יוקרה ביקורת סרט

The Prestige Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "יוקרה":
"בידור אלגנט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Prestige
משחק יו ג'קמן, כריסטיאן בייל, מייקל קיין, סקרלט ג'והנסון, דויד בואי, אנדי סירקיס, פייפר פראבו במאי/ת כריסטופר נולן  
דרמה
ביקורת סרט ליוקרה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בידור אלגנט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע21.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תוך חודש וקצת מצאתי את עצמי צופה בשני סרטים על קוסמים. שניהם סיפקו בידור קולנועי אלגנטי ואינטליגנטי המיועד קודם כול לאנשים בוגרים, כאלו שהגיעו לשנות הארבעים פלוס ורוצים לראות סרט הוליוודי שפשוט יהיה מבדר אבל גם עשוי היטב ולא מבזה מבחינה אינטלקטואלית. בדיוק כמו "אמן האשליות" גם "יוקרה" הוא קודם כול בידור עשוי היטב. הצד האומנותי שלו נשען בעיקר על ויז'ואל מהפנט, משחק יעיל וכולם מחזקים תסריט כתוב טוב עם טוויסט בסופו, אם כי למי שרואה המון סרטים הוא כנראה לא יהיה מפתיע במיוחד.לעומת "אמן האשליות" שהפתיע ועשה קופה נאה למרות שהופץ באופן פרטי ע"י המפיק ולא דרך אולפן גדול ומבוסס, "יוקרה" הוא אכזבה כלכלית. הסרט שעלה ארבעים מיליון דולר הכניס רק חמישים מיליון וקצת. אולפני וורנר קדמו את הסרט בעוצמה לקראת עונת הפרסים. במאי בעל שם, כותרות במגזינים המנבאים לו מועמדות לאוסקר וכוכבי קולנוע בתפקידים הראשיים: יו ג'קמן, כריסטיאן בייל, סקרלט ג'והנסון, מייקל קיין והופעת אורח של דייויד בואי. בגלובוס הזהב שמו לא הופיע ובספק אם הוא יוזכר בטקס האוסקר.
אז למה "יוקרה" לא זכה להצלחה? הרי בדיוק כמו ב"אמן האשליות" גם בו יש לכאורה שילוב מנצח בין תסריט מיסטי, עיצוב אומנותי מרהיב, צילום מרשים, ומוסיקה מלנכולית התורמת לאווירה האפרורית השורה על הסרט. הניחוש שלי שהתסריט אפל מדי, מורכב מדי, מרושע מדי וחודש לפני זה כבר יצא למסכי הקולנוע, "אמן האשליות" הרומנטי שהצליח לא רע אז הקהל חשב לעצמו, למה לראות עוד סרט על קוסמים?כריסטופר נולן ביסס יחד עם אחיו את התסריט לפי הרומן של כריסטופר פריסט. די קל להבין מדוע צמד האחרים התלהב מהרומן. הסרט מורכב משפע טוויסטים המאפיינים את מוחם האפלולי - הרי מדובר באנשים שהביאו אל המסכים את "ממנטו". מומלץ מאוד להשיג את סרטם הראשון והנפלא Following. גם הוא עמוס הפתעות ורעיונות חכמים.
"יוקרה" מעלה שאלות כבדות משקל הקשורות לפילוסופיה, חיים ומוות. אבל יותר מכול הוא מספק בידור מותח וראוי. כדי לא לחשוף את שפע ההפתעות שיש בסרט כן אגלה את העלילה הבסיסית שאתם כבר גם ככה יודעים. שני קוסמים בלונדון האפרורית של סוף המאה ה-19. השניים מנהלים מלחמה אובססיבית המובילה לתוצאות קטלניות. איך לא מעורבת בפרשייה גם בחורה סקסית ועמוסת יצרים ומחשופים."יוקרה" מתפתח לכאורה לכיוונים בלתי צפויים אבל מספק לקהל הצופים שלו בדיוק מה שהוא רוצה לראות. הסרט בודק את הגבולות של גיבוריו ומציג אותם באור אנושי אך באופן מפתיע יוצר דמויות מורכבות ולא חיוביות של אנשים הפועלים בצללים ומוכנים לעשות כמעט הכול כדי להמציא את הקסם המושלם. בהחלט סרט שהוא לא רק בידור קולנועי ראוי אלא גם מעלה שאלות שחלק מאתנו לא בדיוק מצפים להיתקל בהם במוצר הוליוודי שגרתי.
יוקרה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1618/01/2020 20:09:57
9/10אייקון ציון
סרט טוב וחכם על קנאה ויריבות ומה זה עושה לבני אדם, השחקנים פשוט מעולים ובמיוחד כריסטיאן בייל, מלא טוויסטים והפתעות ובקיצור סרט ממש טוב
שם: .MOR Rגיל: 1502/07/2018 03:53:52
9/10אייקון ציון
סרט מרשים ומתוחכם. השחקנים נהדרים, הצילום מעולה, הפס-קול די מוסיף לאווירה, הקסמים סוחפים ומבדרים, העריכה נפלאה, הדיאלוגים עשויים היטב ובחוכמה רבה והתסריט והעלילה מבריקים ואף גיאוניים במיוחד למרות שהם כוללים יותר מידי טוויסטים שמנסים להרשים מידי ולעיתים מרגישים עמוסים מידי. יש לציין שבדרך כלל בסרטים כשיש יריבות ותחרות בין שניים, די קל לי להגדיר בצד של מי אני. בסרט הזה לא גיבשתי דעה וגם עדיין אין לי דעה מגובשת על כך וזה העילוי של הסרט. כנראה מה שגרם לכך הוא פיתוח הדמויות המקיף והרחב. בקיצור, בואו עם ראש פתוח. מומלץ בחום !
שם: איציק גורגיל: 3718/01/2016 00:57:11
9/10אייקון ציון
סרט עוצמתי על תחרות הרסנית קנאה ונקמה. משחק אדיר של יו ג''קמן וכריסטיאן בייל. היתה דרושה לי צפיה שניה בשביל לסגור קצוות. מומלץ!
קישורים
חץ יוקרה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט