מיס פוטר ביקורת סרט

Miss Potter Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מיס פוטר":
"נעים ונינוח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Miss Potter
משחק רנה זלווגר, יואן מקרגור, אמלי ווטסון, ברברה פלין, ביל פיטרסון במאי/ת כריס נון  
דרמה
ביקורת סרט למיס פוטר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נעים ונינוח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ביאטריקס פוטר היתה אחת הדמויות הנשיות הבולטות בעולם ספרות ספרי הילדים של תחילת המאה ה-20. הסרט "מיס פוטר" המתאר כיצד החלה לכתוב, לצייר וגם את סיפור אהבתה למו"ל החביב, הוא מוצר קולנועי חביב ולעיתים מרגש שאיננו מצליח להתפתח ליצירה קולנועית עמוקה ובעלת רבדים. מלודרמה חביבה עם מספר קטעי אנימציה קסומים, שחקנים מופלאים ותסריט שמזכיר לעיתים באופן מחשיד את "ברידג'יט ג'ונס".ביאטריקס פוטר היתה רווקה בשנות השלושים לחייה שרצתה להתחתן עם הגבר הנכון. למרות ניסיונות הוריה לשדכה למספר רב של גברים מהמעמד הגבוהה היא תמיד מצעה סיבה לסרב. לא מספיק שהגברת מזדקנת בקצב מדאיג, היא גם לא יושבת בשקט בבית ומתנהגת כמו רווקה מרירה. היא רוצה לפרסם את ציוריה וסיפוריה. היא בשיא הרצינות רוצה להיות סופרת ספרי ילדים.
כנגד כול המוסכמות היא פונה להוצאה לאור שבאופן מפתיע מאשרת את הדפסת הספר שלה. שני המו"לים המזדקנים נותנים לאחיהם הצעיר והפזיז נורמן וורן להשגיח על הסופרת הצעירה בתקווה שיכשל במשימתו. בין הסופרת המרדנית למו"ל הצעיר וחסר הניסיון נוצרת כימיה קסומה והשניים מתאהבים. הצרות מתחילות כאשר הוריה אינם מתלהבים מהשידוך לבן המעמד הבינוני, עובד כפיים בעל בית עסק. הם אינם יודעים שבתם הפכה לאחת הנשים המפורסמות והעשירות ביותר בבריטניה אי-פעם.השעה הראשונה של הסרט "מיס פוטר" נעה על מי מנוחות. היא נעימה לצפייה, הדמויות כובשות את הלב והמשחק של רנה זלווגר, יואן מקגרגור, אמילי ווטסון ושאר השחקנים הלא מוכרים מצליחים להנעים את הזמן כול עוד מדובר בדרמה קומית רומנטית. בדקה ה-60 חלה תפנית מפתיעה בעלילה והסרט מדרדר לאיטו לתוך עשייה קולנועית מסורבלת, איטית וצפויה מראש. לא אחשוף מה התפנית אבל לרגישות ולרגישים מומלץ לאחוז בממחטות.
הבמאי שגויס לפרויקט הנ"ל הוא כריס נונאן האוסטרלי שאחראי לשובר הקופות "בייב". מאז סרט הילדים שהפך ללהיט היסטרי נונאן לא ביים אף סרט. הוא חיכה לפרויקט הנכון, ונראה כאילו "מיס פוטר" הוא השילוב המושלם מבחינתו. מדובר גם בדרמה תקופתית רומנטית אבל יש בו שפע של רגעים פנטסטיים קסומים שנונאן מצליח לשלבם בסרט בכישרון רב בלי שיראו מאולצים. דווקא כאשר הסרט מתנתק מהפנטסיה והופך לדרמטי ורציני חלה הידרדרות מפתיעה ובלתי ברורה."מיס פוטר" גם ממשיך ומבסס את מעמדה של רנה זלווגר כשחקנית המתמקצעת בגילום דמויות של סופרות המתמודדות עם סוגיות חברתיות ורומנטיות על רקע התקופות בה הן חיות. היא עשתה זאת פעמיים עם דמותה של ברידג'יט ג'ונס ובסרט "לגמור עם אהבה". כאן נראה כאילו זלווגר נהנתה באמת ובתמים לגלם את דמותה של ביאטריקס ולבחון בעדינות את שלל הרבדים המאפיינים את דמותה."מיס פוטר" לא הצליח במיוחד מבחינה ביקורתית או כלכלית מאחר והוא סרט קטן וחביב שלא באמת יוצק אמירה משמעותית או הופך את סיפורה של ביאטריקס פוטר לחשוב. נראה שגם בישראל הסרט לא הולך לשבור קופות אבל הוא עדיין עדיף על פני סרטים דרמטיים תקופתיים, בומבסטיים ומביכים כמו "הרוחות של גויה" או "אדית פיאף החיים בורוד".
מיס פוטר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חסוי חסויגיל: 10023/05/2007 11:35:47
9/10אייקון ציון
סרט קלאסיקה חביב במיוחד! על ביאטריקס פוטר המפורסמת והנערצת.. אינו נגרר אחרי הסרטים ההוליוודים המסחריים. מיוחד ושווה צפייה!
שם: טל שגיל: 2517/05/2007 22:50:14
7/10אייקון ציון
סרט מינורי וחביב. רנה זלוויגר שובה לב ויוצרת הזדהות בתפקיד ביאטריקס פוטר.האנימציה והציורים ששזורים בסרט מוסיפים גוון קסום לאווירה הכללית.בסך הכל עלילה מעוררת השראה בסרט קטן, מהנה וחביב.
שם: tera frankגיל: 4528/04/2007 19:38:07
5/10אייקון ציון
סרט מאכזב ביותר. פרט לשיחזור תקופתי מוצלח, אין בו ולא כלום. רנה זוגלוור משחקת את דמותה התאומה של בריגיט גונס במאה ה-19.
קישורים
חץ מיס פוטר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט