300 ביקורת סרט

300 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "300":
"מרהיב ומשמים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 300
משחק ג'רארד באטלר, רודריגו סאנטורו, לנה הדי, וינסנט ריגאן, דומיניק ווסט במאי/ת זאק שניידר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ל300 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרהיב ומשמים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די64.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כמה מאכזב. כנראה שזאק סניידר, האיש שאחראי לאדפטציה המבריקה אם לא המעולה לסרט האימה "שחר המתים", שכח שאחד הדברים החשובים ביותר בקולנוע הוא מתח. סרטו השני "300" הוא אמנם אחד הסרטים המרהיבים ביותר שתראו השנה בקולנוע, אבל גם אחד המשעממים, המתישים והמאכזבים. אם "300" לא היה מלווה בכול כך הרבה צעקות, היה אפילו אפשר להירדם בו בקלות.העלילה שמבוססת על ספר הקומיקס של פרנק מילר ("עיר החטאים") מתארת את הקרב האכזרי של תרמופילאי (480 לפנה"ס) בו המלך ליאונידס ושלוש מאות לוחמים ספרטניים נלחמו עד מוות נגד צבא פרס העצום בהנהגתו של המלך כסרכסס. מילר, אחד הציירים ומספרי הסיפורים המבריקים הפועלים כיום בעולם הקומיקס, וסניידר, אחד הבמאים המבטיחים ביותר בהוליווד חברו יחדיו כדי לספר את סיפורם של הלוחמים בדרך החביבה עליהם ביותר: שפריצים של דם על ימין ועל שמאל, גופות מרוטשות בלי הפסקה, ראשים מתעופפים, איברי גוף כרותים והכנסות עצומות בקופות.
הצרה המרכזית של "300" היא שסניידר לא יוצר מתח. הוא נופל בפח עלילתי שלא מוביל לשום מקום. הגיבורים החטובים על שרירי הבטן שלהם נודדים מקרב אחד למשנהו, מצליחים לפעמים בקלות ולפעמים בקושי לנצח ובסופו של דבר זוכים בתהילה. הצרה המרכזית היא שאף אחד מכול השלוש מאות לא באמת מעורר עניין. הדבר המעניין היחיד במלך ליאונידס הוא שרירי הבטן שהשחקן ג'רארד באטלר עמל עליהם קשות. מרבית הסרט צעקותיו מזכירות את גיבור הסרט "גלדיאטור" מכסימוס הלוחם מאשר מנהיג חריף ומתוחכם.מצאתי את עצמי מאוד מוטרד שמערכת יחסי הציבור המשומנת של הסרט, עסקה יותר בשרירי הבטן של השחקן הבריטי וכלל לא באופיו. לפי דעתי סרט שהקהל איננו מפתח אהדה לגיבורו הוא שגוי מלכתחילה. הסיבה היא אחת ופשוטה למדי במקום לפתח את הדמות ואופייה הבמאי והשחקן העדיפו לפתח את שרירי הבטן שלה.
זו גם הצרה שמאפיינת את שאר הלוחמים הספרטניים. לאף אחד מהם אין באמת אופי ולכולם יש שרירי בטן. כולם נראים ונשמעים אותו הדבר. גוף אחד שמורכב ממאות אנשים שלא באמת מצליחים לעניין. האור היחיד באותה קבוצה אחידה הוא סיפור משנה קטנטן הנרקם סביב הלוחמים: סטליוס ואסטינוס, המרמז על רומן אפשרי בין השניים, המבטים הנוגים שהשניים מחליפים ביניהם והעקיצות ההדדיות, נקטעות כאשר ראשו של אסטינוס מתעופף באוויר לנגד עיניו המזועזעות של סטליוס.דווקא מלך פרס כסרכסס, בגילומו של רודריגו סאנטרו, שחקן אופי ברזילאי חתיך שכוער בשביל התפקיד מצליח לעורר עניין כולשהו. לא רק בזכות הדמות האקסצנטרית שהוא מגלם, אלא דווקא בשל האנושיות שסאנטרו מצליח להחדיר לתוכה. לעומת הספרטנים שרק רוצים למות בקרב, המלך רוצה לכבוש אבל עוד יותר רוצה לחיות. כסרכסס צמא לחיים, הוא נהנה לא פחות מנשים וסמים. את הקרבות הוא מעדיף להשאיר לאחרים. לעומת ליאונידס המשמים – כסרכסס הוא דמות הרבה יותר צבעונית ומעניינת.באופן טראגי, גורלם המר של 300 המסכנים, לא מזיז לנו בגרוש בסוף הסרט. כשהגיבור האמיתי כאן היא האלימות הגראפית מרהיבת העין, אין שום סיבה שנפתח אהדה לאף אחד מהדמויות. אפילו לא למלכה גורגו הסקסית להדהים והמשמימה לא פחות שסביבה נבנה סיפור עלילה מיותר שכלל לא קיים בקומיקס, רק כדי לעורר הזדהות אצל קהל הצופות. לעומת "שחר המתים" שהיה לאחד מסרטי האימה האהובים עלי בשנים האחרונות, "300" יותר מזכיר ברוחו את "טרויה" המחפיר. הדבר היחיד שמבדיל בין שני המוצרים הללו שסניידר באמת מצליח להרשים ויזואלית. החיסרון הגדול שלו שהוא פשוט מוצר הוליוודי סתמי.
300 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דיגיל: 124/06/2019 17:25:12
1/10אייקון ציון
.
שם: ערן ליפיגיל: 1812/08/2008 21:38:49
1/10אייקון ציון
הסרט הזה הוא פשוט בושה לעניים, משעמם ברמות מטורפות. בעיקרון הסיפור שנמצא בדפי ההיסטוריה הוא מושלם, אבל הבימוי כישלון. לא מראים לכם למה הספרטאנים מתנהגים ככה? יש לזה עוד כמה סיפורים מלווים. קיצר הסרט הזה הוא פשוט ביזבוז של זמן. אני ממליץ לכם לראות סרטים דומים בסיגנון שהם הרבה יותר טובים כמו גלאדאטור, וטרוייה... הסרט הזה לא מתקרב מגיע לקסוליים שלהם
שם: אלי כהןגיל: 1517/04/2008 12:54:03
7/10אייקון ציון
המלחמה עצמה והקרבות באמת ממש יפים אבל אין עלילה ממש גדולה..למי שאוהב סרטי מלחמה כמו טרויה וכאלה שילך, מומלץ!
קישורים
חץ 300 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט