נערות החלומות ביקורת סרט

Dreamgirls Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נערות החלומות":
"חגיגה קולנועית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dreamgirls
משחק ביונסה נולס, ג'יימי פוקס, אדי מרפי, דני גלובר, ג'ניפר הדסון, קית' רובניסון, הינטון באטל, שרון ליאל, אניקה נוני רוז במאי/ת ביל קונדון  
מוזיקלי
ביקורת סרט לנערות החלומות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חגיגה קולנועית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די56.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם צריך לבחור את הבידור ההוליוודי הנוצץ והסוחף ביותר של שנת 2006, ישנה רק בחירה אחת ראויה לתואר: "נערות החלומות". מדובר בסרט מוסיקלי הוליוודי קלאסי שמבוים במיומנות מבריקה, כתוב בחוכמה, משוחק נפלא, ערוך בצורה מבריקה ומצולם כאילו היה שער במגזין האופנה הכי לוהט על הגלובס. "נערות החלומות" הוא הבריחה המושלמת מהמציאות הישראלית האפרורית או מכול מציאות שהיא. הוא גם מספק פנטסיה מוסיקלית מסעירה בכיכובה של ג'ניפר אדסון - השחקנית/זמרת הכי לוהטת שנראתה על מסך הקולנוע מזה שנים. תכוננו ל 130 הדקות המספקות ביותר בעיר.מאז סרט הקולנוע השלישי בבימויו, "אלים ומפלצות" (1998) עליו גם זכה באוסקר עבור התסריט המקורי הטוב ביותר, ביל קונדון הוא התסריטאי/במאי בין האהובים עלי בשנים האחרונות (קצת קשה להאמין שסרט הקולנוע השני שלו היה "קנדימן 2"). בשנת 2002, הגיע "שיקגו" אל המסכים אותו הוא לא ביים אבל הוא בהחלט כן שכתב את המחזמר לתסריט מדויק. "קינסי" בשנת 2004, סיפק למעריציו עוד יצירה אמריקאית עצמאית רעננה ומקורית.
לשמחתי הציפיות הגדולות שפיתחתי לא קרסו כמו ב 99 אחוז מהמקרים בשנה האחרונה. אפשר לתת דוגמאות לאכזבות כמו "בבל", "בוראט" או "מיס סאנשיין הקטנה". "נערות החלומות" הוא כול מה שאפשר לחלום עליו ואפילו יותר. די מאכזב שהאקדמיה החליטה למנוע מביל קונדון את המועמדות לפרס הבימוי ואת המועמדות החשובה ביותר לסרט הטוב ביותר. הרי "נערות החלומות" הוא המוצר ההוליוודי הקלאסי של השנה.העלילה של "נערות החלומות" היא עיבוד של מחזמר זוכה פרס טוני משנת 82, שהתבסס באופן רופף על סיפורה של "הסופרימס". העלילה מתחילה בשנות השישים בעיר דטרויט בערב כישרונות מקומי. שלישית בנות בשם ה'דרימטס' כובשות את לב הקהל אבל התחרות מכורה מראש. קרטיס טיילור ג'וניור (ג'יימי פוקס) הוא סוחר מכוניות החולם להקים חברת תקליטים והוא מבין שלבנות בהחלט יש כישרון. הבנות הופכות לזמרות ליווי של ג'יימס "ת'אנדר" ארלי, (אדי מרפי), אבל ההצלחה שלהן עולה על המשוער והן עוברות לקדמת הבמה. אבל כפי שהבנות יגלו, לכול חלום יש גם מחיר.
השלישייה מורכבת מדינה ג'ונס היפה (ביונסה נואלס), לורל רובינסון (אניקה ניני רוז) הילדותית ואפי ווייט (ג'ניפר הדסון) המלאה אך עם הקול המטלטל בחבורה. זו גם הופעת הבכורה של הדסון על המסך הגדול וזו גם ההופעה הקולנועית המסעירה ביותר שנראתה השנה בקולנוע. מהשנייה הראשונה שלה על המסך, ברור שנולדה כאן כוכבת קולנוע ממדרגה ראשונה. הנוכחות הכובשת שלה רק הולכת ומתחזקת מסצנה לסצנה. שלא לדבר על סצנת השיא כאשר היא מבצעת את הלהיט מהמחזמר המקורי, AND I AM TELLING YOU I'M NOT GOING"". קראתי בכתבות בארה"ב שאנשים באולם הקולנוע מוחאים כפיים אחרי הסצנה המדוברת ואני באמת יכול להבין למה. מעניין אותי כיצד תהיה התגובה של הישראלים הציניקנים.הדמות של אפי ווייט היא בעצם הדמות הראשית בסרט, אבל השחקנית/זמרת המפורסמת ביותר על גבי המסך היא ביונסה נואלס שמגלמת את דינה ג'ונס (בת דמותה של דיאנה רוס). אחד המשפטים המבריקים ביותר בסרט מתייחס להפיכתה של דינה למוצר צריכה. מעניין אם המשפט נמצא במחזמר המקורי או האם קונדון המציא אותו אבל אין ספק שהוא משעשע וחריף כאשר בוחנים את הסלבריטאית המגלמת את דינה. ביונסה מבצעת את השירים היטב והנוכחות שלה נעימה, אבל היא מחווירה לעומת העוצמה של ג'ניפר הדסון. לא רק היא סובלת מהכוכבת העולה. גם ג'יימי פוקס נעלם כלא היה, כמו גם אניקה ניני רוז.אדי מרפי זכה בגלובוס הזהב ולא ברור לי למה. הופעתו אכן מקצועית והוא מבצע את השירים בצורה מופלאה אבל לא יותר מזה. כן תורמים רבות בנוכחותם הקסומה דני גלובר המזדקן והופעת אורח משעשעת ביותר של ג'ון לית'גו."נערות שעשועים" הוא סיפורה של תחילתה של תעשיית המוסיקה השחורה. הוא סיפור על השינוי החברתי שהתרחש בשנות ה-60 וה-70 בארה"ב, והוא סיפור על החלום האמריקאי ושברו. אבל קודם כול הוא בידור קולנועי הוליוודי מהמדרגה הראשונה מהסוג שצריך לראות על המסך הגדול עם מערכת סראונד מעולה ואולי לרגע תרגישו שאתם בכלל נמצאים במנהטן צופים במחזמר בברודווי.
נערות החלומות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ניצן גרוסמןגיל: 1629/03/2007 17:10:51
3/10אייקון ציון
הסרט מאודד ארוך ומייגע. יש בו יותר מידי שירים ופחות מידי עלילה.בשלב מסויים זה פשוט הופך להיות סרט משעמם ורוצים שהוא כבר יגמר.הקהל פשוט התחיל לצחוק כשאחת השחקנית התחילה לשיר.שוב!! בקיצור,סרט לא משו.
שם: משה צלרגיל: 4910/03/2007 09:48:35
7/10אייקון ציון
מיוזיקל חביב עם כמות שירים מוגזמת. בהשוואה לסרט ריי. אזי הוא מספר דרגות מתחתיו. לסיכום, אפשר לראות אך אין צורך לרוץ ולצפות בו
שם: בת-אלגיל: 1708/03/2007 09:24:51
10/10אייקון ציון
סרט מרגש,מצמרר,מהפנט והשירים בהחלט סוחפים ומרגשים. המשחק מדויק,הסרט כתוב טוב. האמת שציפיתי לפחות והפתעתי בגדול,במיוחד מהאיכויות של השחקנים,מהקול המדהים של הזמרים בסרט,מהעוצמה ובעצם מכל הסרט. מומלץ בחום!
קישורים
חץ נערות החלומות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט