גוסט ריידר ביקורת סרט

Ghost Rider Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גוסט ריידר":
"גולגולת לזאטוטים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ghost Rider
משחק ניקולאס קייג, אווה מנדז, פיטר פונדה, סם אליוט, ווס בנטלי, מאט לונג במאי/ת מרק סטיבן ג'ונסון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לגוסט ריידר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גולגולת לזאטוטים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די64.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אז בואו נתחיל עם מתיחת הפנים המשעשעת של ניקולס קייג' שלא נראה צעיר מגילו אבל עכשיו נראה יותר כמו ג'ורג' המילטון- יותר מדי שזוף ויותר מדי חלק. שלא נדבר על כך שהשחקן בן ה-43 אמור לגלם אדם בן גילה של השחקנית אווה מנדז שחגגה לפני כשבועיים וקצת 33. עשר השנים המבדילות ביניהם לא עושות טוב לכוכב הסרט. כנראה הבמאי מרק סטיבן ג'ונסון חשב שאם מנדז תסתובב במחשוף גדול המתאים לבנות "משמר המפרץ" אנשים לא ישימו לב להפרש הגילאים. הטריק לא עבד. בסופו של דבר הוא פוגם באמינות דמותה של מנדז המגלמת עיתונאית רצינית ולא מלצרית ב "Hooters". בכל מקרה אמינות ובניית דמויות זה לא הצד החזק של הסרט.ידעתי שאני הולך לסרט מחורבן אבל קיוויתי לטוב. בסך הכול אני פריק של קומיקס וסרטי קומיקס. אני אחד שלא מוותר על שום הזדמנות ליהנות מאיזו דמות בעלת כוחות על שמחליטה לכסח את הרעים ורצוי מאוד שגם להם יהיו כוחות על. האטרקציה בדמותו של "גוסט ריידר" היא שמדובר ביצור שטני עם גולגולת שגופו המשולד עולה באש. במאים כמו כריסטופר נולן, בריאן סינגר, ג'יירמון דל טורו וסם ראיימי, היו יודעים לספק את הסחורה.
אבל עם כול הכבוד שאיננו, מרק סטיבן ג'ונסון, הבמאי והתסריטאי, לא מתקרב בקצה הציפורן של הבוהן לרמתם של ארבעת הגדולים. ג'ונסון מושפע יותר מאופרות סבון יומיות מאשר מקומיקס. "גוסט ריידר" נראה במקרה הטוב כמו פרק ממש רע של "אנג'ל" (וזו סדרה שלא היו בה פרקים טובים), ומצד שני העמדות המצלמה כול כך נחותות והתסריט מזכיר את "צעירים חסרי מנוח". לקראת סוף הסרט, פיטר פונדה בכבודו ובעצמו מזכיר במשחקו את אלכסיס מ"שושלת" למרות שבלוק הוא דומה יותר ל"בלייק". הפתיחה של הסרט פשוט מביכה. אסופת הפרחים הסגולים שנשתלו במיוחד עבור הסרט נראים תלושים לחלוטין מבחינת ארט, בדיוק כמו שהראש של "גוסט ריידר" נראה תלוש מהגוף.כנראה הכישלון המהדהד של הסרט קשור באופן הדוק לדירוג המשפחתי שהאולפנים כנראה היו מאוד נחושים לקבל כדי שילדים יוכלו לראות את הסרט ללא הוריהם. מה שהופך את הסרט הזה למוצר קולנועי ביזארי: מצד אחד מדובר בשלד מהלך, מצד שני הוא לא מקלל ומתנהג כמו חניך של הצופים שמחסל את הרעים ומסוגל להבדיל בין אנשים טובים לאנשים רעים. באיזשהו שלב הוא אפילו מספר שהוא בהחלט שקל להיות בעתיד שוטר. ג'וני בלייז הוא ילד טוב ירושלים, רק שבלילות הוא הופך לשלד.
העלילה היא גרסה ילדותית לאגדת פאוסט. אדם המוכר את נשמתו לשטן כדי להציל את האיש היקר לו מכול. כשג'וני בלייז היה נער בן-17, הוא הופיע ביחד עם אביו בקרקס כצמד אופנוענים-פעלולנים. כאשר הוא מגלה שאביו חולה בסרטן הוא מסכים לעשות עסקה עם השטן, ושגופו יארח את "רוח הנקמה". בתמורה לכך אביו מחלים מסרטן, מה שלא מונע מהשטן לחסל את האבא יום למחרת בתאונת עבודה. אגב, די מגיע לאבא כי הוא גם עישן סיגריות כול הזמן והוא מגולם ע"י שחקן לא מוכר שבמקום להפתיע מספק הופעה גרועה ומעצבנת.בקומיקס המקורי עסקת הפאוסט שהוא מבצע מתגלה כבעלת מחיר כבד מאוד. בלילות הוא הופך לשלד בעל ראש של גולגולת העולה בלהבות ובעזרת האופנוע שלו הוא נודד ממקום אחד למשנהו ונוקם בחוטאים. בסרט הוא רק מגלה שיש לו כוחות על ומאולץ להלחם נגד בנו המרושע של השטן, לב שחור בגילומו של ווס בנטלי ("אמריקן ביוטי"). אז יצירת מופת זה לא, גם יומית מוצלחת זה לא, ולמרות מספר קטעי פעולה בודדים המספקים את הסחורה, "גוסט ריידר" הוא אסון תסריטאי,וכשלון בבימוי ובליהוק מתחילתו עד סופו. הלוואי ש"ספיידרמן 3" יגיע כבר ויציל את הכבוד האבוד של גיבורי הקומיקס.
גוסט ריידר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: mtnגיל: 1525/11/2011 22:50:44
1/10אייקון ציון
אין לכם טעם זה פשוט סרט מצוין
שם: דאןגיל: 1716/08/2008 19:10:34
7/10אייקון ציון
סרט נחמד,אפקטים נחמדים.
שם: שירלי 26גיל: 2627/04/2007 16:10:38
5/10אייקון ציון
סרט שהיתי נהנת ממנו יותר לפני 10 שנים. אפקטים יפים לא מעבר
קישורים
חץ גוסט ריידר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט