גיבורי הדגל ביקורת סרט

Flags of our Fathers Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גיבורי הדגל":
"סרט קלאסי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Flags of our Fathers
משחק פול ווקר, אדם ביץ, ג'יימי בל, ג'סי ברדפורד, ריאן פיליפה, ברי פפר, רוברט פטריק, קן וואטנבי במאי/ת קלינט איסטווד  
מלחמה
ביקורת סרט לגיבורי הדגל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט קלאסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע37.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
גיבורי הדגל הוא לא הסרט המושלם של קלינט איסטווד, אבל עדיין מדובר ביצירה הוליוודית קלאסית, מרשימה וסוחפת המסופרת באלגנטיות מעוררת הערצה. רק חבל שהסוף קצת נמרח ושהשחקן המעצבן אדם ביץ' לוהק באחד התפקידים המובילים בסרט. אם מעלימים עין משתי המכשלות הנ"ל מדובר באחד הסרטים האנטי-מלחמתיים המרשימים ביותר שנוצרו מאז "הקו האדום הדק". בכל מקרה, טוב שהמפיק סטיבן שפילברג ויתר על עבודת הבימוי ונתן לבמאי הרבה יותר חכם וותיק ממנו לעשות את העבודה.איסטווד בדרכו האיטית והמהפנטת המאפיינת אותו מספר את סיפורו של הקרב על איוו ג'ימה מנקודת המבט של החיילים האמריקאים. באופן מפתיע דווקא החלקים המעוררים אי נוחות מתרחשים בארה"ב, כאשר שלושה חיילים שהשתתפו בקרב בשטח נשלחים לארץ מולדתם להלחם על דעת הקהל האמריקאית ובאופן לא מפתיע מגלים שמקבלי ההחלטות הם אסופת אנשים צבועים, בורים ורדודים שכלל לא אכפת להם מהם. הקרב האמיתי מתרחש במסיבות פאר, משחקי בייסבול וראיונות לעיתונות. אף אחד לא באמת מתעניין בגורל החיילים ובחוויותיהם.
הדם שנשפך והחברים שאבדו את חייהם על האדמה השחורה של האי הבודד לא באמת מעניינים את האמריקאים. הפוליטיקאים והצבא לא באמת רוצים שהחיילים יחשפו את רגשותיהם וזיכרונותיהם מאותו קרב ארוך וקטלני. האמריקאים והעיתונות האמריקאית מחפשים תקווה בסיפורי גבורה, הם זקוקים לגיבורים שיזריקו להם מנה של תקווה. לעומתם הפוליטיקאים והצבא הם אסופה של נחשים קטלניים שכאשר החיילים לא פועלים כרצונם עלולים להיות קטלניים לא פחות מחייל יפאני נואש.תמונה אחת מהקרב שבה דגל ארה"ב הונף על קצה ההר מתגלה כבעלת משמעות עבור האמריקאים היושבים בבית ולא משתתפים במאמץ המלחמתי באופן פיסי. התמונה העניקה תקווה לציבור שהיה תשוש ממלחמה שסופה לא נראה באופק. תמונה שנתנה משמעות לאמהות שהתאבלו על בניהם שכבר לא יחזרו ואור בקצה המנהרה לאמהות שבניהם עדיין נלחמו בשדות הקרב השונים. כדי לנצל את גל אהדה שהתמונה יצרה, שלושה חיילים שהשתתפו בקרב נשלחים חזרה לארה"ב בטענה שהם אלו שהניפו את הדגל. השלושה מסיירים במדינה, לוחצים ידיים, נואמים מול המונים על מנת לגייס כספים למאמץ המלחמתי נגד היפנים והגרמנים.
השלושה עושים זאת בחוסר נוחות מאחר והם כלל לא מופיעים בתמונה אלא חבריהם ליחידה שנפלו בקרב. הם מנסים להסביר להמונים ולממונים עליהם שהגיבורים האמיתיים נפלו בקרב ולא בין החיים אבל תחינותיהם נופלות על אוזניים ערלות. החברות בין השלושה הולכת ומתפוררת בעקבות הלחץ העצום והציפיות הגבוהות. ג'סי בראדפורד מגלם בשלמות חיננית את רנה גאנגנון המשתף פעולה ברצון עם הממונים עליו כי הוא מבין שזה כרטיס היציאה שלו מהמלחמה שאליה הוא לא רוצה לחזור. ראיין פיליפה מגלם את ג'ון דוק בראדלי, הרופא הקרבי שנסחף עם הזרם ושומר את רגשות האשמה שלו לעצמו. זהו התפקיד המרשים ביותר של השחקן הותיק שנראה צעיר מגילו.אדם ביץ' המגלם את דמותו המורכבת של אירה הייז, הלוחם ממוצא אינדיאני ההופך לאלכוהוליסט בעקבות רגשות האשם שלו. הוא עושה את תפקידו כאילו היה פיל בחנות לכלי זכוכית. בארי פפר ("שלוש הלוויות של מלכיאדס אסטרדה") נפלא ופול ווקר ("מהיר ועצבני") בתפקיד קטן. גם ג'יימי בל ("בילי אליוט") מופיע בסרט בתפקיד קטן ויפה. גוז'ף קרוס אחד השחקנים הצעירים העולים היום בהוליווד עושה תפקיד מרשים ומרגש."גיבורי הדגל" הוא סרט על מלחמה שהיתה חייבת להתנהל, אבל היא בעיקר חגגה על דמם של הלוחמים, לא התחשבה בצורכיהם וחשפה את חוסר האכפתיות של הדרג הבכיר כלפי אותם אנשים הנמצאים מול כלי הנשק, גם אלה של האויב וגם המצלמות של התקשורת. כן, זה מזכיר באופן מטריד את ישראל 2007.
גיבורי הדגל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חיה ליבנהגיל: 5811/06/2007 00:04:50
10/10אייקון ציון
זהו סרט מופתי. לא פחות. על אף או בזכות האיטיות, כובד הראש הקלינט איסטוודי, היעדר הקיטש והיעדר האמריקאקיות. סרט על אנשים בשר ודם ועל מלחמה עקובה מדם ומטומטמת כמו כל המלחמות. חובה להראות לכל בני ה 18-16. ואולי לא.
שם: שמואל פגיל: 1815/04/2007 23:33:22
8/10אייקון ציון
סרט מדהים! באמת שמאוד נהנתי לצפות ואני לא חושב שהחלק האחרון בסרט מיותר שכמו שנאמר בתגובות קודמות זה לפי דעתי חלק שלא ניתן לוותר עליו ... בקיצור רוצו לראות .
שם: אלי קבילוגיל: 2718/02/2007 21:29:37
7/10אייקון ציון
סרט מלחמה , המון אפקטים , בימוי מצויין, התחלה מאוד מרשימה אך לטעמי נמרח בסוף פשוט ארוך מידי .
קישורים
חץ גיבורי הדגל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט