עט הסקנדל ביקורת סרט

Quills Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "עט הסקנדל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Quills
משחק ג'פרי ראש, קייט ווינסלט, חואקין פיניקס, מייקל קיין, בילי וויתל'או, פטריק מאלאדי, אמיליה וורנר, ג'יין מלנאוס, סטיבן מוייר. במאי/ת פיליפ קאופמן  
דרמה
ביקורת סרט לעט הסקנדל מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לקראת סוף המאה ה- 18 נכלא המרקיז דה סאד (ג'פרי ראש), סוטה המין המפורסם, לאחר שהבורגנות הצרפתית השמרנית והצבועה סירבה לקבל את כתביו הפרובוקטיביים ואת הרעיונות שהגה בקשר לטבע האדם ולמיניותו. גם בכלא המשוגעים בו נאסר לבקשת אשתו - צ'רנטון, לא נמנעה ממנו הכתיבה, שכן החשש היה שפגיעה בו רק תקדם את הפיכתו לקדוש מעונה. ויתרה מכן, מנהל הכלא, הכומר הצעיר (חואקין פיניקס) האמין בכוחה של הכתיבה לגאול את המרקיז הסוטה מחטאיו. ומאידך, לאחר שכובסת צעירה (קייט וינסלט), בה חולקים עניין המרקיז והכומר הצעיר - כל אחד בדרכו שלו, עוזרת למרקיז להבריח את כתביו החוצה ולהפיצם כספר שמעורר את חמת נפוליאון. נפוליאון שולח בתגובה רופא סדיסט (מייקל קיין) לטפל במרקיז דה סאד באותה המטבע שהוא מכיר היטב...אזהרה ראשונית - הסרט אינו לכל אחד. מדובר בסרט קשה רעיונית לצפייה ושנעשה על טהרה הפרברסיה. זהו הדבר היחיד שיש לומר לגנותו של הסרט (לא דבר רע בהכרח). חוץ מזה, מדובר ביצירה גאונית - קולנוע צרוף של הנאה שלמה, מושחז, עם הרבה אמירות על טבע האדם, ועל המלחמה הנצחית של מוסר בבהמיות, של דת בכפירה, של המלה הכתובה במציאות הדווקנית. המרקיז דה סאד, מפיו של ג'פרי ראש המצוין, נחזה כגואל האנושות כולה - כשליח המעונה של שונאי הצביעות, ומקדם הגאולה המינית.
אבל לא בכך קסמו של הסרט. קסמו של הסרט הוא באנושיות שלו. ככל שהסרט פרברטי מחד, הוא מאד אנושי מאידך. הדיאלוגים שנונים ומקסימים, הדמויות אנושיות, חלשות ופגיעות כל אחת בדרכה שלה, ומגולמות היטב בידי קאסט מעולה של שחקנים שנבחר בקפידה. התסריט, אשר נכתב על ידי דאג רייט וששימש במקור כמחזה מצליח, מעניין מאד ומורכב. בסרט ישנן מספר סצנות הקרובות לגאוניות ובעלות עוצמה רגשית אדירה, הטוענת את המסך במתח רגשי ויצירתי אדיר. חואקין פיניקס, בתפקיד הכומר הצעיר שמתעמת עם המרקיז שוב מוכיח כי יש לו מה להציע, ולא אתפלא באם ינשוף בהמשך בעורפו של אדוארד נורטון, לאחר שורה של תפקידים קטנים אך איכותיים שגילם. גם קייט וינסלט ומייקל קיין נותנים חיזוקים לעלילה ולתסריט, כאשר על הכל מנצחת ידו הפקוחה של הבמאי פיליפ קאופמן, שלא ניתן לומר עליו פחות מאשר העובדה שהוא אכן יודע את מלאכת הבימוי.לסיכום: שנון, משוחק היטב, רעיון מעניין שמבוצע בצורה מבריקה, קולנוע צרוף.
10 בסולם יגאל.
עט הסקנדל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט