת, התעשייה והתעלמות הקהל. מסוג הסרטים שיוקרנו בפסטיבלי קולנוע כמו ונציה לדוגמה. מהסוג שלא עושים טוב על הלב ולכן הם גם נכשלים כלכלית.
בסרטם השלישי, הבמאי אלחנדרו גונזלס איניאריטו והתסריטאי גיירמו אריאגה משכללים את הרעיון שהפך אותם לחביבי המבקרים והתעשייה. הם מצליבים בפעם השלישית מספר סיפורים יחד, (הפעם הם מתעלים על עצמם ומשלבים במקום שלושה – ארבעה סיפורים). הם גם השכילו והבינו שכדי לזכות באהדת הקהל הם לא יכולים לייצר סרט איטי וכבד כמו סרטם השני והם צריכים להכניס קצת יותר אנרגיה כמו בסרטם הראשון. הם גם הבינו שדיכאון זה סבבה אבל עד גבול מסוים והפעם הם החליטו לסיים את הסרט באקורד אופטימי, כדי שהבורגנים המנויים לקולנוע לב, יוכלו ללכת לשתות קפה ולנגוס בעוגת גבינה ולקשקש על כמה שהסרט היה יפה."בבל" הוא לא סתם להיט. מדובר במוצר הקולנועי המרשים ביותר כרגע על מסך הקולנוע: יש בו צילומים מרהיבי עין, עריכה מהפנטת, סאונד מדהים (הקטע בדיסקוטק עוצר נשימה), משחק מעולה (דווקא של היפנית החרשת והמכסיקנית המזדקנת מרשימות יותר מכולן), בראד פיט נראה מבוגר יותר מתמיד ועם זאת עמוס אנרגיות בערך כמו ב "12 קופים", קייט בלאנשט מתבזבזת על "כואב לי, כואב לי". הסרט עצמו מרשים ביותר מבחינה לוגיסטית - הוא צולם בארבעה יבשות ומספק שלל נופים מהמדבריות של מרוקו עד טוקיו האורבאנית דרך מכסיקו המסעירה ולוס אנג'לס הקרירה.
"בבל" הוא מסוג הסרטים שחשוב לראות, כי יש לו מסר גלובלי, מסר שיכול להביא שלום לעולם, מסר שאם אנשים יסכימו לקבל כדור הארץ אולי יתנהל יותר טוב. ברצינות תהומית מעוררת פליאה מופיע הסלוגן על כול כרזה של הפוסטר ברחבי העולם, מסר שכולו כוונות טובות ורדידות מושלמת, "תקשיבו". כאילו ההקשבה שלנו לדברי מחמוד אחמדי-נג'אד יעזרו לעתיד העולם וכאילו הנשיא האיראני באמת ובתמים עומד לצפות בתסריט המקושקש והניו-אייג'י המביך של הסרט "בבל". נראה לי שרק בשל התמונות הפותחות את הסרט בו נער מוסלמי צעיר מאונן אחרי צפייה בגבה החשוף של אחותו הוא יפתח במלחמת עולם שלישית וימנע ממרבית תושבי מזרח התיכון שאינם מתגוררים בישראל, לצפות במוצר הקולנועי הנ"ל.למען האמת אם לבמאי אלחנדרו גונזלס איניאריטו באמת היה אכפת מהדמויות שלו, הוא היה יכול לספק לנו לפחות שני סרטים מעולים אם הוא היה מתמקד בסיפור היפני והמכסיקני ומייצר שני סרטים נפרדים לחלוטין. מאחר והבמאי מתעניין יותר במסר הגלובלי של הקשבה לזולת ופחות בדמויות השבריריות ובסיפוריהם הוא רוקח כאן ארבעה סיפורים שהיו יכולים להיות הרבה יותר מלאים ומספקים ובסופו של דבר אינם זוכים לכבוד הראוי שלהם הם מגיעים. לדוגמה, הסיפור היפני המסקרן שעשוי בצורה מעוררת ההערצה נראה בלתי קשור לחלוטין לסרט, אפילו המסר של הסרט לא נראה מתיישב באופן אמיתי עם הסיפור."בבל" הוא סרט מנקודת מבט מערבית יפת נפש אך עמוסת צביעות. נערים מוסלמים צעירים מאוננים, מתעסקים עם כלי נשק והם בעיקר טיפשים ופרימיטיביים. נערה יפנית חירשת חושפת את איברי גופה המוצנעים כדי לזכות בזין יפני של בחור עם חוש שמיעה כדי להתנקם באביה המתנכר. קייט בלאנשט ובראד פיט כזוג במשבר שצריך לחוות אירוע טראומטי במזרח התיכון כדי להציל את נישואיהם. עובדת לא חוקית ממכסיקו צריכה להיתקע במדבר עם שני ילדים אמריקקים כדי להבין שאין כמו בבית.

פחות מבאס שאלחנדרו גונזלס איניאריטו ביים את הסרט הזה, כי הוא הצליח להוכיח גם הפעם שהוא מקצוען ממדרגה ראשונה. יותר מבאס שגיירמו אריאגה סיפק לו תסריט כול כך חלש. כדי להבין את הגדולה שעומדת מאחורי היוצר המוכשר הזה, מומלץ מאוד לצפות בסרטו הלפני אחרון, "שלוש הלוויות של מלכיאדס אסטרדה" עליו הוא זכה בפרס התסריט בפסטיבל קאן. אז תראו את "בבל" בשביל הצילום והעריכה אבל בשביל הסיפור והדמויות צפו ב"שלוש הלוויות של מלכיאדס אסטרדה" וקבלו תמונה קולנועית עם פחות דמויות אבל הרבה יותר מורכבת וחכמה.
בבל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אבי שחוריגיל: 4323/02/2009 00:26:26
10/10אייקון ציון
סרט פשוט פנטסטי, ואת זה אני אומר לאחר צפייה שלישית בסרט. התיאורים הכל כך מרגשים של הדמויות בסרט דרמטי, המוזיקה שמחדירה תחושת בדידות ומחדדת את הדרמטיות, נופים יפהפיים, משחק מדהים באיכותו של כל הדמויות בסרט, מה אין בסרט מדהים זה, דרמה עשויה היטב וחזקה ביותר. צר לי על כל אלו שלא הצליחו להתחבר לסרט. אחרי הכל דרמה היא דרמה, וגם אם היא נמשכת כמעט שעתיים וחצי. אני רותקתי ללא יכולת אפילו ללכת לשירותים :-). מומלץ ביותר!!!
שם: rotem99גיל: 2711/05/2007 21:54:51
8/10אייקון ציון
סרט טוב.. האמת שציפיתי ליותר במיוחד אחרי כל התגובות של אנשים וכל הפרסים שהסרט זכה בהם.. אך כאמור הסרט לא התעלה ממש לרמת הציפיות... אך עדיין הרבה מכל הסרטים שנעשים בתקופה האחרונה
שם: ד. ל.גיל: 3213/04/2007 18:58:02
10/10אייקון ציון
הסרט "בבל" מתאר התרחשויות שונות בחלקים שונים בתבל, כאשר ישנם אלמנטים שונים, שמקשרים בין ההתרחשויות האנושיות האלה. השם "בבל" הוא סמלי ומציג את העולם כבליל של תרבויות, שפות ומדינות, אשר מושפעות זו מזו גם בעקבות אירועים אקראיים וזניחים לכאורה... המוסיקה של הסרט היא מפעימה ויוצרת גיבוי מיוחד לאירועים השונים ! הסרט מהווה יצירה מרגשת ופיוטית על המהות האנושית.
קישורים
חץ בבל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט